Inaktiv
Ostabil PVP

Ventilations tråd ^^ Tänkte jag skulle ventilera mina åsikter om vad (jag) tycker är knasigt med wow

Först och främst är jag irriterad över Dk`s!

Dom börjar vid lvl 55 det tar ca 2timmar att lvl upp till 60,gearen dom får från quest är som gjord att twinka med,det roligaste är att Blizzard har påstått i ett tidigare skede att dom ska försöka tunna ut skaran med lvl 60 twinks!Varför tillsätter man då en gratis twink?!?

Rogue

Dom har blivit så buffade att det inte är roligt längre!Dom tar död på folk under första stunnen..och lyckas dom inte under den första så åker man ner under stunn nr2!Lyckas man ta ner dom till 20% hp så tar dom vannish och så börjar stunnfestivalen om igen på nytt!:evil:

Mages

Dom är för stryktåliga för att få göra damagen dom gör,Magar har mera survival än prot warriors och det är lite fel tycker jag!

Shamaner

Är kända för att vara en kiteklass..eller dom var det iallafall,Nu slängs det Lightning bolt fritt omkring och spiritwolfs springer och tuggar folk på löjlig dmg!

Resterande klasser kan jag inte utrycka mig om pga att dom inte längre knappt existerar i pvp:down:

pvpcombat har bara blivit kaotiskt och lullit
Det handlar inte längre om skills och hur observant man är på närvaron utan enbart om hur mycker resilliace man har hur snabbt man kan bursta ner och trycka ut alla cooldown som finns sammtidigt!!

Förlåt om ni tycker att jag är gnällig men detta är mitt tycke om dagens World of warcraft,hoppas att jag har någon som allierar sig med mig


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Testpilot

Ja visst är det trist , jag tycker blizz helt sonika ska ta bort PVP biten helt eller klippa loss det hela o göra ett helt eget spel på det , det förenklar balanseringsprocessen då de kan separera PVE biten .

Att ha pvp servrar vs pve känns som en meningslös grej då de sedan balanserar spelet på gruppspel och inte 1x1 spel.

Det hade varit en annan femma om world pvp hade gjort nåt , men med respawnande städer/questgivers/guards så är hela den biten meningslös.
Moment 22 där med PVP servrar o sen inte implementera den biten.

Inaktiv

Hehe exakt så tycker jag med!!Det skulle ha löst dom flesta problemen med pvp

Gött att jag inte är ensam med detta missnöje Kanske skulle starta en sk "Resistance" mot blizzard


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem

Håller med, så jävla svårt och töligt att vara warrior i en BG.
Stun sap frozen död.
Blir till och med dödad av Holy priest's.
kvittar om man har 4040 ap och gör 1700-2000 i skada
och 500+ i recilience.

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Håller med, så jävla svårt och töligt att vara warrior i en BG.
Stun sap frozen död.
Blir till och med dödad av Holy priest's.
kvittar om man har 4040 ap och gör 1700-2000 i skada
och 500+ i recilience.

Får du stryk av healers så är det dags att lära sig spela. Det enda som blizzard egentligen behöver göra är att minska dmg done i arenas. Det går på tok för fort. Kanske minska dmg output till 25% och även minska healing för att få längre matcher med mer skill än bara kuta in och tokbursta död på healern då 2 dps i dagsläget kan spela arena utan problem.


signatur
Medlem

Klart jag får stryk, jag är warrior.
Absolut 0 i surviability i PvP.

Lirar ju inte PvP så ofta då det är så tråkigt, kanske därför som jag inte "kan" det.

PvE däremot, kan jag

Gen
Medlem
Skrivet av Epic:

Mages

Dom är för stryktåliga för att få göra damagen dom gör,Magar har mera survival än prot warriors och det är lite fel tycker jag!

Snicksnack.

Firemages blir 2 shottade av rogues, warriors, DKs, hunters och pallys. Har man Dragon's Breath och Blast Wave så kanske man hinner komma undan och köra invis. Dock funkar detta naturligtvis inte mot rogues/hunters/dks.

Frostmages klarar väl sig lite längre men inte mycket. Säg inte Frostnova så den kan dispellas på hundra olika sätt. Poly är överskattat och breakar allt för ofta.

