Warhammer Online: NDA lyft!
Kan länka lite filmer.
Först tar vi den nya cinematic trailern.
Därefter en liten "trailer" kallad Warhammer Alliance Release Trailer.
Nedladdning ifrån Curse. (Högerklicka, Spara länk som)
Om ni nu inte har något bättre för er...
Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.
Spelat sedan januari tror jag det var och det är fortfarande kul. Kommer väl dock att sakna att spelet är i princip helt annorlunda var och varannan månad nu : (
Köps och ska nötas med vänner. Hur det kommer att fungera i RvR sen med så få objektiv är en annan sak... får hoppas att det löser sig.
osv.
För att det är en beta och inte en freetrial till att spela?:up:
Ja, för att det är en beta och jag har dragit mitt strå till stacken med att rapportera buggar och testa olika saker
Tror man sprungit igenom rank 1 - 10 typ 25 gånger eller mer... lite lagom less på den biten men det tar inte så lång tid att köra igenom. Speciellt inte med rank 40 RvR som väntar där bakom vilket är sjukt kul :>
osv.
Min enda fråga, är det kul?
Beror på vem man frågar, finns dom som älskar det.
Men om du frågar mig så måste jag säga: Nej, det är inte kul och det är inte underhållande... Det är ytterliggare ett MMORPG i mängden, striderna är extremt långsamma och klarar inte av att hålla ens intresse så länge och spelet rent allmänt känns väldigt segt.
asså, är inte detta spel sjukt likt wow? alla videor o så kunde ju lika gärna vart wow?
såg en video där nån designer av spelet snackade om hur de skulle skillja sig ur mängden med rvr o grejer, men det är ju precis samma i wow.
och rent grafikmässigt ser det också ut som en kopia.
tror detta kan va kul att spela ett tag, precis som wow.
asså, är inte detta spel sjukt likt wow? alla videor o så kunde ju lika gärna vart wow?
såg en video där nån designer av spelet snackade om hur de skulle skillja sig ur mängden med rvr o grejer, men det är ju precis samma i wow.
och rent grafikmässigt ser det också ut som en kopia.
tror detta kan va kul att spela ett tag, precis som wow.
Har du sett det ingame? (betan för tillfället är cappad på low-medium grafik) Det ser inte ut som en kopia av WoW.
Sen har du fel att det är samma som WoW.
WoW handlar bara om att jaga gear och visa upp den i städer. WAR handlar om krig. Tänk dig själv att du kan ta över motståndarnas huvudstad och hålla den tills dom tar tillbaka den. Inte som i WoW där allt resetas och går tillbaka till sitt vanliga tråkiga efter 20 minuter.
asså, är inte detta spel sjukt likt wow? alla videor o så kunde ju lika gärna vart wow?
såg en video där nån designer av spelet snackade om hur de skulle skillja sig ur mängden med rvr o grejer, men det är ju precis samma i wow.
och rent grafikmässigt ser det också ut som en kopia.
tror detta kan va kul att spela ett tag, precis som wow.
vad tycker du är WAR har "tagit" från WoW?
Båda är fantasy inriktade så monster mm är förstås ganska lika bara olika tolkningar av olika sagor mm.
grafikmässigt tycker jag också att det är lite lika men det skilljer sig på många punkter också, sen är det ju inga höga krav på datorer då något av spelen.
Om man bortser från detta tycker jag att spelen skilljer sig så mycket som det går.
WAR tagit av WoW oh shi-.
Om vi ska ta det hela från början så var games workshop de som började med fantasy stuffet. Sedan ville Blizzar göra ett datorspel av det och det slutade med att de blev osams och sen ser vi ju hur det har blivit. Säg aldrig att de som gör warhammer spel kopierar av blizzard för det är precis åt andra hållet.
Anyhow.... Det som är grejjen med WAR är RvR. Medans WoW är ett carebear spel så är WAR mindre carebear... även om det kunde vara bättre vad det gäller sådant än vad det är. Men på alla sätt och vis så är det mera ett pvp spel än vad carebear-WoW någonsin kommer att bli.
/rant full lie|
osv.
asså, är inte detta spel sjukt likt wow? alla videor o så kunde ju lika gärna vart wow?
såg en video där nån designer av spelet snackade om hur de skulle skillja sig ur mängden med rvr o grejer, men det är ju precis samma i wow.
och rent grafikmässigt ser det också ut som en kopia.
tror detta kan va kul att spela ett tag, precis som wow.
Precis som här ovan sägs så är det Blizzard som kopierat mycket av Games Workshop då de inte fick licensiera Warhammer-världen och därmed skapade "sitt eget" universum Warcraft. Det blir med andra ord ganska svårt att inte få spelet att likna WoW då det är WoW som liknar Warhammer från första början. Så alla ni som skriker "WoW-kopia!" borde kanske tänka om både en och två gånger.
För övrigt så har jag testat lite beta de senaste dagarna och jag tycker att det är ganska roligt. Garanterat inget Dark Age of Camelot 2 spelmässigt vilket är lite synd. Men det kan nog bli bra på sikt. Det som behövs filas mest på tycker jag är UI:t då det känns halvtaskigt designat. Lite paint-feeling nästan.
