The Stockades - vart?

Testpilot
The Stockades - vart?

Tänkte göra classic dungeon achievement och behöver då knata in o köra The stockades.

Nu har jag inte kört ally direkt mycket , nån char till lvl 20 och då som dranei så jag hittar 0 i stormwind där nu instansen ska finnas.

Nån som kan peka mig i rätt riktning för att komma in där, kanske lite tips på att komma dit enkelt som Horde på en PVP server

[ia=12444]

Bör vara en liten guide.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Testpilot

Tackar o bockar , får väl kuta in där med metspöet och fiskehatten och hoppas allys är snälla mot mig !

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tänkte göra classic dungeon achievement och behöver då knata in o köra The stockades.

Nu har jag inte kört ally direkt mycket , nån char till lvl 20 och då som dranei så jag hittar 0 i stormwind där nu instansen ska finnas.

Nån som kan peka mig i rätt riktning för att komma in där, kanske lite tips på att komma dit enkelt som Horde på en PVP server

Hur gick det? Tog det lång tid innan du vart slaktad. eller

Gen
Medlem

Ett hett tips är att springa till nordvästra delen av Westfall, dra en sup Waterwalking och gå in i SW via Harborn (norrut). Chanserna att stöta på alliance där är väldig liten i jämförelse med att ta huvudingången och springa igenom market distrikt. Dessutom är det lite vakter i harbor (de är bara lvl 65).

Testpilot

Har inte hunnit göra detta ännu men tack för alla tips , får ta det till helgen eller nåt då tiden räcker till.
Att kuta på vattnet låter som en bra ide' , Levitate4thewin

Fast numera kan man väl köra water walking även med mount?

Gen
Medlem

Ja det stämmer bra det Eller Path of Frost med en DK.

Testpilot

Tackar för tips o trix , tog vägen genom hamnen och med kartan hittade jag snabbt dit jag skulle.
Fick lite trubbel med en Deathknight som var sugen att mörda mig men helt otroligt nog fick jag död på killen efter en lång o fin fight , måste varit en klant bakom spakarna
Iofs hade jag speccat shadow och mina dots gör skapligt ont då de får ticka en stund haha.

Kutade in och gjorde stockades snabbt o smidigt , lite strul att köra waterwalking med en klase vakter i hasorna men det ordnade sig med levitate.

Medlem

WOWHEAD IS UR FRIEND!!!!!

Skrivet av Pojii:

WOWHEAD IS UR FRIEND!!!!!

Lite sen reply, huh?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Testpilot
Skrivet av Pojii:

WOWHEAD IS UR FRIEND!!!!!

Kan faktiskt bemöta det , jag har wowhead som mitt främsta verktyg då jag kör quests eller missions men söker man på stockades så får man inte alls så bra info som master_crhilles fina karta eller som tipset från Gen hur man kommer dit lättast.

Finns tex mycket bättre info om hur man hittar Ragefire Chasm i Ogrimmar än Stockades på wowhead även om kommentarerna ger tips så var Chrilles karta superb!

Körde en snabbis i Deadmines efter detta och måste säga att fasen den e nog tillsammans med Maraudon , Gnomeregan och Blackfathom deeps en av e mest irriterande instanserna att ens komma in i.
Jäkla labyrintsystem innan man ens får komma in i själva instansen.

Skrämde nog brallorna av en säkert 10 lowlevel allys därinne då jag kom klampande o bombade sönder allt i NPC väg åt dem.

Nu är jag iallafall Classic Dungeonmaster

Jag hade ju kört de flesta instanserna förr förutom de på Allysidan : dvs Stockades, Gnomeregan och Deadmines

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Körde en snabbis i Deadmines efter detta och måste säga att fasen den e nog tillsammans med
Maraudon
Gnomeregan
och Blackfathom deeps
En av e mest irriterande instanserna att ens komma in i.
Jäkla labyrintsystem innan man ens får komma in i själva instansen.

Glöm inte den sämsta av dem alla

Wailing Caverns

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag hade ju kört de flesta instanserna förr förutom de på Allysidan : dvs Stockades, Gnomeregan och Deadmines

Gnomeregan är inte en alliance instans. Den är lika mycket horde som alliance. Tycker inte att det är så jäkla svårt att hitta in i dessa då det som alliance spelare är quest i delarna utanför, dock att sedan hitta inne i själva instansen är ett helvete. Inget negativt med det om man har tid med det, men när man är på 4:e varvet i samma cirkel så är det inte kul längre.


signatur
Medlem

jag har varit med i många många många grupper som splittrats just på grund av dessa skit instances

Testpilot
Skrivet av TixFrix:

Gnomeregan är inte en alliance instans. Den är lika mycket horde som alliance. Tycker inte att det är så jäkla svårt att hitta in i dessa då det som alliance spelare är quest i delarna utanför, dock att sedan hitta inne i själva instansen är ett helvete. Inget negativt med det om man har tid med det, men när man är på 4:e varvet i samma cirkel så är det inte kul längre.

Lika mycke horde som ally baserat på att man som horde kan teleportera sig dit från booty bay efter gjort en questkedja som man missar lätt om man inte följer en guide?
Den ligger ju i ally-land därav hur jag skrev som jag gjorde.

Kan inte heller påstå att ropen skallar i looking for group på horde-sidan efter grupper till Gnomeregan

Medlem

Det va lite skillnad vid release gällade Gnomeregan grupper hos horde. Kan säga att paladiner på alliance sidan har quest i Shadowfang Keep, och gissa om det va kul att springa dit som level 20, genom wetlands, över Arathi Highlands och in i Hillsbrad Foothills för att komma till Southshore. Sen har vi ju även Scarlet Monastery i Tirisfal Glades. ;>


signatur
1
Skriv svar