Warhammer online = Dålig wow kopia?

Medlem
Warhammer online = Dålig wow kopia?

Har nu testat WAR och jag blev såååå besviken, det är som wow fast sämre, hur man nu kan lyckas med det några år efter.

Spelet känns stelt, ful grafik och allmänt tråkigt helt enkelt.
Kunde de inte ha använt sin fantasi bättre än att sno ljud och dialoger från wow, låter fan som att det är samma röstskådisar tom..

Detta var inget för mig. Tack och hej WAR!


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Hur är det som wow? Warcraft är "löst" baserat på warhammer, WoW har i princip ingen RvR och WoW var knappt först med några av sina idèer.

Det är väl mer likt Dark age of camelot om något...

Medlem

1: grafiken är exakt den samma
2: när du accepterar en quest, ljudet är exakt det samma
3: combatsystemet, klicka på en knapp (typ) är exakt likadant
4: målgruppen lär vara personer i nedre tonåren, som wow..

osv..osv..

Blev riktigt besviken att se att grafiken och ljuden är precis som wow, fast utan några som helst förbättringar trots att det gått några år och tekninken utvecklats.

Kommer inte att spela detta spelet. trist för jag hade verkligen hoppats mer.


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

1: grafiken är exakt den samma
2: när du accepterar en quest, ljudet är exakt det samma
3: combatsystemet, klicka på en knapp (typ) är exakt likadant
4: målgruppen lär vara personer i nedre tonåren, som wow..

osv..osv..

Blev riktigt besviken att se att grafiken och ljuden är precis som wow, fast utan några som helst förbättringar trots att det gått några år och tekninken utvecklats.

Kommer inte att spela detta spelet. trist för jag hade verkligen hoppats mer.

LOL!

Tror du verkligen i din lilla hjärna att WoW var det första spelet som kom med det här?

Medlem

men skitsamma om det här speltemat varit uppe tidigare, är det ett bra spel så är det, återstår att se när man kan logga in.

Att gnälla att allt är en klon borde juh isf förbjuda allt som har med Fps-spel att göra, hur varierande är dom?

Medlem

förlåt att jag frågar men hur orkar man klaga på att ljudet efter questerna är lika som ett annat spel? det är ju att leta fel...

Medlem

Känns som någon trollar på forumet

Medlem

Vi har naturligtvis rätt att tycka olika, men som sagt, försök få ett lite mer korrekt historiskt perspektiv. Det du nämner började inte direkt med Wow.

När det gäller grafiken måste jag erkänna att färger och miljö i mina ögon inte alls påminner om Wow, som är mycket mer "cartonish" i sin framtoning.

Sedan förstår jag inte varför man hänger upp sig på denna typen av detaljer. För mig är spelidéen med tex RvR och public quests mm betydligt viktigare än massiv grafik. Dessutom är stora RvR slag och grym grafik två saker som in till dagens datum inte gått att förena i ett MMO.

My few cents.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det som är likt mellan spelen är väl isf. att de är just MMORPG:s. Det var inte WoW som uppfann quester och levlande. I övrigt så tycker jag spelen skiljer sig grovt och då jag har spelat både mycket WoW och WAR (closed beta) så kan jag väl säga att båda har sina fördelar.

Personligen gillar jag WAR mycket mer men tycker att det finns svagheter i saker som professions och visst hade det kunnat vara snyggare också. Å andra sidan har WAR sin RvR och PQ's och det är där det mesta av poängen ligger. Det känns som att det är en hel del dåligt motiverad kritik här som kommer från tolvåriga wow-fanboys, men det stör mig inte så mycket då jag gärna ser att de stannar med WoW istället.

Jag tror faktiskt att målgrupperna skiljer sig ganska mycket mellan spelen och WAR kommer nog ha en mer mogen användargrupp.

Medlem

Har läst på div forum att grafiken är nerdragen i betan till medium/low, om nu detta stämmer kan jag inte svara på då jag fortfarande vänter på mail för account act.

Medlem

Here we go again


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Är så jävla positivt överraskad av WAR. Jag är glad att NeoOhm och hans gelikar "tröttnar" på och överger WAR så slipper jag dom.

Medlem

Ja och alla fps är precis som Quake 1.

Medlem

-Och jag är glad över att dina gelikar stannar på dåliga spel som war, alltså, alla glada.-

Det visar ju verkligen på er nivå av mognad när ni kommer med personliga påhopp för att man inte gillar samma spel som ni gillar.

Men om ni tycker gubbarna rör sig bra, att grafiken är bra osv, kul för er.
Önskar er all lycka och nöje med WAR.


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Mig stör det inte så mycket om det är likt WoW. Jag gillar det, så det skulle i princip vara en fördel. Återstår dock att se om spelet kan leverera. Tänker inte dra samma nitlott som med AoC och köpa det på releasen iaf.

Inaktiv
Skrivet av ZereCool:

Ja och alla fps är precis som Quake 1.

Q1 e ju en jekla Doom kopia! hähä

Medlem

Obvious troll is obvious?

