Warhammer Online beta vid preorder?

Inaktiv
Warhammer Online beta vid preorder?

Har hört att man får tillgång till WAR-betan om man förhandsbokar spelet? Är detta sant?

Inaktiv

Om det är det så ska jag förhandsboka om 8 sekunder!

Inaktiv

"Final Beta: No NDA. Because there is no NDA, people often refer to this as 'open beta.' But I wanted to be really clear with you guys - we are not planning the kind of open beta where everyone with internet access can download the game and hop in. That's nutty. Right now, we are tentatively considering having everyone who pre-orders the game invited to this phase of beta. This phase will also invite winners from our big media promotions. STARTS: TENTATIVE DATE: Summer 2007"

Visserligen var stod det på warhammeronline.com, men undrar om det gäller för oss också?

Medlem

Det borde gälla för oss också, Finns ingen anledning att utesluta europa i det skedet. Men då gäller det också den slutgiltliga beta, nu får du slåss med dom andra 500000+ sökande för en betaplats.

Tittade på war-europe.com och tydligen så skulle man kunna provspela WAR på Dreamhack när det begav sig, någon som testade?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Jag gjorde det några timmar. PvE/public quest som warriorpriest. RvR "battleground" som engineer och choppa.

Tyvärr kan jag bara jämnföra med WoW som MMO men:

WAR var fortfarande ganska buggit och oslipat men det är ju en beta.

RvR kändes lite mer statiskt är WoW. Healing var mindre viktigt, mycket mindre snares och liknande och det var farligt att bara försöka springa förbi deras lag för att döda någon ranged eller support.
Grafiken var mycket mörkare och inte lika glansig och färgglas som WoW. Ganska dyster. Dock tycker jag inte att grafiken var mycket snyggare än WoW vilket känns som ett bakslag då WoW är så pass mycket äldre. Kan ändras lite men jag tror inte att några större ändringar är påväg.

Public quests var ganska kul om man var några på den. Ganska smidigt.

Grinding var värre än i WoW då det inte fanns några speciella multitarget skills som gjorde att man kunde "krydda till det" igenom att anfalla flera mobs samtidigt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Wow är bättre alltså?

Utifrån det du har upplevt av WAR, vad ger du det i en skala 1-10?


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Om de flesta "betabuggar" fixas blir det väl 7,5 överlag. PvP verkade redan nu mycket balancerat och alla klasser var aktiva och gjorde bra ifrån sig.

Warhammer har fokus på PvP. Älskar du PvP är nog Warhammer till dig.

Dock vet vi ju inte hur WotLK blir och var mer som läggs till/fixas innan Warhammer kommer ut. Jag ska själv köpa båda och se vilket jag fastnar för.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Slont2006:

Wow är bättre alltså?

Utifrån det du har upplevt av WAR, vad ger du det i en skala 1-10?

man kan inte ge en korrekt bedöming av ett spel bara genom att lira Betan, och för att verkligen bedömma ett MMO så måste man minst vänta tills det varit ute i drygt 5-6 månader.
Då är det oftast tillräckligt patchat så det är spelbart. dom flesta MMOn blir alltid släppta förtidigt.

Inaktiv

Visst finns det möjlighet att grinda multiple targets. Alla klasser är kanske inte king på den fronten, men så är det ju.

Något jag uppskattar med WAR är att man till skillnad från WoW kan välja hur man vill klättra levels. Det bästa kommer förmodligen vara en sund kombination av public quests, quests och RvR, men det går mycket väl att fokusera på endast en aspekt. Mest effektivt tycks det vara att grinda PQs, vilket även är väldigt roligt och belönande!

Om jag inte var inne i betan men kände mig rätt säker på att jag kommer köpa spelet när det släpps ändå, skulle jag helt enkelt förboka. Blir det så att förbokade släpps in i betan - toppen. Blir det inte så, ja, då har man i alla fall förbokat.

Medlem

Skulle gärna ta emot ett beta konto från er som har tröttnat på WAR

Har varit medlemm skit länge på deras hemsida men får aldrig nån beta key

Medlem

säger bara såhär att man inte kan döma ett spel ut av Betan... när spelet inte kommer släppas närmare sommaren

Medlem

Så det är inte bara att tanka ner betan? måste man vänta på att dom skickar en betanyckel till än eller? jag fattar inte riktigt

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Om de flesta "betabuggar" fixas blir det väl 7,5 överlag. PvP verkade redan nu mycket balancerat och alla klasser var aktiva och gjorde bra ifrån sig.

Warhammer har fokus på PvP. Älskar du PvP är nog Warhammer till dig.

Dock vet vi ju inte hur WotLK blir och var mer som läggs till/fixas innan Warhammer kommer ut. Jag ska själv köpa båda och se vilket jag fastnar för.

Pff gnäll inte på grafiken den är mycket bättre än wows och Det är BETA ffs dom är inte färdiga med spelet

Medlem

hur gör jag för att få en beta nyckel?

Medlem
Skrivet av sirdavva:

hur gör jag för att få en beta nyckel?

Du kan börja med att registrera dig för betan på war-europe. registrerar du dig för nyhetsbreven så ökar chanserna lite.

Därefter kan du försöka vinna en betaplats genom Caption Contest, Fan Art of WAR eller WAR stories Fan fiction.

Om inte det hjälper så kan du försöka muta dom, dom Älskar en bra muta. Glöm inte skicka med namn bara.