Arcanemages blev ju rätt så nerfade i patchen. Iofs förstår jag varför då de var sjukt OP. Dock fortsätter Rogues, Hunters och speciellt DKs att vara OP.

Rogues taktik är garrote (silence) och få ned magen på 4 sekunder. Vilket inte alls är omöjligt.

Hunters är att hålla maxrange och köra alla sina instants. Multi crittar ju lätt för 4-5k nuförtiden.

DKs är äckligt sega och har otroligt bra skydd mot magi samt att de har flera snares, silences osv och slår lika hårt som Wars.

Inaktiv

Det är pve skills som räknas som skills..
pvp har ingenting med skills eller att lära sig att spela att göra,det är bara ett gäng fittkrögare som springer omkring och poppar Cd`s och burstar..Folk med hitline L2P lider nog av den syndromen mest


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Snicksnack.

Firemages blir 2 shottade av rogues, warriors, DKs, hunters och pallys. Har man Dragon's Breath och Blast Wave så kanske man hinner komma undan och köra invis. Dock funkar detta naturligtvis inte mot rogues/hunters/dks.

Nu pratar jag om 1vs1 combat i pvp,Grupp pvp är väll det ända som är "equalized" men hur ofta möts 10allys mot 10 hordes?!?Det är 1vs1 eller 10vs1 så har det alltid varit sen tbc kom ut och kommer antagligen förbli så

Men ingen är Firespecad längre!Alla är nabs och måste följa mainstreamen :\

Kan inte tänka mig att det finns någon som har varit med sedan Vanilla som tycker att pvp combat är i närheten av den kvalitet den en gång var


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Ja du, PvP i vanilla wow...Det var tider det, häftiga titlar, coola items och en jäkla massa respekt.

I TBC så försvann det, men Arena var kul. Efter en tid så lyckades Blizz fixa detta Obalanserade PvP.

I WotLK så finns det 1 ny BG... Alterac Valley är borta, ingen som kör det längre. Wintergrasp, "the new World PvP zone!", skräp. Det är fördröjning hela tiden och inget fungerar som det ska.

Arena nuförtiden, pfft, det går inte. Det gamla hederliga 2v2 Teamet som jag hade med en druid i TBC försvann när Warriors inte kunde överleva. Så då blev man av med en bra kompis... "Way to go Blizzard!"

Jaja, nu har jag sagt det som tur var. Fast ifall vi har tur så kanske Blizzard fixar detta i en patch.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

Ja du, PvP i vanilla wow...Det var tider det, häftiga titlar, coola items och en jäkla massa respekt.

håller helt med, såg man en som var HW med fullt sett så vart man väldigt imponerad och nästan gjorde en /salute

idag så är pvp ett minne blott för mig. alltid någon klass som är totalt OP samt att på den servern jag spelar på så är de och har alltid varit allysarna som har bäst gear och alltid alltid kommer 5+v1 så vet inte om det är horde som inte kan spela BG eller vad det är frågan om.

min personliga åsikt är i alla fall som vissa har sagt, ta bort pvp o gör det till ett extra spel där det faktiskt är vettigt och köra...alla får samma gear så det är bara skills och team play som avgör om man vinner eller förlorar.

PvP:down:
PvE:up:

Inaktiv

Im on your side Tritium!Ett alldeles eget pvpspel eller server skulle varit as nice och löst dom flesta gruffen inom wow


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Bara PvP servrar? Kommer ALDRIG att fungera. Med hur spelet är gjort just nu, så kommer nästan alla att klaga ifall Blizzard får idén att göra PvE och PvP servrar var för sig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jo men i vanilla var man tvungen att övege allt yttre liv för att ha chans på high warlord. Var en snubbe i min skola som satt konstant i minst ett kvartal och PvPade bara för ajtems liksom. Lide sjukt.
Min main e lock så det känns ganska meningslöst att ens försöka sig på PvP i dagsläget.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Jo men i vanilla var man tvungen att övege allt yttre liv för att ha chans på high warlord. Var en snubbe i min skola som satt konstant i minst ett kvartal och PvPade bara för ajtems liksom. Lide sjukt.
Min main e lock så det känns ganska meningslöst att ens försöka sig på PvP i dagsläget.