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

Har nu testat WAR och jag blev såååå besviken, det är som wow fast sämre, hur man nu kan lyckas med det några år efter.

Spelet känns stelt, ful grafik och allmänt tråkigt helt enkelt.
Kunde de inte ha använt sin fantasi bättre än att sno ljud och dialoger från wow, låter fan som att det är samma röstskådisar tom..

Detta var inget för mig. Tack och hej WAR!

troll troll troll....

Hur länge körde du? hur många keep sieges har du varit med i? vilken klass körde du och vilken server? vilken rank i renown och rank han du bli?

Medlem

Körde Black orc eftersom man inte kunde köra smacha eller vad det nu hette.
körde till lvl 20
inga siege keeps.

Har kört lite mer nu och försöker verkligen se det roliga i detta spelet, men att bara trycka på några knappar och se dåliga slag får inte mig att vilja fortsätta.

Dock gillar min 5 åring detta spelet så det blir väl till att köpa det åt honom iaf.
Kul att det lockar någon iaf.


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Smacha? Menar du Orc Choppa?

Ja, det är ju faktiskt lite tråkigt den dagen man inser att man har sämre smak än sin 5åriga son, eller hur?

Inaktiv

det är ett barnspel, vanliga warhammer är ett barnspel
inse fakta

Inaktiv

Man måste ge spelet lite tid. Jag vill testa massiva rvr-slag innan jag bedömmer spelet's värde. Pvp och rvr är det enda som intresserar mig i war.


signatur

Wolfenstein: Enemy Territory for ever! Forum om: Warhammer Online

Medlem
Skrivet av xihur:

det är ett barnspel, vanliga warhammer är ett barnspel
inse fakta

Har väldigt svårt att tro att många barn ens skulle förstå sig på reglerna till warhammer. Men jag vet ju inte i vilken ålder du anser att en människa är ett "barn".

Inaktiv

spelet såg ändå helt skit ut så orkade inte ens använda beta keyn min vän gav mig
kollade en trailer och hatar combat där man slår med sitt vapen i en båge och en liten effekt kommer i mitten av den

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

Körde Black orc eftersom man inte kunde köra smacha eller vad det nu hette.
körde till lvl 20
inga siege keeps.

Har kört lite mer nu och försöker verkligen se det roliga i detta spelet, men att bara trycka på några knappar och se dåliga slag får inte mig att vilja fortsätta.

Dock gillar min 5 åring detta spelet så det blir väl till att köpa det åt honom iaf.
Kul att det lockar någon iaf.

Kul att du testade endast en klass till lvl 20 endast, och att du inte ens var med i något keepsiege.

men jag tänker inte diskutera med någon som har bestämt sig för att tycka si och så om ett spel i förhand.:up: och det uppskattas att du svarar på alla frågor;)

Medlem

Anser inte att jag tycker något i förhand, med tanke på vilken tid det tar att levla så borde man ha sett en del vid lvl 20. jag kan ju ha fel.

Har faktiskt spelat lite mer idag, hjälper min son att levla lite.
Det jag gillar i spelet är den gemensamma combaten, att man inte snor kills av varandra osv.. blir mer gemensamma mål på något sätt än bara grinda.
Så det är ju positivt.

Jag kanske bara behöver försöka acceptera cartoonet i det hela för att gilla det.
Orcs e ju rätt coola ändå..

Får väl testa en choppa sen när jag köper spelet åt min son.

Min burk lär dock gå varm av Fallout isf detta spelet, tur att man har två quad core burkar hemma


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Roliga är att Order är kraftigt underbemannade:P

Medlem

Detta är RvR system / PvP inriktat spel, och det är stor skillnad på det i jämförelse med wow där du spinger runt i westfall och samlar på dig murlocögon för en stuvning.

Ljuden gör inte spelet dåligt...

Medlem

är inte bara ljudet som är dåligt lol xD

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

1: grafiken är exakt den samma
2: när du accepterar en quest, ljudet är exakt det samma
3: combatsystemet, klicka på en knapp (typ) är exakt likadant
4: målgruppen lär vara personer i nedre tonåren, som wow..

osv..osv..

Blev riktigt besviken att se att grafiken och ljuden är precis som wow, fast utan några som helst förbättringar trots att det gått några år och tekninken utvecklats.

Kommer inte att spela detta spelet. trist för jag hade verkligen hoppats mer.

1. Nej. Om du verkligen spelat spelet så inser du att skillnaden är enorm. Speciellt ljuseffekterna och upplösningen på texturer.

2. Ehm, och det dåliga med att de har liknande ljud är?

Ljudet är precis lika bra. Fast mer anpassat till den miljö som WAR har. Dock är det för lite musik, hoppas verkligen att det är något de bara sparat in på i betan.

3. Alla MMORPG har detta system.

4. Vilket spel inriktar sig inte på denna målgrupp? Age of Conan? Postal 2? GTA?

Att det står 15+/18+ på spelet är snarare ett bevis på att spelet innehåller det som yngre tonåringar vill ha.

WAR har verkligen många saker som gör att jag inte kommer gå tillbaka till WoW.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

123
Skriv svar