Warhammer Online - Servers!

Inaktiv
Warhammer Online - Servers!

Tjenare, ville bara se vad ni här på FZ kommer spela på för sorts server.

"Två typer av servrar har man sagt ska finnas vid release:

Core Ruleset - för ?standard? spel; RvR-combat sker inom speciella RvR-areas och spelare kan välja att möta fienden i sin PvE-area.

Role-playing (RP) - tänkt för klassiskt rollspel, där karaktärer och agerande ska efterlikna det klassiska Warhammer World-historien.

-----------------------------------------------------------

Man har även diskuterat en yterligare typ av servrar:

Open Realm vs Realm - RvR sker i stort sett i hela världen, och spelare behöver inte flagga för att attackera/bli attackerad. "

EDIT: För mig blir det i alla fall Core Ruleset


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

Jag röstar core eftersom spelet i sin grund är gjort för det och det kommer bli balanserat och bra.

Edit* Open ruleset kommer finnas med
Först var jag en förespråkare för Open, men det förstör själva upplägget med pve zoner och pvp zoner som WAR har. Dvs, loss of gameplay. Dock så har dom ju fixat chicken på den servertypen med så alla gankers out there. GO PLAY CONAN!

RP upplägget skulle jag kunna tänka mig också, för oftast så dras mogna och jävligt shyssta lirare dit, samt att RPa kan vara roligt ibland måste jag erkänna. men mitt guild är RVR freaks så vi kör antaligen Core.

Medlem

^- RP serverna i Age of Conan var överbefolkade av folk som tänkte "oh mer mogna och sjysta folk här!". Problemet var ju bara att dom som tänkte så ofta var såna som folk vill slippa och de respekterade inte rollspelarna ;p

Medlem

Jag kommer välja att spela där min guild kommer spela (vore ju konstigt om jag tod en annan) och just nu så ser det ut att bli core.

Men jag kommer troligt vis köra någon gubbe på RvR eller RP kanske båda om jag har tillräckligt med tid.

men för mig så spelar det inte så stor roll vilken server man väljer bara man respekterar dem andra, som om man vill ha moget språk tex så bör man ju inte välja open RvR där flera "mindre åriga" kommer spela.

Inaktiv

Kommer nog välja Core eller RP om det blir att jag spelar, visst är PvP över hela världen kul... Men erfarenhet av AoC och WoW säger att full pvp servers bara leder till ganking där offren för det mesta är för låg level för att ha någon chans överhuvudtaget att slå tillbaka, inte det mest underhållande när man spelar för nöjes skull.

Inaktiv
Skrivet av SwedishChaos:

Jag röstar core eftersom spelet i sin grund är gjort för det och det kommer bli balanserat och bra.

Edit* Open ruleset kommer finnas med
Först var jag en förespråkare för Open, men det förstör själva upplägget med pve zoner och pvp zoner som WAR har. Dvs, loss of gameplay. Dock så har dom ju fixat chicken på den servertypen med så alla gankers out there. GO PLAY CONAN!

RP upplägget skulle jag kunna tänka mig också, för oftast så dras mogna och jävligt shyssta lirare dit, samt att RPa kan vara roligt ibland måste jag erkänna. men mitt guild är RVR freaks så vi kör antaligen Core.

Core här med. Höres!

Medlem
Skrivet av robineng:

Kommer nog välja Core eller RP om det blir att jag spelar, visst är PvP över hela världen kul... Men erfarenhet av AoC och WoW säger att full pvp servers bara leder till ganking där offren för det mesta är för låg level för att ha någon chans överhuvudtaget att slå tillbaka, inte det mest underhållande när man spelar för nöjes skull.

Fortfarande anti-ganking system insatt i alla rulesets vad jag vet.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av robineng:

Kommer nog välja Core eller RP om det blir att jag spelar, visst är PvP över hela världen kul... Men erfarenhet av AoC och WoW säger att full pvp servers bara leder till ganking där offren för det mesta är för låg level för att ha någon chans överhuvudtaget att slå tillbaka, inte det mest underhållande när man spelar för nöjes skull.

