Echo of War - Svenskt Warhammer gille!

Medlem
Echo of War - Svenskt Warhammer gille!

Uppdaterad 2009-11-09

Guilden finns, om än i väldigt liten skala. Alla oavsett rank är välkomna att vara med i denna sociala knutpunkt.

Guild info
Sida: Destruction
Server typ: Core
Server: Karak-Azgal


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vad hade du tänkt dig för spelstil? hardcore, semi-hardcore lr bara casual? ska guilden inrikta sig på något speciellt(pve/rvr?)

om det blir nå bra av det så kanske jag joinar med en alt då jag redan sålt min själ till Damned souls ^^

Inaktiv

Grymt initiativ. Jag är intresserad, fast som SwedishChaos påpekade skulle jag vilja ha lite mer info angående inriktning, server och sånt. Har 2-3 polare som kommer lira, och vi hade tänkt joina en Svensk guild. Då vi tycker det är roligare än en internationell.

/ L1ghtF00t_

Medlem

Sant, det missade jag. Klart besviken att ni inte kan läsa mina tankar.

Allt beror klart på hur ni definierar hardcore, semi-hardcore, resp casual. Men jag förmodar att semi-hardcore ligger närmast sanningen. Personligen spelar jag mer eller mindre varje dag, och har kört hardcore i Wow tidigare, men tycker att kravet om att delta i 5-6 raids per vecka tar bort en hel del glädje från själva spelandet. Det blir som ett andra arbete istället.

Visionen är en stor svensk guild där antalet medlemmar gör att flexibiliteten blir lite större för varje enskilld medlem. Att ha 2-3 inbokade raids per vecka är rimligt tycker jag. Sedan finns det ju inget som hindrar en från att skapa fler spontana events när man ändå är online och spelar.

Jag vill uppleva allt i Warhammer, så jag ser inte meningen med att begränsa sig till det ena eller andra. Vore kul med en guild som fokuserar på PvP såväl som PvE events.

Men jag är öppen för alla ideér. Detta är ju ett försök till att få igång en diskussion.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Freediver:

Sant, det missade jag. Klart besviken att ni inte kan läsa mina tankar.

Allt beror klart på hur ni definierar hardcore, semi-hardcore, resp casual. Men jag förmodar att semi-hardcore ligger närmast sanningen. Personligen spelar jag mer eller mindre varje dag, och har kört hardcore i Wow tidigare, men tycker att kravet om att delta i 5-6 raids per vecka tar bort en hel del glädje från själva spelandet. Det blir som ett andra arbete istället.

Visionen är en stor svensk guild där antalet medlemmar gör att flexibiliteten blir lite större för varje enskilld medlem. Att ha 2-3 inbokade raids per vecka är rimligt tycker jag. Sedan finns det ju inget som hindrar en från att skapa fler spontana events när man ändå är online och spelar.

Jag vill uppleva allt i Warhammer, så jag ser inte meningen med att begränsa sig till det ena eller andra. Vore kul med en guild som fokuserar på PvP såväl som PvE events.

Men jag är öppen för alla ideér. Detta är ju ett försök till att få igång en diskussion.

Uppebarligen kan du läsa mina tankar, precis så jag vill ha det iaf. Kanske mer PvP än PvE då det känns som om det är den delen som är värd mest tid. Men jag ska höra med mina polare, håll igång!

Medlem
Skrivet av L1ightF00t_:

Uppebarligen kan du läsa mina tankar, precis så jag vill ha det iaf. Kanske mer PvP än PvE då det känns som om det är den delen som är värd mest tid. Men jag ska höra med mina polare, håll igång!

Håller absolut med dig. Jag joinar ju Warhammer tackvare RvR konceptet, så det lär ta överhanden. Men det kan vara kul att från gång till annan också prova på instanserna.

Tanken att få vara med och skapa och utveckla en svensk guild, och se den få högre och högre rank och renomé känns stimmulerande.

