Guld Guide, flop eller funkar det?

Inaktiv
Guld Guide, flop eller funkar det?

Tjeeena Jag såg den här guiden på nätet wow tycoons gold guide eller nåt sånt, (www.wowtycoon.com om ni vill kika på den) och jag undrar om någon har någon erfarenhet av guiden? Någon som har den? eller har hört något om den`?

Funderar verkligen på att skaffa den men jag vill ju inte slänga mina pengar i sjön... Jag menar det hade inte varit dumt med 25k g per dag

så om någon vet något om denna guiden hade jag varit hemskt tacksam!!

Tack på förhand, happy gaming

Medlem

signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Såna dära guider's poänger brukar vara sådant som är rätt självklart.. Typ som köp lågt sälj högre..
Är dock inte säker på vad dem flesta guider säger, men köp lågt sälj högre är ett bra sätt att tjäna lite pengar på, dock så behöver man ha rätt mycket guld från början för att tjäna mera..

Medlem

Gör dailys varje dag och köp inte grejor på AH sälj istället. Plocka på dig allt skräp som tappas och sälj till nån NPC. Finns addons som visar hur mycket varje grej säljs för och så.

Var sparsam helt enkelt så blir du rik efter ett tag. Många som jag känner har problem med självkontrollen och kastar ut sina pengar på AH, så skicka pengarna till en alt.

Hyfsat självklara grejor som jag antar står i guiden. Allt som står i guiderna man kan köpa finns att hitta på andra ställen gratis på nätet.

Testpilot

Precis som C-row säger , jag gör så att allt skrot (grått & en del vitt) säljs , allt annat som kan va värt nåt mailar jag till en alt.
Sen kör man bara auctioneer och appraiser pluginet , med det pluginet kan du enkelt bocka in "batch post" dvs multiposta en massa prylar med ett simpelt knappkombo tryck.

Se bara till att ställa in vettiga priser på grejerna o sen kan man bara posta grejerna tills de blir sålda.
Vill man vara mer hardcore så kan man ju bevaka marknaden och tjäna pengar på att priserna är annorlunda på vardagar vs mot helger på auktionshuset.

Inaktiv

Bästa betjänt är självbetjänt! tror jag det ordspråket går.Jag brukar farma skinns/herbs och fish 2-4 timmar av farmning drar ihop 2k ungefär!

Ett annat tips är att köpa på sig mats till glyphs:jag brukar köra med "Glyph of Chainheal" som går för 30-40g/st i ah.matsen kostar 5g/st(nightprice) sen ber man en inscripter att crafta ett gäng typ 20st för en liten fee på 20g kanske.om allt säljer ca:700g kostnad för mats/ah fee 120g så 580g vinst.funkar för mig


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Inaktiv

Itempricetooltip är nice, man kan se vad quest rewards är värda innan man väljer, en reward kan va värd 2g medans den bredvid är värd 10g. det hjälper nog inte mycket mitt tips jag vet om det och är alltid luspank fast jag är sparsam.

Inaktiv

Tack så mycket grabbar, ska tänka på det ni har sagt.

1
Skriv svar