troligen fel forum men..... som wow spelare undrar man

Inaktiv
troligen fel forum men..... som wow spelare undrar man

...hur går det för Age of Conan och WAR, finns det några spelare och går det att jämföra population med wow?

Medlem

WoW: ~11 Miljoner
WAR: ~800 000
Age of Conan: ~400 000

tror jag det ska vara i populationen

Skrivet av Larssson:

...det blir bajsat på.

Vad i...?! Larssson, i alla jäkla trådar som jag läst idag har du skrivit ungefär samma sak. Det känns som om man måste anmäla det...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Gen
Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Larssson:

...det blir bajsat på.

Vad i...?! Larssson, i alla jäkla trådar som jag läst idag har du skrivit ungefär samma sak. Det känns som om man måste anmäla det...

Inlägget är borta. Kanske även P12 killen?

OnT : AoC var så roligt i början Men som alla andra säger...när man seglade ifrån Tortage så var det roliga slut. Var nära på att testa WAR men några polare körde det och sa att det är ett rent PvP spel. PvE delen är i stenåldern i jämförelse med WoW.

Medlem

Jag testade WAR, men jag har alltid ansett PvP vara tråkigt och PvE the way to go... och PvE i WAR är patetiskt.

Och ja jag vet att det är ett pvpspel, men fortfarande så har det redan bevisats att man kan inte bygga ett MMO på ett koncept och förvänta sig en dundersucce.

Vissa anser att man inte kan jämföra med WoW då det är så mycket större, fast det är i min mening precis vad man kan, då WoW har det mest väldesignade och välgjorda PvE-aspekten av alla MMO's ute, och även ett enormt genomarbetat PvP-läge.

Har testat PvP i WAR, har testat PvP i WoW.... båda är tråkiga men WoW är det bättre av de två i min mening. Har någon en annan åsikt behöver ni inte angripa mig, detta är helt och hållet mina åsikter och jag skiter helt ärligt i era.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Medlem

Kolla denna länk om ni vill veta vad som hänt sedan release och vad som förhoppningsvis kommer att hända.
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=67031

För att dra det lite sammanfattad så har servrarna blivit mergade och 4 stora innehållsrika patchar kommit sen release. Allt från tillägg till pvp till speområden och instancer har lagts till.

Inaktiv

Det går inte riktigt att jämföra WAR med WoW. AoC tänker jag inte uttala mig om, det avinstallera jag efter lvl 7.

När vi talar mängd av spelare så får man ju ha i åtanke är WoW till skillnad mot WAR, är släppt i Asien och har ca 5.5miljoner av sin spelarbas där nere.

WAR kommer aldrig nå i närheten av WoW i spelare, men vem bryr sig egentligen? Själv lirar jag båda två. WoW är ju som sagt oslagbart när det gäller PvE, instancer, o dyl. Samtidigt älskar jag Warhammer konceptet, och WAR är faktiskt ett helt ok mmorpg.

PvP skiljer sig väldigt mkt. WoW har förvandlat det till någon slags e-sport, där allt i slutändan handlar om att jaga epics. I WAR kretsar allt runt konflikten mellan Order och Destruction, och vem som kontrollerar flest zoner. Du slåss som en enhet för att ta över borgar och objektiv.

Man är ett kugghjul o maskineriet och det är tyngre, mörkare, hårdare.

Medlem

Alltså, man kan inte jämföra NÅGOT mmo med WoW invånarmässigt, helt enkelt för att det ligger så fruktansvärt långt före alla andra mmo's när det gäller spelarbas.

När många andra spel såsom WAR, AoC och så vidare ligger på 200.000-500.000 ligger WoW på snart 11 miljoner. Bill Roper gjorde ett väldigt bra uttalande nyligen som gick ungefär såhär:

"WoW är som den där killen i skolan som fick 100% på alla tentor hela tiden, den person man måste ta bort från skalan helt enkelt eftersom att jämfört med honom är alla andra misslyckade."

Det han syftade på var att många mmo's går det riktigt bra för, de drar in långt mer än de spenderar och kan bygga ut sina spel utan att riskera att förlora på det. Det går kanske inte lika bra som för WoW, men det går fortfarande inte dåligt.

WAR har för övrigt runt 300.000 spelare, inte 800.000.

Antalet var större, men många spelare har flera accounts, och ännu fler gick tillbaka till andra MMO's då de inte riktigt gillade WAR. Säger därmed inte att det är ett dåligt spel, bara att det inte tilltalar alla.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Tror vi kommer se en uppsving strax till WAR bla när folk har tröttnat på wotlk. Jag är en av dom som har gått tillbaka till WAR efter ha lirat wotlk ett par månader. Bra expansion, men "been there, done that" kändes det som. Kommer aldrig få tillbaka känslan när man lvlade upp sin första karaktär i WoW för 4 år sen, så jag söker mig hellre till nya mmorpg'n.

Gen
Medlem
Skrivet av Heaton:

Tror vi kommer se en uppsving strax till WAR bla när folk har tröttnat på wotlk. Jag är en av dom som har gått tillbaka till WAR efter ha lirat wotlk ett par månader. Bra expansion, men "been there, done that" kändes det som. Kommer aldrig få tillbaka känslan när man lvlade upp sin första karaktär i WoW för 4 år sen, så jag söker mig hellre till nya mmorpg'n.

När man läser sådant här förstår man varför Blizzard håller på och jobbar sitt nya MMO. SC2 blir, trots Battle.net, aldrig något den stora massan WoW-spelare kommer att spela. Blizzard känner att WoW har haft sina 5 lyckade år och att det antagligen kommer att bli mindre och mindre populärt under året. Tror ingen orkar med ännu en expansion.

Inaktiv

Troligtvis kommer deras nästa mmorpg bli en dundersuccé likaså. Har dom någonsin misslyckats liksom? Ska bli spännande o se vad dom filar på. Hoppas på ett helt nytt universum.

1
Skriv svar