PvP gear för PvE

Inaktiv
PvP gear för PvE

är det så illa igentligen?

funderar på hur jag skall specca/geara min frostmage vil lvl 80

Testpilot

Inga respektabla raid guilds tar in folk hur som helst som bara har PVP gear , även om grejerna inte är dåliga så ger det ändå ett visst intryck om personen i fråga också.

Men det e ju om du nu ska raida , annars duger PVP gear gott till de mesta , inte 100% om de är optimalt i heroics men det är nog mindre krångel med det nu än det var i BC

Medlem
Skrivet av Ajaxx:

är det så illa igentligen?

funderar på hur jag skall specca/geara min frostmage vil lvl 80

Det optimala är ju att ha flera uppsättningar av gear. Ett för raid och ett för pvp etc...MEN. Det finns pvp delar som är helt ok för raid och det är framförallt de delar som har hitrating i sig tex. Delar som fokuserar sig på resiliance och stamina bara är ju inge raid gear inte ens för tanks för då finns det bättre grejer liksom.

Det tar en hel del tid att få sig full pvp och full pve gear, men det är ju det spelet är till för hitta nya saker att samla och förbättra sin gubbe. Tänk jag som är pally, skall ha dps set, tank set, healer set, pvp set, och pve set. Klart vissa delar passar till flera saker, men det mesta är olika

Medlem

Nu är det väl olika klasser men, jag skaffa gear till min warrior genom att göra så många vanliga instanser som möjligt på vägen till 80. Sedan så började jag med heroics, märkte då att min dps var låg då (1100 dps).
Men efter att ha hamnat i en skön grupp körde vi igenom 2 st heroics och jag fick lite nytt gear som ökade min dps, och min då nystartade EoH samling.

Sedan så är det ju bra om man har ett yrke man kan få gear av också, och söka efter de som du inte är som du behöver gear av.

Eftersom du är mage kan jag rekommendera denna sida:
www.maxdps.com

Där kan du söka efter din karaktär och se vilket gear, vilka gems, vilka enchants och vilka glyphs som ger dig bäst dps +mycket annat.

Var var jag nu?, jag just det ja så det var på den vägen som jag skaffade gear iallafall

Medlem

För tillfället är det raka motsatsen till vad det var i S3/4 i TBC. Då körde folk med PvP-gear i instanser för att det var lika bra eller bättre, och i viss mån lättare att få tag på. Idag har folk PvE-gear i PvP för att det är bättre med den våldsamma ökningen i skada än den optimistiskt sett mediokra ökningen i stryktålighet man får av PvP-gear.

Visst, Hateful är bättre många blues, men ilevel 200 epics (10-mannaraider) slår även Deadly Gladiator på fingrarna.

Så visst, som entry-gear fungerar det, men inte till mer än så.

Medlem
Skrivet av Ajaxx:

funderar på hur jag skall specca/geara min frostmage vil lvl 80

Jag skulle inte kört frostmage till PvE. Specca till arcane eller frostfire.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem

Arcane/Fire (18/53/0) är den bästa Raid PvE speccen just nu, men FrostFire är roligare pga att man har Blastwave och Dragon's Breath. Lättare att grinda med FrostFire Bolt tycker jag.

1
Skriv svar