Kan inte connecta med Vista

Inaktiv
Kan inte connecta med Vista

Hej
Jag har just fått för mig att börja spela lite wow igen, men har ett problem med Vista.
Jag har wow, tbc och wotlk och det är patchat upp till senaste, men jag kan inte logga in. När jag trycker upp spelet står det att den inte kan connecta till news server, och när jag trycker play ändå ser det ut så här:
http://img14.imageshack.us/my. php?image=dadadadkh8.jpg
Jag hade med mig datorn till en kompis och testade connecta där, men det gick inte. Jag kunde logga in på hans dator som har xp, och till den kunde vi även ladda ner spelet genom wow-europe, något jag inte kunde med Vista. Testade jag med min (vista) så fick jag bara ett felmeddelande, så jag drog ner spelen som ISO ist. Patcherna tog jag på ett usb minne från hans dator, så dom är det inget fel på.
Eftersom jag inte kan connecta vart jag än är så är det inget fel på portar i routern eller så. Har även testat när jag stängt av avg och brandväggen.
Det finns inga xp drivers till min dator så jag kan inte byta från Vista. Måste ju finnas vistaägare där ute som lirar wow:P

Är det någon som har upplevt svårigheter att connecta med Vista som kan hjälpa mig? Tack som fan på förhand
Oskimon.

Testpilot

Jag råkar ut för samma då mitt nätkort får TILT och helt sonika kopplar ner hela nätkortet under vista.
Du kan alltså köra andra saker på nätet med maskinen , surfa osv?

Luktar problem med brandvägg (mjukvara) som blockerar , öppna portar i router kan kanske vara en lösning också.

1
Skriv svar