Vad är det med vissa MMO-animatörer som tycker det ser bra ut att gå fram till ett monster, slå ett slag, och sedan stå och stirra i flera sekunder som en zombie innan nästa attack? Flow tack! ...går fetbort när det ser ut sådär.. och det är bara estetik det handlar om, hur svårt kan det vara att göra det rätt (typ de flesta asiatiska MMOs)
asså, är inte detta spel sjukt likt wow? alla videor o så kunde ju lika gärna vart wow?
såg en video där nån designer av spelet snackade om hur de skulle skillja sig ur mängden med rvr o grejer, men det är ju precis samma i wow.
och rent grafikmässigt ser det också ut som en kopia.
tror detta kan va kul att spela ett tag, precis som wow.
Jag har själv spelat Wow i 3.5 år, och måste säga att kommentarer som den ovan gör mig beklämd. Använd den tiden det tar dig att skriva korkade inlägg här på forumet, till att istället leta reda på fakta om Warhammer.
Och snälla, stanna i Wow.
The Presidents - World of Warcraft Classic
Vad är det med vissa MMO-animatörer som tycker det ser bra ut att gå fram till ett monster, slå ett slag, och sedan stå och stirra i flera sekunder som en zombie innan nästa attack? Flow tack! ...går fetbort när det ser ut sådär.. och det är bara estetik det handlar om, hur svårt kan det vara att göra det rätt (typ de flesta asiatiska MMOs)
Det handlar väl mer om balansering osv. Tunga vapen tar längre tid att slå med och jag tror du skulle bli mer frustrerad om du med ett stort vapen viftar runt som om det vore en kniv eller liknande och sedan bara gör skada med 1 av de 3+ slagen som verkligen slås. Enda spelet jag vet som verkligen gör detta för att få mer "flow" är Baldurs Gate men det skulle se väldigt mystiskt ut om det bara poppar upp siffror för skada för vissa slag, eller?
Ta inte detta på fel sätt nu men... beskriv hur du vill att det ska se ut om en ganska stor kille kommer med en 2h yxa som ska ha en timer på 4sec mellan slagen utan att ha den väntetiden.
osv.
har inte spelet det nej, men sett lite videos och så som jag skrev och tycker fortfarande att de är EXTREMT likt wow.
dom vill väl safa o vinna abonnenter.
springa fram, stå stilla, trycka på knappar bla bla bla.
vi kan väl alla komma fram till att rvr i wow inte är en höjdare, och inte tror jag att det kommer bli bättre i war för att man kan ta över andras baser och behålla dom. du som spelare kommer fortfarande inte känna att du gör nått vettigt eller om ens möjligheten kommer finnas där att "vara" duktig då du omöjligt kan vinna 2v1 mot folk på samma nivå.
men jag är inte bitter...
alltså, anledningen till att jag tog upp ämnet var att, visst är det lite tokigt att spelen ser så lika ut? class based, skill tree osv osv eller är det skill tree? hoppas inte...
har inte spelet det nej, men sett lite videos och så som jag skrev och tycker fortfarande att de är EXTREMT likt wow.
dom vill väl safa o vinna abonnenter.
springa fram, stå stilla, trycka på knappar bla bla bla.
vi kan väl alla komma fram till att rvr i wow inte är en höjdare, och inte tror jag att det kommer bli bättre i war för att man kan ta över andras baser och behålla dom. du som spelare kommer fortfarande inte känna att du gör nått vettigt eller om ens möjligheten kommer finnas där att "vara" duktig då du omöjligt kan vinna 2v1 mot folk på samma nivå.
men jag är inte bitter...
alltså, anledningen till att jag tog upp ämnet var att, visst är det lite tokigt att spelen ser så lika ut? class based, skill tree osv osv eller är det skill tree? hoppas inte...
Du måste väl ändå inse att online spelandet inte startade med World of Warcraft. Det finns ett flertal äldre MMOs som har ett UI, talang träd, quest bok mm som starkt påminner om Wow. Men de fanns på marknaden flera år innan releasen av Wow år 2003. Så var tror du utvecklarna på Blizzard fick sina idéer ifrån?
Det är överhuvudtaget korkat att jämföra det kosmetiska. Finns ju ingen anledning att uppfinna hjulet två gånger. Det är ganska logiskt att utvecklare använder sig av UIs som är väl använda och beprövade sen tidigare. Försök att se förbi det uppenbara, och fokusera på spelidén istället.
Wow har inte RvR, utan PvP. Det är en betydande skillnad. Dina insatser i BGs och Arena påverkar inget annat än just mängden honor du personligen erhåller. Jag hade över 80.000 HKs på min mage i Wow, rank 12 pre-tbc, och fullt S2, men till vilken nytta? PvP i Wow är statisk och dina insatser påverkar inget annat än just dig själv.
Warhammer är annorlunda. Det är laginsatsen som är det viktiga i kriget realm vs realm. Så det är bara positivt att det mer eller mindre är omöjligt att vinna 1vs2. Tänk så mycket positivt som uppnåtts i BGs i Wow om folk slutat springa omkring och bara tänka på egna HKs och istället fungera som ett lag. Och visst kan du känna dig ?vettig? i Warhammer. Till skillnad från Wow så påverkar ju dina insatser kriget mellan realmerna. Du är delaktig i framgången och bakslagen genom de ?victory points? du bidrar till. Kriget är dynamiskt.
Det är victory points som bestämmer vilken sida som styr en viss zon. Genom att öka antalet victory points tar man över zoner. När sedan en realm har alla zonerna under kontroll, är det dags att attackera och överta motståndarnas huvudstad. Detta är en lååång procedur och inget som sker över en kväll.
Inte direkt likt BGs i Wow eller hur?
The Presidents - World of Warcraft Classic