Märk väl, att bli garanterad en betaplats är inte detsamma som att få en betanyckel.
Dom bestämmer när du får komma in, det är många som har betaplats men inte har fått börja testa.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

japp, varje månad dras 20 vinnare till betaplats. 500 000+ har registrerat sig, så det blir nog att vänta på en mer öppen beta eller förhandsboka det eller vad det nu är som gäller.

Inaktiv

Men hur gick det sedan? När kommer open beta igång? Sommaren 2008 låter ganska luddigt för 55.000 fanatiker.

Medlem

Du får key till "open beta" om du pre-ordrar Collectors Ed.
När open beta börjar mm, är det ingen som vet vad jag vet! =D

Collectors Ed tog slut på webhallen igår (10e). Så lycka till att hitta ett ex.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Scrouge:
Skrivet av Naraccas:

Om de flesta "betabuggar" fixas blir det väl 7,5 överlag. PvP verkade redan nu mycket balancerat och alla klasser var aktiva och gjorde bra ifrån sig.

Warhammer har fokus på PvP. Älskar du PvP är nog Warhammer till dig.

Dock vet vi ju inte hur WotLK blir och var mer som läggs till/fixas innan Warhammer kommer ut. Jag ska själv köpa båda och se vilket jag fastnar för.

Pff gnäll inte på grafiken den är mycket bättre än wows och Det är BETA ffs dom är inte färdiga med spelet

Så du tror att de byter grafikmotor innan release? Grafikmotorn är en av de första sakerna som man gör klart. Modeller/texturer kanske ändras men inte grafikmotorn.

Sen kan det ju tilläggas att WoW är ca 5 år äldre än WAR. Man vill väl oftast göra sitt nya spel bättre än de gammla? Speciellt när deras största konkurrent är så pass väletablerad som den är. De kunde gjort grafiken bättre, men de valde att inte lägg tid på det. Grafiken är inte allt men lite av en besvikelse var det dock.

Jag gav min åsikt ifrån betan, gillar du inte min åsikt så kan du skaffa dig en egen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

soi
Medlem

Grafiken... Tycker det är bra att det inte är någon "Crysis" grafik så man måste ha en ubercomputer2010 för att spelet ska vara spelbart när de blir lite zerg på bilden. Finns inget värre än massivfps loss när man lirar.

Medlem

Vem fan bryr sig om grafiken? se på wow, det är inte grafiken som räknas utan innehållet.

Skrivet av Naraccas:

PvP verkade redan nu mycket balancerat och alla klasser var aktiva och gjorde bra ifrån sig.

Warhammer har fokus på PvP. Älskar du PvP är nog Warhammer till dig.

Oh, puss på dig. Ett spel för mig då Är mycket mer PvP inriktad än PvE.
Och wow är inte direkt PvP spelet, enda halv vettiga som finns är Arenan, och det är inte direkt en stor del av spelet.

Mer PvP åt folket! =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Finns på spelbutiken.se http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=pc1667 vet ej hur många.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

finns la överallt att köpa? även om webhallen har slutsålt! jag köpte den dock från Webhallen, har koderna här framför mig... synd bara att betan lär dröja tills typ 1 månad innan release, dvs efter sommaren snarare framåt hösten

Medlem

Är det någon som vet vart man ska skriva in sina förhandsbokningsnycklar? Hittar det inte på WAR-EU.

Medlem
Skrivet av Hagelin:

Är det någon som vet vart man ska skriva in sina förhandsbokningsnycklar? Hittar det inte på WAR-EU.

Det finns ingenstans just nu att skriva in dom.
All info och vart man skriver in dom kommer närmare open-beta.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Ja, du får vänta tills vidare :/ har ochså köpt preorder pack ( open beta lätt värt 99 spänn).

Devsen har ju just gått ut med att dom strypt grafiken under betan så vad man säger därifrån angående just grafik och animationer säger väl sig självt?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv
Skrivet av NordicStormtrooper:

Devsen har ju just gått ut med att dom strypt grafiken under betan så vad man säger därifrån angående just grafik och animationer säger väl sig självt?

Kan du länka till källan för detta?

Medlem

alltså du får bara inv till open beta om du beställer Warhammer online age of reckoning Re-order collector edition som det bara finns 55000 i europa
och man får Live head start som gör att man får börja spela innan alla andra som inte har det
(jag köpte min på gameshop för 840kr^^)

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

Så du tror att de byter grafikmotor innan release? Grafikmotorn är en av de första sakerna som man gör klart. Modeller/texturer kanske ändras men inte grafikmotorn.

Sen kan det ju tilläggas att WoW är ca 5 år äldre än WAR. Man vill väl oftast göra sitt nya spel bättre än de gammla? Speciellt när deras största konkurrent är så pass väletablerad som den är. De kunde gjort grafiken bättre, men de valde att inte lägg tid på det. Grafiken är inte allt men lite av en besvikelse var det dock.

Jag gav min åsikt ifrån betan, gillar du inte min åsikt så kan du skaffa dig en egen.

Kort kommentar: Betan saknar för närvarande allt dynamiskt ljus, lightmaps för textures samt high-resolution textures (så att patchning/klienten inte blir för stor).

Om du tar bort alla lightmaps samt all dynamisk belysning från till exempel WoW kommer du bli förvånad hur fult det som återstår är.

Vidare är inte alla animationer med (de är inte klara).

Det betyder inte att det kommer vara bra vid release. Men det ända man kan säga just nu är att medium resolution textures är grymt detaljrika.

12
Skriv svar