Helt ny till spelet

Inaktiv
Helt ny till spelet

Jag är gammal pokerspelare som tröttnat en del på poker och letar efter ngt annat kul att syssla med. Valet föll på WoW. Igår köpte jag mediamarkts "bästa" speldator och imorse klippte jag WoW Battlechest.

Sååå, jag är helt ny till spelet, några goda råd till mig, vilken server och guild/race ska jag välja? Nu ska jag skumläsa igenom forumet, väl mött!

Medlem
Skrivet av Skulebo:

Jag är gammal pokerspelare som tröttnat en del på poker och letar efter ngt annat kul att syssla med. Valet föll på WoW. Igår köpte jag mediamarkts "bästa" speldator och imorse klippte jag WoW Battlechest.

Sååå, jag är helt ny till spelet, några goda råd till mig, vilken server och guild/race ska jag välja? Nu ska jag skumläsa igenom forumet, väl mött!

Du skall spela på shattered hands och du skall välja paladin/human male som karaktär. Guilden du skall gå med i heter "Tomtar och Troll"

Inaktiv

Äntligen fått igång det, men fattar inte så mycket ännu, springer och dödar lite vargar så länge

Inaktiv

Jaha, första dagen i mitt liv som WoWare =). Sprang mest omkring och yrade, dog ett antal ggr, men är iaf lvl 7 human/paladin nu... Nya tag imorgon. Är det kul? tja, borde vara roligare om man e flera...

Inaktiv

God morgon! Ngn där ute som har tid att lära mig lite basics, eller donera ett bra vapen och lite skydd?

Inaktiv

jag spelar på Grim batol som alliance. om du börjar på den servern så kan du bara höra av dig till mig namn "hitmeharder" night elf warrior. spelar ingen roll vilken klass du väljer. utan snarare att du väljer en klass som passar din spelstil. och om du behöver råd / hjälp så ere bara att skriva till mig ingame eller fråga här hehe

Inaktiv

Skynda långsamt! Spela, testa, lattja. Läs lite.

Medlem

När jag fick hem och installerade WoW och skulle skapa en karaktär.

Då tänkte jag direkt "jag vill vara en warrior", svinga svärd och vara stryktålig som fan, så då var valet väldigt lätt, som tur va fanns det en klass som hette just warrior.

Sedan så älskar jag undeads, zombies och grejer, och eftersom jag spelade WarCraft III så hadde man ju lirat med undeads tidigare, så då var den klassen och rasen vald och min karaktär var klar, ja nästan, man var ju tvungen att hitta på ett bra namn också.
Och kommer man inte på ett bra namn själv vet jag en jävligt bra sida [http://www.rinkworks.com/namegen/]

Ja sedan var det bara att följa alla tips som kom.

Testpilot

Skynda långsamt , njut av spelet.

Tänk också efter lite vilken karaktär du vill spela , puttesnuttig alliance eller brutal horde
Iofs man kan ju välja efter hur snygg man tycker gubben ser ut också , vilken ras man väljer är inte supeviktigt men finns en del smånyttiga ras-specifika saker man kan slå ett öga på men välj mest efter vad du själv gillar först!

Sen är ju klassen också viktig , diggar man närstrid eller avstånd , vill man vara flexibel eller bara göra skada.

Alla klasser har 3 olika skillträd som du kan byta emellan:

Mage: Damage*3 (Avståndsskada)
Rogue: Damage*3 (Närstrid)
Hunter: Damage*3 (Avståndsskada)
Warlock: Damage*3 (Avståndsskada)
Paladin: Healer/Tank/Damage (Närstrid)
Druid: Healer/Tank/Damage (Närstrid&Avståndsskada)
Warrior: Damage/Tank/Damage (Närstrid)
Shaman: Healer/Damage (Närstrid&Avståndsskada)
Priest: Healer/Damage (Avståndsskada)
Deathknight: Damage/Tank (Närstrid)
(Deathknight kan endast skapas om du levlat till 55 med nån av de andra karaktärerna först)

OK , så känner du dig lite osäker på vad du gillar att spela som så har du valt rätt med en Paladin

