Tanka som fury warrior

Medlem
Tanka som fury warrior

Hej
Jag är nu lvl 48 och Tankar och Dps:ar i olika grupper.
När min warrior blir stor ska den bli Tank. Hur länge kan jag Tanka som fury warrior, det blir väll tuffare i dom högre instancerna.
När MÅSTE jag specca om till prot om jag ska kunna fortsätta tanka.

Medlem

När dpsen blir utveckligstörd, dvs när du kommer ikapp flocken, så måste du specca prot för att lyckas. Det kommer att gå att tanka som fury, men 70+ är rekommenderat att köra prot, även om det är svårt att questa så.


signatur
Medlem

Beror på. Har du en hybridspec (alltså en del poäng i Prot) kan du köra allt utom heroics och main-tanking i raider, även om det så klart kräver mer än om du är ren Prot.

Medlem

kan tanka heriocs som fury np, har själv tankat timed cos, vh och någon mer som fury. sen också naxx om man har skills antar jag.. våran MT tankade hela naxx 10 i arms specc

Medlem

men inte i berserker stance får jag hoppas
+10% mer skada (av ALLT)

Medlem

Jovisst. Man kan tanka i princip allt med vilken spec som helst så länge man har gear, men är man inte prot kan det behövas en healer som vet vad den gör också. Inte alltid en lyx man har. Marginalerna är ju så att säga inte på ens sida

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

men inte i berserker stance får jag hoppas
+10% mer skada (av ALLT)

nene def stans sen har ju även arms inscreased threat från bloodthirst och mortal från tactical mastery.. också om man är full arms så har man kortarde cd på revenge från unrelenting assault, så threaten är helt okej ändå.

Medlem

Jag tankade Heroic Nexus igår med Fury spec, gick fin fint.
Även fast jag hadde 536 i defense.
Blev lite små problem med första bossen Grand Magus Telestra men det var för att vi var lite o koordinerade på första försöket.

Andra bossen Anomalus, den med rifts gick som smort, bättre än vad jag trodde det skulle gå.
Ja just det, Heroic Bossen gick ner på andra försöket för det var folk som inte hadde gjort nexus förrut.

Och tredje bossen Ormorok the Tree-Shaper gjorde vi en taktik jag aldrig gjort förut, alla stod under honom utom jag som var tank, dps och casters tog ingen skada eller väldigt lite.
Spikarna nådde dem inte och jag behövde bara flytta mig lite i sidled ifall jag behövde.

Och sista bossen Keristrasza där stod jag still och hoppade och det var väl i princip det enda jag gjorde tills hon var död.
Hon gick väl ner på 3 försök, men det gick.

Inte för att jag rekommenderar att tanka som fury men ifall du har gear och du inte hittar en tank på 2 timmar så kan det vara värt att prova, kanske visar sig att det går lika bra som för mig.

Medlem

Levlar just nu min andra tank i spelet, dvs en Warrior. Har också en druid på 80 som jag MTar med i Naxx.

Har specat Protection, är just nu level 74 och har tankat alla instancer jag kan komma in i, dom på 80 är det level 75 req (?). Jag kör med andra polare som också har spelat spelet mycket länge, alla vet ju vad vi gör och kan kontrollera våran threat vilket gör det lättare att tanka, då det största problemet är att jag missar dom högre mobsen så mycket.

Att göra quests är inget problem, det går en aningen segare än Arms/Fury men tycker det väger upp att man nästan alltid får en plats i en instancegrupp.

Tipsar dig om att specca Prot och köra på det hela vägan

Jag har 18,2k Hp självbuffad 510 def och runt 18% i dodge/block/parry. Min gear är nog den bästa jag kan få på 74 många delar är craftade genom BS, kan också säga att inget är epic från TBC eller så, allt är ifrån Northrend.

Medlem

Hur tycker du skillnaden är att tanka mellan klassern? Jag har hört att Warriorn kan ha det svårare att hålla aggro och gör ca 10% mindre skada?

Jag är Fyry spec nu. Lvl 78 warrior. Jag kanske ska specca om och börja Tanka nu och lära det mig innan jag dingar 80.
Har bara lirat Mage innan och det är stor skillnad.

Vad är det svårate med att tanka? Hålla aggro eller? Tankens enda uppgigt är väll att hålla borta alla mobs från andra spelare?

Vad ska man köra för rotation på spellsen?

Medlem

Det svåra som tank är att tanka det du inte är gjort för. En warrior har det alltid knepigare att tanka grupper av mobs medan en paladin har svårare att tanka rangeade mobs eller saker som slår riktigt hårt (inte för att han har svårt att hålla aggro i det sistnämnda fallet, utan för att healern kanske inte längre räcker till).
Överlag är det rätt lätt att hålla aggro i WotLK. Alla tanks orsakar mer threat än i TBC. Det som är viktigt är att hålla koll på sina andra egenskaper som stuns, spell reflects, intervene, spell interruption, etc.

Medlem

Tanka nyss som OT i Death Knight wing i Naxxramas-10.
Kul som fan.

Sa jag att jag var Fury också?

1
Skriv svar