Att ingen lär sig av historien... (WAR)

Medlem
Att ingen lär sig av historien... (WAR)

Återigen är det nysläpp på ett MMO spel. De själva lyfter spelet till skyarna, folk blir helt galna i det. Så sätter de en tid då alla ska få börja spela det.

Vad händer?

Massor och åter massor av gamers vill kl 09.30 börja spela. Ingen kommer in.

Ojdå - vi fick visst kraftigt ökad trafik på våran hemsida och därför kommer ingen in.
Någon som har hört detta förut? Jo jag misstänkte det, precis samma sak när alla stora spel ska släppas. Kan ingen lära sig av historien och planera lite? Här är några tankar jag har som jag hoppas att Du ifrån Goa som läser detta tar till dig:

- Varför måste ni vänta med att låta folk registrera sina koder tills releasedagen?

- Varför släppa en 200mb patch releasedagen? När man kunnat ladda ner clienten veckor innan måste man ju iallfall kunna släppa patchen några dagar innan öppningen för att minska trafiken

Vad trodde ni skulle hända??:O

Skrivet av Johnhedlund:

- Varför måste ni vänta med att låta folk registrera sina koder tills releasedagen?

- Varför släppa en 200mb patch releasedagen?

Ja det är minst sagt idiotiskt men nånstans måste dom ju ha tänkt att dom skulle klara av det. Vilket dom nu bevisligen inte gjorde.......

F A I L

Någon som tagit sig förbi Code 414 än?
Vi har en klassiker på gång, code 414 kommer att leva länge.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

code 414 är nu min blivande bästa vän


signatur

Whoooaa.

Medlem

Det funkar att logga in på patchern som tur är. Jag har fått 414 på deras hemsida hela dan. =/


signatur
Medlem

09:30 ? Vart står det att man ska kunna spela vid denna tid?

Det är en beta, om releasen av WAR (inte beta) utförs på samma patetiska sätt som open beta så är det rättfärdigat att klaga, tills dess sluta lipa!


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Tog mig förbi Code 414 och träffade en ny kompis: "You are already logged it"

Inaktiv

Jag har tagit mig för bi och lyckats regga ett konto men väntar fortfarande (c:a 5 timmar senare) på att få mitt activation/verificatin mail så kontot blir användbart och går att logga in med.

Min nya polare är "Your account is suspended."


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

"GOA had servers costing millions of euros, but the problem was that they only had 1 hamster to power all of them... unfortunately poor little hammy departed from this earth this morning at 8:31am"

mm....Visst var det idag öppna betan skulle starta...eller var det imorrn...eller...

Age of conan hade en smidigare öppen beta launch än det här. Och som potentiell kund så känns inte det här så himla bra skött av GOA. Nåja bara vi kommer ut och får spela på välskötta(hmm) spel-servrar så.......


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Vi har redan döpt vårat alt guild till "Code 414".

Medlem

Servrarna ska visst vara igång nu men de enda som kan spela är de som var med i closed beta för de med open har inte kunnat regga. GG, closed beta ggr två.

Inaktiv

Det finns tydligen företag som kan vara sämre på PR än Blizzard! Blizzard är ju duktiga på att ständigt köra med sitt "Working as intended" oavsett vad problemet är, men så här långt så verkar GOA lite vassare, främst genom den totala avsaknaden av information. Det bådar ju inte gott inför "the real release" och eventuella framtida problem med authservrar osv...

Jag blir förvånad om man kan använda betan innan onsdag-torsdag, men man kan väl pröva igen i morgon kväll och se om de kommit nån vart...

Medlem

Rätt patetiskt att se folk komma med att det är "beta". Vissa av er är väll för unga för att veta att detta inte är det första MMO som GoA skall ta hand om för hela EU.

Kan säga att exakt samma sak hände när de skulle släppa DAoC för typ 6,5 år sedan. Uppenbarligen har de inte lärt sig ett jotta på den tiden.

Att det skulle bli som det är idag hade nog de flesta redan räknat ut, men GoA fortsätte säga att det inte skulle vara några problem. Jo tack, det har vi ju märkt.

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Återigen är det nysläpp på ett MMO spel. De själva lyfter spelet till skyarna, folk blir helt galna i det. Så sätter de en tid då alla ska få börja spela det.

Vad händer?

Massor och åter massor av gamers vill kl 09.30 börja spela. Ingen kommer in.