Inaktiv

Jag säger bara att jag tycker du borde följa de andras råd. Ta det lugnt i spelet och stressa dig inte fram.
Och det är som du säger, detta är ett spel som jag tycker att man ska spela med flera, men man kan även klara sig själv hela vägen.
De är fruktansvärt enkelt att skaffa vänner som man kan prata med och jag har då haft turen med att de hjälpte mig under den tiden som jag var ny.
Lycka till i spelet

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Mage: Damage*3 (Avståndsskada)
Rogue: Damage*3 (Närstrid)
Hunter: Damage*3 (Avståndsskada)
Warlock: Damage*3 (Avståndsskada)
Paladin: Healer/Tank/Damage (Närstrid)
Druid: Healer/Tank/Damage (Närstrid&Avståndsskada)
Warrior: Damage/Tank/Damage (Närstrid)
Shaman: Healer/Damage (Närstrid&Avståndsskada)
Priest: Healer/Damage (Avståndsskada)
Deathknight: Damage/Tank (Närstrid)
(Deathknight kan endast skapas om du levlat till 55 med nån av de andra karaktärerna först)

Bra sammanfattning!

Inaktiv
Skrivet av chokland:

Jag säger bara att jag tycker du borde följa de andras råd. Ta det lugnt i spelet och stressa dig inte fram.

undrar hur man inte kan stressa sig genom spelet :S så fort man gjort sin karaktär så tänker man "åh va skönt nu tar jag god tid på mig o lvla upp denna gubbe te max lvl." men när man tagit några lvlar så blir iaf Jag fixerad på att sätta upp mål per dag i att lvla. och jag förstår inte hur folk kan klara sig genom spelet utan att stressa eftersom det är ändå en av de mest beroendeframkallande sysselsättningar man kan ha. ett tips om du har internet uppkoppling dygnet runt. sett en timer på de så du tvingas sluta efter en stund för annars KAN du råka ut för de som hände mig i 9an. sitta uppe tills klockan ringer för skolan. och då har det gått lite för långt så varnar gärna från att spela för mkt om du inte har stora ambitioner för spelet.
en smart grej om du tänker spela "casual" spela bara en viss tid varje dag och inte "mer o mer" för varje dag

kanske låter som en idiot men vill bara varna nya spelare för nått som kan gå för långt

OBS: vill inte skrämma iväg nån

Medlem
Skrivet av adhdsmurfen:

jag spelar på Grim batol som alliance. om du börjar på den servern så kan du bara höra av dig till mig namn "hitmeharder" night elf warrior. spelar ingen roll vilken klass du väljer. utan snarare att du väljer en klass som passar din spelstil. och om du behöver råd / hjälp så ere bara att skriva till mig ingame eller fråga här hehe

Jaså du spelar också på grim batol? Såg precis att vi faktiskt är i samma guild, Silin. Själv har jag precis börjat spela igen för några dagar sen och är level 50 för tillfället. Går under namnet Anilusion.

Inaktiv

Nu har jag spelat wow i nastan en manad. Fastnat? Kanske....
Hamnade till slut pa "Hellfire", skapade en human&pally. Jobbar ju deltid (70%) och ar sambo sa kan inte lagga ner all tid pa spelet, men....

Har ju spelat en del, och ar nu lvl 44. Springer omkring mkt sjalv eller tillsammans med min brorsa. Hur roligt ar da wow? Ar ju fortfarande ganska mkt grindade, men varje gang man hittar ngt nytt far man ju en liten kick. (Forsta gangen jag kom och hittade glyphen flog jag fram och tillbaka en halvtimme och tittade pa utsikten i olika vinklar)

Mvh

Testpilot

Det skojiga då man levlar sin första gubbe är de omväxlande miljöerna och roliga uppdragen man gör .
Nu är det ju så att resan mellan 0-60 inte är lika rolig som 60-80 för i expansionerna har de filat på questandet och gjort det mycket roligare och givande att köra.

Iofs den nya queshubben Mudsprocket som ligger i Dustwallow march är dock av nyare snitt och roligare att köra än de gamla där många quests kräver massor av åka över ½ världen för att avsluta sina quests.

1
Skriv svar