Fortfarande anti-ganking system insatt i alla rulesets vad jag vet.

jepp som jag vet också.

för dem som inte vet så är det när en höglevelad person kommer in bland låglevelade så blir h*n till en kyckling/höna som har 1hp om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av Tasir:

för dem som inte vet så är det när en höglevelad person kommer in bland låglevelade så blir h*n till en kyckling/höna som har 1hp om jag minns rätt.

Att man blir en höna gäller i ett rvr område endast (åtminstone i nubarande beta build). Detta kan nog inte implementeras i open world rvr eftersom man delar områden med motståndarna. Visst, går gör det alltid men man begränsas då till endast ett område (Och högre Tier såklart) och kan inte som höglevel åka till låglevelland för att assistera eventuella vänner :/

Personligen så kör jag nog Core, det bästa av both worlds


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

ok man lär sig så länge man lever, jag har inte kommit in i betan än så jag har aldrig kunnat testa på det. Open RvR kanske det inte funkar så bra i nej men det skulle vara bra, haft lite tråkiga timmar när jag spelade WoW när jag vart gankad

Jag håller med om att core verkar vara snäppet bättre då jag gillar att kunna lira lite PvE utan att stöta på en fiende.

Inaktiv

Core Ruleset , palla att bli campad i startzonen i 2 timmar.


signatur

War never changes.

Medlem

det kommer du inte bli, inte såpass att du inte själv är kapabel till att värja dig om du inte är en komplett noob med amputerad armar.

dvs, ever heared of the chicken ;)?

Inaktiv
Skrivet av SwedishChaos:

det kommer du inte bli, inte såpass att du inte själv är kapabel till att värja dig om du inte är en komplett noob med amputerad armar.

dvs, ever heared of the chicken ;)?

Lägg ner attityden.


signatur

War never changes.

Medlem

Själv grejen är att du kan INTE blir gankad i startzonen oavsett?

Open ruleset är mestadels att du kan gå in i jämnalevlade zoners pve zoner och även då pvpa med fienden och förstöra deras pve progress, tex om du gör ett PQ(public quest) i din zons pve zon så kommer du kunna bli attackerad medans du genomför ditt PQ med dina gruppmedlemar. Och samma sak gäller för fienden när du är skitlack över att dom sabba erat PQ och fick det resetat till exempel. Revenge is best served cold.

Dock så kan inte en jättekraftig +10 rank spelare komma in och våldta hela zonens lowbies. Det är så jag menar.

Inaktiv

Jag vet faktiskt inte. Jag gillar Open world pvp. Dom MMOs jag gillar mest har alla byggt på Open PvP och jag gillar det. Ganking är drygt och jobbigt, fast det finns nästan inge bättre än att äga upp en gankare, eller starta ett litet mini krig i en zon pga en gankare som sedan pågår ett bra tag och blir bara större och större.

Mina starkaste och bästa minnen ifrån WoW är alla från Zonen Stv. Älskade den, Den blev dock smått förstörd efter att ZG kom in i bilden, men innan dess var den underbar.
Att lätt kunna starta ett underbart litet lowbie krig enbart för att man "försvarade" quest NPCsen I norra delen. Kommer fortfarande ihåg det lite krig jag startade där men en polare. Började med han och jag mot 3st allies och eskalerade till dryg 100+ spelare som började fightas mellan nessings way och allies norra camp. Allt från lv30 nissar till 60s, Hur kul som helst.
Jag tror inte att sådant kan skapas på en PvE server.. jag tror dom flesta kommer gömma sig tillräckligt länge så dom kan dumpa sin PvP status.
Av den andledningen så vill jag nog helst leka på en Open World server.. fast jag tror mitt gille är less på WoW's ganking så dom väljer nog en Core server =/

Medlem

open pvp suger fet pung med gankning om man inte har guild som gillar att försvara lowbie areas då blir det fight o ger lowbies en chans annars är det bara spawna ,dö spawna dö osv tills horde/alliance tröttnat ganka o det kan dröja par timmar.

btw blir jag attackerad av en spelare inom min lvl så blir jag inte arg det kan jag ta värre med lvl70 som inte har nått bättre för sig.

därför jag inte spelar på pvp servrar men detta kan bli skoj med coresett ev så får nog testa det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

blir nog open rvr för min del och alla jag ska börja spela med. spelade WoW så och jag gillar det faktiskt sure ganking är aldrig kul i någon form.

men väljer man en sån server får man tåla det oxå

1
Skriv svar