Ojdå - vi fick visst kraftigt ökad trafik på våran hemsida och därför kommer ingen in.
Någon som har hört detta förut? Jo jag misstänkte det, precis samma sak när alla stora spel ska släppas. Kan ingen lära sig av historien och planera lite? Här är några tankar jag har som jag hoppas att Du ifrån Goa som läser detta tar till dig:

- Varför måste ni vänta med att låta folk registrera sina koder tills releasedagen?

- Varför släppa en 200mb patch releasedagen? När man kunnat ladda ner clienten veckor innan måste man ju iallfall kunna släppa patchen några dagar innan öppningen för att minska trafiken

Vad trodde ni skulle hända??:O

När vi pratar om GOA är allting möjligt. Synd att inte mythic öppnar en egen filial här i europa ist för att ge det till idiot-GOA. Korkade fransmän:|

Medlem
Skrivet av Einerud:

Servrarna ska visst vara igång nu men de enda som kan spela är de som var med i closed beta för de med open har inte kunnat regga. GG, closed beta ggr två.

Det går inte så bra för oss heller. Har haft "Login attempt timed out" ända sen jag patchat färdigt spelet hehe.


signatur
Medlem

är de någon som fått sitt mail?

hoppats att få lira like ikväll men de kan man juh inte hoppas på... vad sägs om att vi all skickar en skruv till deras HQ om Realesen är lika kass?
Whos with me!!!


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Inaktiv

Det roliga är att de nu skriver att man INTE behöver skapa ett NYTT konto för att aktivera sin beta nyckel. Det "enda" man egentligen behövde göra var att logga in på sitt existerande war-europe konto och skriva in sin beta nyckel där!

Snacka om att det finns ett flertal frustrerande människor som spenderat TIMMAR på att skapa ett nytt konto. Förstå om alla dessa människor inte hade gjort det och loggat in på deras existerande konto istället...

Verkligen lyckat av GOA.

Medlem

Ja, vad säger man? Har suttit här och försökt logga in på mitt konto @ war-europe lite titt som tätt för att aktivera min key i snart 12 timmar nu. Man undrar ju vad de har tänkt när de tog det här beslutet nere i Frankrike. Man tycker att de hade kunnat lagt upp Account-sidorna i alla fall för en vecka sedan eller något. Och att sedan på det släppa en patch på 200mb är ju ren och skär idioti.

Det är tur att det är beta och inte den riktiga releasen. Det hela kanske är lite av ett stresstest för servrarna. Ja, man kan ju hoppas i alla fall? :/


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Citat:

Updates from GOA

Here you will find current status on hot topics. This thread will be updated continuously as more information is available.

Updated: 19:50 CET
19:50 CET: added personal note.

Open Beta Server status: Online
Patcher: Online
Account registration: Offline
Open Beta key authentication: Offline

Personal note
Today is the seventh of September 2008. GOA has promised two things on this day:
Open Beta servers launched simultaniously with North American servers
Account pages brought online
Ever since GOA and Mythic started this joint venture, both parts have been very clear on the importance on equal (not identical hehe) treatment. GOA brought the EU servers online around 17:00 CET, roughly an hour and a half after Mythic opened theirs. Looking at this, while attempting to remain unbiased (not so easy, as I'm sure you'd agree!), I understand your disappointment. However, taking into account that Mythic, not GOA, are the developers of WAR and that normally - like WoW for instance - MMOs are launched and tested in the US months before Europe, I honestly don't think we've done that bad of a job with bringing the beta servers online.

To the account pages. Well, that's another story. They've been down or not working very well for most of the day. Sorry, about that.

On to the real issue, and the most important cause for people's 'strong emotions' today. Communication. For most of the day, official communication has been scarce. Being a Community Manager for WAR Europe, this clearly fall back to me personally. I don't want to be defensive and try to dodge blame or anything. I recognise that I've disappointed many of you today by not keeping you continuously updated on what's been going on. I accept this critique and offer no defense. I've done my best under what has been very demanding circumstances and I am constantly attempting to better myself and help you in whichever way I can.

Information
Server caps
Previous closed beta testers are being let in. We are successively allowing more and more players join. The current population cap is 500 players per realm (so 1000 max players online per server) with an additional 1500 players in queue. We will raise both the online and queue caps by roughly 25% every few hours. This is a delicate process, vital in keeping the servers and starting zones in good shape.