Så kom igen gott folk, hoppa på från start, och var med och påverka. 8)

P.S.
Kan väl påpeka att jag själv också har ett par tre vänner som kommer att hoppa på tåget. Alla har ungefär samma MMO erfarenhet som jag.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

btw, Destruction hoppas jag?

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig att hänga på. Har tidigare spelat wow i en ganska hardcore guild men skulle nu vilja ta det lite lugnare så semi-hardcore låter bra. Kommer mest att inrikta mig på RvR. Men en bra fråga är också vilken sida har ni tänkt spela på ?

Medlem

Egentligen hade jag tänk mig Order eftersom det är mindre som verkar joina dem. Mao mer fiender att slåss emot, mindre kötider, plus att man är lite mer originel.

Fast Destruction funkar fint också om ni andra hellre väljer den sidan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Freediver:

Egentligen hade jag tänk mig Order eftersom det är mindre som verkar joina dem. Mao mer fiender att slåss emot, mindre kötider, plus att man är lite mer originel.

Fast Destruction funkar fint också om ni andra hellre väljer den sidan.

Enligt class polls, videos och open rvr, verkar det som om det är rätt så 50/50 faktiskt. Var riktigt säker på att det skulle bli typ 70/30 eller något liknande men känns inte så just nu. Jag tar gärna destruction, tror mina vänner är inne på det också

Medlem

Då säger vi det.

Sida: Destruction
Server typ: Core

Tar gärna lite förslag till guildnamn. Måste vara på svenska. Så kan jag fixa med en sajt innan spelet startar.

Alla som vill vara med och starta upp vår svenska guild, kan väl skicka ett pm till mig här på forumet, så vi får lite kontroll över det hela.

Tack


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Härligt, ska informera mina vänner snarast.

Medlem

Offtopic: Är det bara jag som säger ETT guild istället för EN guild? Och man är med i guildET inte guildEN.


signatur
Inaktiv

Jag är en av L1ightF00t_s kompisar, och är gärna med i guilden... jag har inte så stor erfarenhet av stora guild-events eller mmmorpg grejer överhuvudtaget... jag har dock tänkt sälla mig till denna fina skara av yttersta klass som kommer att spela WO:AoR! Jag kan inte garantera att jag är inne konstant, jag spelar med varierande intensitet. Dock kan jag en del termer och dyl, man har ju lyssnat på sina vänners samtal! Jag kan nog mest bidra med god stämming och lite humor till guilden! Play for Fun ftw!


signatur

ammagawhd...

Inaktiv

Jag är grymt på en svensk guild på destruction sidan. Men om det ska skapas guild får nog någon ta tag o bestämma lite här. det viktiga är att vi får upp ett forum så fort vi kan IMO.

Inaktiv
Skrivet av Benno:

Jag är grymt på en svensk guild på destruction sidan. Men om det ska skapas guild får nog någon ta tag o bestämma lite här. det viktiga är att vi får upp ett forum så fort vi kan IMO.

Håller med. Freediver, vet du någon som har lugnet/erfarenheten att driva en guild?

Medlem

@Benno
Sajt är inga problem. Det kan jag fixa över en dag, så det ordnar sig.

@L1ightF00t
Bortsett från mig själv, känner jag bara en person som har tidigare erfarenhet av att vara GM. Jag arbetar på att han skall joina oss. När det gäller mig själv har jag lovat både mig själv och min tjej (som för övrigt kommer att joina oss) att aldrig vara GM igen.

Men vi hittar säkert någon lämplig kandidat. Jag kan organisera upp det hela till att börja med.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Jo GM har man erfarenhet av men det handlar om mycket kärlek om guilden ska bli bra. Så gärna någon som verkigen Vill, eller så kan man dela upp arbetet till fler personer?

Inaktiv

Låter mycket bra, tack Freedriver, hälsa flickvännen

/Lightf00t_

Medlem

Om jag fastnar för War så är jag helt klart med.

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Vore roligt om vi alla kunde spela samma server

Jag och swedishchaos är i en internationell guild som tänker spela Core, Destruction.

Kanske vi kan posta i tråden vid headstart/release och bestämma en server?

jo, jag och lightfoot har konspirerat lite om att joina samma servers.

