Warhammer online Head start?

Medlem
Warhammer online Head start?

Hej

Läser detta på fragzone:

"Den vanliga utgåvan av spelet kan beställas från och med den 28e augusti och då får man även en nyckel som ger tillgång till spelet innan den officiella lanseringen. Enligt pressmeddelandet finns det endast ett fåtal exemplar kvar av samlarutgåvan."

"Från och med 28e augusti"

Jag spelar WoW, och där har jag nåra engleska vänner och dom hävdar att dom har förbeställt sitt spel redan och fått headstart grej.

Och www.webhallen.se har inte ens hört talas om detta headstart till vanliga spelboxar.

Kan någon snälla förklara det här för mej, och kanske tillåmed berätta vartifrån jag kan beställa i sverige så ja får headstart utan att beställa CE.

Medlem

Du bör nog kontakta din återförsäljare om du redan beställt preorder men inte fått någon headstart kod. för när jag beställde CE fick jag det en vecka senare med alla koderna.

tror dock så var inte det planerat med head start för vanlig preorder, så dem kanske håller på löser det med goa atm. i värsta fall så får du dem hemmejlat 28de ist för box.

Spekulerar dock bara.

Inaktiv

Kan tipsa om att det finns vissa pre-order boxar du kan köpa på komplett.se för cirka 100 spänn. Där får du headstart, open beta access och in-game grejjer utan att behöva beställa de vanliga spelet.

Har en pre-order box här framför mig för att CE tog slut

Inaktiv
Skrivet av L1ightF00t_:

Kan tipsa om att det finns vissa pre-order boxar du kan köpa på komplett.se för cirka 100 spänn. Där får du headstart, open beta access och in-game grejjer utan att behöva beställa de vanliga spelet.

Har en pre-order box här framför mig för att CE tog slut

Måste du inte ha vanliga spelet för att kunna spela ? Eller hur funkar det?

Medlem
Skrivet av L1ightF00t_:

Kan tipsa om att det finns vissa pre-order boxar du kan köpa på komplett.se för cirka 100 spänn. Där får du headstart, open beta access och in-game grejjer utan att behöva beställa de vanliga spelet.

Har en pre-order box här framför mig för att CE tog slut

Hmm ok kollar på den nu men ja begriper inte, betalar jag 100 spänn för openbeta och headstart men inte själva spelet? Måste jag köpa till spelet när det släpps eller? Ja begriper inte

Medlem

Yes.

Headstart funkar endast om du binder ett konto till karaktären på något vis(troligtvis cd-nyckel)

Sen lightfoot, skulle jag gärna vilja se en länk på den där boxen som du talade om. Det låter som om det är en hake på det.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:
Skrivet av L1ightF00t_:

Kan tipsa om att det finns vissa pre-order boxar du kan köpa på komplett.se för cirka 100 spänn. Där får du headstart, open beta access och in-game grejjer utan att behöva beställa de vanliga spelet.

Har en pre-order box här framför mig för att CE tog slut

Hmm ok kollar på den nu men ja begriper inte, betalar jag 100 spänn för openbeta och headstart men inte själva spelet? Måste jag köpa till spelet när det släpps eller? Ja begriper inte

Köper du bara pre-orderboxen får du nog 100 :- rabatt på hela spelet när du köper det, så var det till WoW iaf.

Vi som har bokat vanliga versionen kommer att få koden skickad med mail så vi kan regga oss. Dock är jag osäker om vi får tillgång till open beta som CE versionen ger. Men säkert är att vanliga ger Live game head start och två unika ingame items.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Hej

Läser detta på fragzone:

"Den vanliga utgåvan av spelet kan beställas från och med den 28e augusti och då får man även en nyckel som ger tillgång till spelet innan den officiella lanseringen. Enligt pressmeddelandet finns det endast ett fåtal exemplar kvar av samlarutgåvan."

"Från och med 28e augusti"

Jag spelar WoW, och där har jag nåra engleska vänner och dom hävdar att dom har förbeställt sitt spel redan och fått headstart grej.

Och www.webhallen.se har inte ens hört talas om detta headstart till vanliga spelboxar.

Kan någon snälla förklara det här för mej, och kanske tillåmed berätta vartifrån jag kan beställa i sverige så ja får headstart utan att beställa CE.

Kolla igen
Från Webhallen:
"? Frågor och svar
Fråga: Jag läste att Standardutgåvan även innehåller ett förbokningserbjudande. Stämmer det?
Svar: Vi inväntar klartecken från den svenska distributören om vad det kommer att bli, men ett in game-erbjudande blir det. Förbokningserbjudandet kommer att skickas ut via e-mail, även till kunder som bokade utgåvan innan erbjudandet blev tillgängligt."

Inaktiv

Men om man nu köper pre-order boxen från komplett och sen köper en icke CE version av spelet, kommer det att fungera ? Har nämnligen beställt en vanlig variant av spelet och undrar om jag kan köpa pre-order boxen för att få va med på head start och open beta.

Medlem

tror inte det, annars skulle alla göra som du hade tänkt dig och ingen CE hade blivit såld

Jag köpte min CE för öppen beta.

Vanlig preorder får bara 2-3 dagars headstart och nått litet ingame stuff, medans CE får Open beta, 3-5 dagars headstart och flera ansikten etc etc att piffa upp gubben med etc etc.

Inaktiv

Okej, så för att kunna få fortsätta spela på den där måste jag ha en CE variant av spelet ? Varför Sälja ut massa sånna där boxar då? Bara för öppen beta?

Medlem

spekulerar bara. men det är säkrast om du bara köper som man ska köpa dem.

iaf, en liten fågel viskade i mitt öra att dom har patchat war så combat går mkt snabbare än tidigare!

Medlem

har en fråga som någon kanske kan svara på

Jag har förhandsbokat WAR i en lokal spelbutik, vanliga spelet. Och nu så har jag läst att man kan få headstart och någon in-game sak om man gör det men han i kassan sa att dem skulle ringa dagen innan och fråga om jag fortfarande är intresserad av spelet, men då kommer jag väl inte kunna få headstart?

Medlem

Jo, du kommer antagligen på hem dina headstart koder innan dess, och då kan du trycka in dom i beta center eller något liknande, sen får du köpa ett vanligt ex av warhammer och skriva in koden och fixa ett timecard för att aktivera gubben du kör på, annars tas den bort.

1
Skriv svar