Medlem
wow + pvp = ?

Jag ska ta upp spelet igen, fast denna gång i form av en liten ful gnome warlock.

Det jag är lite nyfiken över är, hur har pvp'n utvecklats efter wotlk release? Och då syftar jag mest på ifall det har tillkommit något roligt för dem som uppskattar world pvp, bg's, arena... kort sagt pvp i all form. Jag har ingen som helst aning hur all pvp content ser ut eller fungerar efter att wotlk släppts.

Pve har jag hört lite om runt omkring mina egna kretsar, och vad jag hört så är det lovande. Men då jag praktiskt taget är helt oberoende av pve som spelare så är jag mest nyfiken över pvp aspekterna i spelet.

Så ja, vad tycker ni om pvp'n i WoW just nu?

Medlem

Wintergrasp är ju rätt skoj, och likaså Strand of Ancients som är den nya BGn. Däremot körs ju knappt Alterac Valley längre, och bortsett från Wintergrasp så finns inget nytt för World PvP (och WG är mest som en öppen battleground, om än en riktigt skoj sådan med katapulter och allt).

Arenan är för tillfället... bleh. Den här säsongen är rätt bajs eftersom folk kör med mer PvE-gear än PvP-gear. Det finns helt enkelt varken stamina, resilience eller DPS-stats nog på PvP gear för att det ska vara värt att ha för någon utom de klasser som är slagpåsar och heller inte har mycket stamina på sin PvE-gear (t.ex. healers).

Warlocks för tillfället har det inte så bra som de haft det innan, speciellt inte affliction (men om det är PvP som är intresset kör du ju knappast affliction). Överlag är de mer i linje med alla andra istället för de enmannaarméer de var i TBC.

Just ja, en bonus for world PvP: Finns en achievement som man får ett mount från, som går ut på att döda samtliga ledare för den andra factionen (i ditt fall Thrall, Sylvanas, Cairne Bloodhoof, och Lor'themar Theron), så en del raider mot huvudstäder görs med jämna mellanrum.

Medlem

Har hört lite om Wintergrasp, låter lovande. Men så som jag har uppfattat det så är WOW fortfarande inte direkt anpassat efter den som älskar pvp, det är så jag ser det. Vilket är synd..

Jag var nästan säker på att dem hade fixat mer world pvp content nu efter wotlk släppts, men jag antar att jag hade fel. Man får nöja sig med pve helt enkelt och köra pvp casual då, som vanligt.

Men ja, man tackar för informationen Inkompetent.

Medlem

Tja, WoW är ett PvE-spel, även om Arena fått ganska mycket utrymme. Men PvE kommer alltid vara dominerande då det är spelets huvudsakliga fokus

PvP = Unbalanced.

Blizzard says: Working as intended.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Gen
Medlem

Att Blizzard tillsist lyckas balansera PvP lär ta lika lång tid som för 3DRealms att släppa Duke Nukem Forever -.-

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Att Blizzard tillsist lyckas balansera PvP lär ta lika lång tid som för 3DRealms att släppa Duke Nukem Forever -.-

Håller med helt och hållet!Allt handlar om burst och cd`s..skills har blivit helt utelämnat:\


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

1
Skriv svar