Håller inte riktigt med där.Det var jue upp till spelarna själva om man vill offra det sociala mot en fin animerad plåtfasad.
Kan däremot vara enig i att vissa individer kunde överdriva speladet och gearfarmandet så pass att dom förlorat både jobb och familj,men dom får jue skylla sig själva:P


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Gen
Medlem
Skrivet av Epic:
Skrivet av Gen:

Snicksnack.

Firemages blir 2 shottade av rogues, warriors, DKs, hunters och pallys. Har man Dragon's Breath och Blast Wave så kanske man hinner komma undan och köra invis. Dock funkar detta naturligtvis inte mot rogues/hunters/dks.

Nu pratar jag om 1vs1 combat i pvp,Grupp pvp är väll det ända som är "equalized" men hur ofta möts 10allys mot 10 hordes?!?Det är 1vs1 eller 10vs1 så har det alltid varit sen tbc kom ut och kommer antagligen förbli så

Men ingen är Firespecad längre!Alla är nabs och måste följa mainstreamen :\

Kan inte tänka mig att det finns någon som har varit med sedan Vanilla som tycker att pvp combat är i närheten av den kvalitet den en gång var

Fast...jag pratar också om 1vs1 i BGs typ WSG eller något. Händer ju då och då att man blir attackerad av en ensam spelare.

Körde lite WSG igår med Warrior och Mage. Åter igen...hunters. Det går verkligen inte att göra något mer än att dö. Warriorn hade iofs lite mer chans men ändå. Magen dog bara.

Sen läste jag att de nerfat mutilate på rogues. Det var ju en trevlig nyhet iallafall.

Jag är PvE FfBspeccad (för kass gear för arc/fire) Inte mainstream som alla andra. Väntar på dualspecs. Orka specca om 2ggr per dag bara för att man känner för att köra nån AB eller två.

Inaktiv

Mjo Survhunters har på tok för bra burst för att man ska hinna åsamka någon större skada på dom.Dom har nog de flesta klasser problem att ta ner.
Nerf på muti var goda nyheter Har inte hunnit titta igenom patchnotesen än,får hoppas att locks blir lite buffade så att man kan återuppta Pvp med min 70 lock ^^


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Gen
Medlem

Kanske nerf på multi, men å andra sidan märker man av explo shot mycket oftare nu. Skiten verkar inte ha någon CD. Och den crittar löjligt ofta för 2.5-3k

Inaktiv

Hunters får något som heter"LockandLoad" varje gång dom lägger ut en trap. detta gör så att Cooldownen försvinner på dom 2 nästa explosiv eller arcane shots har jag för mig!helt galet om du frågar mig


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem
Skrivet av Epic:

Det är pve skills som räknas som skills..
pvp har ingenting med skills eller att lära sig att spela att göra,det är bara ett gäng fittkrögare som springer omkring och poppar Cd`s och burstar..Folk med hitline L2P lider nog av den syndromen mest

Du måste skojja? Vad i PvE behöver skills i wow?
Bossar som är scriptade och går på timers som gör samma sak om och om igen.

I pvp är det just "skills" som du säger som räknas då du inte möter ett script utan en person som kan göra exakt vad som helst.
Sen att klass och EQ spelar in i PvP är oxå en grejj. Men att säga att PvE behöver mer färdighet än PvP är bara skitsnack.

Det man behöver i PvE är 24 personer som inte är helt mongolida och klarar av att göra den enkla uppgift dom får som är Aggro/DPS/Heal och ibland behöver man flytta lite på sig för att tex en fire wall kommer från en sidan från sapharion. Mycket svårt måste jag säga.

Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Epic:

Det är pve skills som räknas som skills..
pvp har ingenting med skills eller att lära sig att spela att göra,det är bara ett gäng fittkrögare som springer omkring och poppar Cd`s och burstar..Folk med hitline L2P lider nog av den syndromen mest

Du måste skojja? Vad i PvE behöver skills i wow?
Bossar som är scriptade och går på timers som gör samma sak om och om igen.

I pvp är det just "skills" som du säger som räknas då du inte möter ett script utan en person som kan göra exakt vad som helst.
Sen att klass och EQ spelar in i PvP är oxå en grejj. Men att säga att PvE behöver mer färdighet än PvP är bara skitsnack.

Det man behöver i PvE är 24 personer som inte är helt mongolida och klarar av att göra den enkla uppgift dom får som är Aggro/DPS/Heal och ibland behöver man flytta lite på sig för att tex en fire wall kommer från en sidan från sapharion. Mycket svårt måste jag säga.