Inaktiv

Klart vi ska köra på samma server! ingen mening med att sitta o smida planer om EN guild annars? Om vi inte hittat Guildleader innan release så kaaanske Freediver skulle kunna va leader ett liiiitet tag, medans vi rekryterar en leader in-game eller nått!? Om Fridykarns tösabit går med på det dvsg! allt för husfriden...
Annars kan vi ju ha något slags ko-operativ ledning, typ guild-senat som styr tsm? ett officerar-råd?
men ska vi köra Swedes only eller en svensk guild som är öppen för andra med, typ danskar, tyskar som får ta att vi snackar svenska i forum/ventrilo/annat?


signatur

ammagawhd...

Inaktiv

precis det jag menar, alla får liksom hjälpa till i början om så att saker ska bli av. För mig spelar inge roll om det är svennis team eller scandic crew.

Medlem

Godafton pojkar,

Ledsen att mina svar dröjer lite ibland. Man får ju ge sin familj lite tid emellanåt också.

Kul med all respons. När det gäller servers, har de släppt namnen för EU servers än? Men självklart ska vi alla lira på samma server, kul med alla svenska kontakter.

Visst jag kan ställa upp initiellt som GM för att organisera upp saker och ting. Men sedan när vi kommit igång ingame ser jag gärna att vi går över till ett Officersråd eller liknande. Låter detta okej tycker ni?

För min del (som Skåning), är det helt okej med att även acceptera danskar och norrmän, men vill majoriteten ha en helsvensk guild så kör vi på det. Länder utom Norden tycker jag dock inte borde vara aktuellt.

Ropa till om vad ni tycker killar.

Edit
Kom med förslag till guildnamn. Gärna svenskt. Jag behöver det för att kunna starta upp en sajt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Einhärjarna? jag är riktigt svag för viking-relaterade namn^^.

Marodörerna? Banditerna? svenskt stål? Svensson ligan? Ondska? Döden? P för pucko? Volvos of destruction? runskrivarna? Mjolnirs? Servants/warriors of týr/thor?

haha jag har ingen aning xD

Inaktiv
Skrivet av SwedishChaos:

Einhärjarna? jag är riktigt svag för viking-relaterade namn^^.

Marodörerna? Banditerna? svenskt stål? Svensson ligan? Ondska? Döden? P för pucko? Volvos of destruction? runskrivarna? Mjolnirs? Servants/warriors of týr/thor?

haha jag har ingen aning xD

Haha

Medlem

@SwedishChaos

Om du gillar nordiskmytologi, vad sägs om:

Yggdrasil

Lite info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Yggdrasil


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Oj oj detta med namn är alltid svårt och kan ta dagar med mina erfarenheter. Många kommer med bra exempler men det ska nog vara en som kan sätta foten i backen.

Kan man inte skapa ett forum först där alla kan rösta och vara mer involverad, innan vi har ett guild namn? det blir enklare än att bara ha en tråd om detta. Dessutom kan vi ju då med forum alla introducera sig mer ordentkligt.

Inaktiv

Jag tycker att svenskar, norrmän, danskar och svensk-finnar ska få va med! Typ en Nordic Battlegroup!

Namnförslag: Vi-stoppar-dvärgar-i-tunnor

annars låter något viking-inspirerat bra, dock att bara ha Yggdrasil verkar ju ganska fjantigt... annars kanske Jotunheim Inhabitants typ, vi är ju faktiskt ondingarna i WO:AoR...

men annars så kan vi ju typ ha Finska Pinnar som officiell guild-mat! nordiskt och gott! vi får ha ett recept på hemsidan...


signatur

ammagawhd...

Medlem

Sant Benno. Namn är svårt.

Anledningen att jag vill ha ett namn är just pga av forum/sajt biten. Vore trevligt att få med guildnamnet som en del av domänadressen, trist att behöva skapa ytterligare ett forum när vi väl bestämt namnet.

Är det okej för er övriga, så kan jag välja ett namn rakt upp och ner. Så får vi det gjort.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skriv svar