Inaktiv
Addon kladd

Min skärm börjar bli ganska tilltäppt med ett hav av :
cooldown/threetmeeters/castYell/totembar/raidwarner addons name it i have it!

Nu vill jag ha ett litet och smidigt healingaddon som inte tar upp lika mycket plats som raidUI gör.har letat och letat på google och forum etc men inte hittat något som passar in på mina behov,Har ni något förslag?:D


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Gen
Medlem

Posta gärna screen så vi får se.

Healbot är ett riktigt bra addon för healing. Kan isf kombineras med Grid om man samtidigt vill ha översikt över raiden (buffs osv)

Glöm inte XPearl! Den fungerar ganska bra till healing den med, fast man ska helst ha HealBot och Grid samtidigt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Testpilot

Grid och Clique , grid kan du göra det litet o smidigt med o sen clickhealing med Clique ..

Inaktiv

Sraidframes är jättebra.

jkw
Medlem

OmniCC är det bästa cooldown addonet jag stött på, tar ingen plats alls sålänge du visar dina actionbars.

Threatmeter ska du inte ens behöva ha synlid som healer.

CastYell har jag ingen aning om vad är?

Bossmods tar väl ingen plats sålänge du inte möter en boss? Själv kör jag DeadlyBossMods och har krymt mina "boss-bars" för att spara lite skärmutrymme.

Grid är oslagbart.

PitBull kan även fungera om det konfigureras rätt efter egen smak.

Men viktigaste av dessa två är LibHealComm, som används för att kommunicera bland healers. Så fort någon kastar en healingspell på en spelare så syns den "temporärt" i Grid/PitBull, vilket minskar mängden overhealing drastiskt.

Medlem

Här kanske du kan hitta något som passar dig: [http://www.wowinterface.com/downloads/index.php] Gå under "Compilations & Suites" där har du ihop satta packet, ta något som lämpar sig för healing, sen kan du komplitera med något/några addons du känner att du vill ha.

Gen
Medlem

Alternativ till Bossmods är BigWigs. Samma sak, lite annorlunda bars.

PitBull som jkw nämnde finns som version 4 nu och ska vara riktigt bra. Mycket lättare att configurera än sin föregångare version 3.
Har du PitBull så behövs inte Grid.

Grid håller också på att uppdateras till version 2 men det kan dröjja ett tag innan addonet är klart. Finns dock som Alpha om man vill testa de nya funktionerna.

Medlem

Själv kör jag Grid för att få en kompakt och smidig överblick över raiden (ser vem som har aggro, om folk har debuffs, incoming heals, etc), och Omen som threat meter, bara för att veta vem jag ska ge Hand of Salvation och när.

Just för healing tycker jag inte mer behövs. Rekommendar dock OPie (http://www.wowinterface.com/downloads/info9094-OPie.html) starkt för ett minimalistiskt interface. Fick bort 33 av mina dryga 50 knappar på mina action bars (auror inräknat) tack vare OPie.

1
Skriv svar