Man behöver skills i High-End PvE och Arena. Men bara i Arena som är över 1700 rating...

PvP är mer tryck på rätt knapp vid rätt tillfälle. Annars så dör man. Man måste också vara snabb och kunna ta egna initiativ.

PvE så måste man ha mera samarbete, och man får inte bara sitta och trycka på en knapp (Beroende på vilken boss). På dom flesta bossarna måste man springa runt som en galning.

PvE vs PvP = Blizzard Wins!

*Sartharion*


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Epic:

Det är pve skills som räknas som skills..
pvp har ingenting med skills eller att lära sig att spela att göra,det är bara ett gäng fittkrögare som springer omkring och poppar Cd`s och burstar..Folk med hitline L2P lider nog av den syndromen mest

Du måste skojja? Vad i PvE behöver skills i wow?
Bossar som är scriptade och går på timers som gör samma sak om och om igen.

I pvp är det just "skills" som du säger som räknas då du inte möter ett script utan en person som kan göra exakt vad som helst.
Sen att klass och EQ spelar in i PvP är oxå en grejj. Men att säga att PvE behöver mer färdighet än PvP är bara skitsnack.

Det man behöver i PvE är 24 personer som inte är helt mongolida och klarar av att göra den enkla uppgift dom får som är Aggro/DPS/Heal och ibland behöver man flytta lite på sig för att tex en fire wall kommer från en sidan från sapharion. Mycket svårt måste jag säga.

Man behöver skills i High-End PvE och Arena. Men bara i Arena som är över 1700 rating...

PvP är mer tryck på rätt knapp vid rätt tillfälle. Annars så dör man. Man måste också vara snabb och kunna ta egna initiativ.

PvE så måste man ha mera samarbete, och man får inte bara sitta och trycka på en knapp (Beroende på vilken boss). På dom flesta bossarna måste man springa runt som en galning.

PvE vs PvP = Blizzard Wins!

*Sartharion*

Finns ingen End Game instance i wow just nu som behöver "skills" Att flytta sig från firewalls/voids/blizzards är inte "skills" och inte svårt det handlar bara om att man inte ska vara totalt efterbliven.

Att det är mer samarbete i PvE än tex 2v2 - 3v3 arena är rent ut sagt skitsnack.

En raidboss är svår de första gånger man kör den men eftersom det händer exakt samma sak varje gång om och om igen så är det bara att upprepa sakerna man gjorde när man downade honom första gången varje gång så lyckas man.

Rådfrågade en Memento Mori Loot council (Frostmane) om ämnet i går och han håller med mig. Raid bossar är bara svåra tills man sett alla abilities så man vet vad som kommer sen är det bara att lägga upp en strategi som funkar och köra samma sak varje gång. Medans PvP är olika beroende på setup och spelare man möter.

PvE just nu är löjligt lätt, det kan jag hålla med om. MEN, ska vi ta och diskutera det här igen när Ulduar har kommit? Ny instance, ny arena season och en massa förändringar till varje class (Paladins blir buffade igen...).

Alla vet redan att PvP är obalancerad och PvE är för lätt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

PvE just nu är löjligt lätt, det kan jag hålla med om. MEN, ska vi ta och diskutera det här igen när Ulduar har kommit? Ny instance, ny arena season och en massa förändringar till varje class (Paladins blir buffade igen...).

Alla vet redan att PvP är obalancerad och PvE är för lätt.

Har redan skrivit om hur det blir när Ulduar kommer, det kommer vara lite utmaning tills men vet vad varje boss gör sen är det inga problem längre.

Bara att göra om samma sak hela tiden som första gången man downade bossen så lyckas man.