Should the need arise for additional servers, we will add more servers from our stockpile.
Our QA department is reporting that all servers and scenarios are running smooth.
Current Server cap: 1000 per server, 1500 in queue

Current issues
Account registration and key authentication unavailable
Registration and authentication servers have been taken offline for maintenance. This means that it is currently not possible to create new accounts or authenticate Open Beta keys. During this maintenance we are processing all queued account registrations and key authentications. These services will be available as soon as this work is complete.

ETA: Not available

Key has expired
Open Beta key authentication error: Key has expired. This is caused by a communication problem with our databases. We are working on a solution. This error does not mean that your key is invalid.

ETA: Very soon. To be confirmed.

Aborted patching
Sometimes patching process will abort the download and one is forced to restart. This is caused by patching optimisation by our technicians. When they implement a change your connection may be severed. If this occurs you should restart the patching process; it will continue from the beginning of file you were last downloading.

Who needs a new account?
Anyone who is already in possession of a valid account through www.war-europe.com does not need to create a new account.

I hope you will find this information useful. I will continuously update this thread as new information is available. Please be polite and to the point when asking questions in this thread. If this ends up being just another 1000+ flame thread it will not be able to find and answer your questions. This thread is currently also on Freddys and will be on Only-WAR and the VN Boards shortly.

-Magnus

Avbokat mitt spel så np Magnus och åter igen gg GOA

Medlem

Det hadde varit kul och bra om alla avbokat

Inaktiv

Jo, det är löjligt. Men samtidigt, hur kommer de gå på releasen om dem inte klarar och få igång en beta?


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

Håller helt med Weyzer. Det är löjligt att döma på det viset när det är nästan två veckor till release. Att beta-launchen failar betyder inte att betan i sig är dålig på något som helst sätt. Bara lite dåligt planerad kanske ...

Även om det var så, så är det nog en helt annan visa när fulla versionen går igång den 18:e, 15:e och 14:e för respektive förhandsbokningar. Tre datum, inte alla på en gång.

För att inte tala om att account-servrarna i det läget lär ligga stabila och o-hamrade.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skrivet av Weyzer:

DET ÄR BETA

Lugna ner er!! Men jag förstår om ni reagerar så på RIKTIGA releasen.

]

Dert är ju fortfarande GOA som håller i det då också lol. Det är väl det folk klagar på och inte själva spelet i sig?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Är inte första gången de kör en epic fail... Förstår inte hur de kan misslyckas så fatalt när det gick smärtfritt USA.

Inaktiv
Skrivet av Einerud:

Är inte första gången de kör en epic fail... Förstår inte hur de kan misslyckas så fatalt när det gick smärtfritt USA.

För att de inte var en bunt fransmänn som skötte allt i USA...


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

Wey, jag gråter inte allt för mycket och jag kommer självklart inte avboka spelet. Men jag tycker det är otroligt märkligt att samma saker händer med varje spelrelease. Om det nu så att det är omöjligt att skapa en hemsida som klarar av att 10.000 eller 100.000 eller hur många det nu är som vill registrera sig så måste man vill titta på en annan lösning än att säga en tidpunkt en söndag då alla ska få börja spela.

Visst att detta är en beta release men det är ändå dåligt när man går och säger att det är något man får om man förbokar.

Då förmånga personer samtidigt får account servern att krasha, för det mig dirket tillbaka till DAoC. Bästa relic defending taktiken - Dra in så mycket folk som möjligt och krasha zonen.. undrar om det kommer fungera även i war.

Medlem
Skrivet av Hartner_X:
Skrivet av Einerud:

Är inte första gången de kör en epic fail... Förstår inte hur de kan misslyckas så fatalt när det gick smärtfritt USA.

För att de inte var en bunt fransmänn som skötte allt i USA...

8)

Medlem

Alltså, bäst hade ju varit om dom bara dissade GOA nu pga. deras fiasko!

Btw så är felmeddelandet "You are already logged it" ett bevis på deras kompetens ^^


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Nja, om dom dissade GOA helt vetefan hur det skulle bli på krigsfronten för oss europeér.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Men, är inte beta till för att man ska testa saker som belastning? Är detta inte ett utmärkt tillfälle att testa belastning både på serverna och på account servern? För det lär ju bli lika mycket tryck på releasedag.

Herregud, tagga ner ffs. Ingen har ju betalat för open beta, detta bjuder dom på. De kunde lika bra låtit det varit nere och patchar själva tills release.

12
Skriv svar