Inaktiv
Skrivet av Kawazu:

Att det är mer samarbete i PvE än tex 2v2 - 3v3 arena är rent ut sagt skitsnack..

påstår du att det krävs mera skills i 2vs2/3vs3 arena än att ha 3 drakes upp i sarth?eller Ta KT med 15pers i heroic?Magylos?

haha 2vs2 = nu antar jag att du är en Rogue?!Det är jue inte en av dom mest skill krävande karaktärer man kan köra.och vart fan behövar man skills för att 3shota targets ? vilket nabberi


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem
Skrivet av Epic:
Skrivet av Kawazu:

Att det är mer samarbete i PvE än tex 2v2 - 3v3 arena är rent ut sagt skitsnack..

påstår du att det krävs mera skills i 2vs2/3vs3 arena än att ha 3 drakes upp i sarth?eller Ta KT med 15pers i heroic?Magylos?

haha 2vs2 = nu antar jag att du är en Rogue?!Det är jue inte en av dom mest skill krävande karaktärer man kan köra.och vart fan behövar man skills för att 3shota targets ? vilket nabberi

Ja exakt det är vad jag påstår.

Vad är så svårt med 3D? Att du behöver flytta dig från voids/firewall och gå in i portaler?

Du använder ordet "skill" så många gånger i dina inlägg så man blir mörkrädd.

Jag spelar Shaman just nu och det är den enda karaktär jag orkat dra till lvl 80.
Resterande karaktärer är lvl 70 Warrior/Mage/Rogue/Druid/Warlock

Att du baserar hela PvP systemet på några klasser som i dagsläger är OP säger ju en hel del om hur du resonerar. Tänk i stället tillbaka på hur det var Pre WOTLK när det var någorlunda balanserat.

Medlem

Kanske ska ta och göra det lite enklare för dig.

2 personer möter 2 personer. Båda har exakt samma build/EQ och klasser.

Säg att dom möts 10 gånger och det ena laget vinner 8 av 10.
Med andra ord är det laget bättre spelare eftersom dom vann.

I PvE är det så att 25 man möter 1 boss som gör exakt samma sak hela tiden. Här behöver du få 25 man att förstå vad som händer och vad dom ska göra för att undvika att dö. Eftersom samma sak händer varje gång så ska det inte vara några som helst problem att lyckas med det här efter några försök medans i PvP kanske man aldrig lyckas ta det där 2v2 laget fast deras klasser och EQ är exakt den samma.

Att möta Spelare kommer alltid vara en större utmaning än att möta en Scriptad pixelhög som inte kan tänka.

Du har då aldrig testat att köra med 3drakes på Sartharion... Ialla fall inte lyckats döda Sartharion då. I 2v2 kanske det är skills, i 3v3 så börjar det minska och i 5v5 är det WSG "junior".

Men, en liten fråga till dog Kawazu: Kör du bara PvP utan att ha lyckats döda alla bossar som finns just nu?

Jag bara undrar.

Ibland saknar jag verkligen tiden innan patch 3.0.1...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

PvP är så otroligt mycket mer än att ett par spelare står stilla och bankar skiten ur varandra... I pvp, speciellt arena krävs en helt annan awareness än pve, man måste hela tiden hålla koll på sina teammates, gå LoS för heals eller unvika spells. Man måste koordinera så cc's fungerar bra med silences.

Och det som Kwazu har varit inne på, i arena blir det olika encounters i stort sett hela tiden man måste adaptera sig efter, dvs man kan inte bara springa fram och banka utan måste ändra sin taktik varje match...

Sen tror jag att ni som klagar över pvp är ni som inte är så insatta hur det verkligen fungerar eller hur man spelar i arena, no offence.

Sen måste ni också inse att eran klass är likvärdig mot alla andra, i pvp är wow ett sten/sax/påsespel där vissa klasser är bättre mot andra och svagare mot andra.

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Du har då aldrig testat att köra med 3drakes på Sartharion... Ialla fall inte lyckats döda Sartharion då. I 2v2 kanske det är skills, i 3v3 så börjar det minska och i 5v5 är det WSG "junior".

Men, en liten fråga till dog Kawazu: Kör du bara PvP utan att ha lyckats döda alla bossar som finns just nu?

Jag bara undrar.

Ibland saknar jag verkligen tiden innan patch 3.0.1...

Nej har inte downat honom, var inte med på det raidet där det gjordes men kört honom många gånger på 3D.
www.notorious.se

Kör ingen PvP alls just nu pga all obalans som finns. Men innan WTOLK körde jag en hel del på mitt horde account på Frostmane.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Frostmane&n=Kaw...

Ignorera specen då jag bara testade 10 day wotlk trial på det kontot.

Det är min alliance shaman som jag kör med nu på samma server och kör bara PvE.

123
Skriv svar