Wow med tråd eller trådlöst! Lite funderingar och undringar

Medlem
Wow med tråd eller trådlöst! Lite funderingar och undringar

Alltså har kört wow genom min router med lina alltid. Nu har jag ett draft n trådlöst nätverkskort (usb) som fungerar kanon och ping tider + tester på bredbandets nedladdnings hastighet och uppladdning är precis lika snabba faktiskt.
Problemmet är att trots hyffsad ping i wow så har jag lagg i bg och instanser mest men även lite i "vanliga" världen. Kör på Karazhan och undrar om någon annan upplevt att det är sämre där just nu?
Jag har inga problem med mitt nätverk annars.

Wow har ju vara lite sisådär med vissa patchar också.
Alla med trådlöst och trådbunded några tips eller hu8r funkar det för er?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Kör med tråd men har märkt av lagg på sistone med efter senaste patchen dock spelar jag på inte på Karazhan utan Emerald Dream men som sagt där är det dålig ms ibland har jag och kompisar märkt av. Kanske kan vara nått tillfälligt fel blizzard har som drabbar en mängd servrar.


signatur

I don't know what I want but I know how to get it

Medlem

Ok!
Vet som inte vad det skulle kunna vara annars för allt annat funkar kanonbra med trådlöst så jag har svårt att tänka mig att felet sitter i det.
Är dock väldigt tacksam för alla tankar och tips osv:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Tråd är alltid bäst om man spelar online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är säkerligen inte ditt trådlösa nätverk det beror på.
Wow är ett laggspel, tråd eller ej.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tråd är alltid bäst om man spelar online.

Ja det är helt sant men vill bli av med en massa kablar efter golven och har mer än 1 dator så när det ändå funkar så bra med låg ping och snabb surfning + tankning borde det vara hyffat att spela också tycker man.
Det är ju fiber ändå fram till routern och dom metrarna till mitt trådlösa ska väl inte göra så att det blir så här i wow tycker jag????
Har 100% link kvalitet och signal stryka dessutom


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Kör med trådlöst du.
Kabel skulle inte ge dig några bättre pingtider.

Säg att du har en 100mbit router och kör trådlöst och får ut 50% av det hela så har du ändå 50mbit och har du bra pingtider till tex sunet och din router så behöver du inte oroa dig.

Wow är ett förbannat skitspel och det laggar hela tiden, vi är 4st polare som har givit upp våran subb i wow just för att det knappt går att spela på vår kära Frostmane server.

Testpilot

Tråd är somsagt alltid bättre , trådlöst e smidigt men man får också tänka på att trådlöst kan faktiskt vara beroeende på många andra saker också runt omkring.
* Grannars accesspunkter som kanske inte används vissa tider men som kan störa andra tider.
* De kör samma kanal som dig på sin router o stör ut dig.
* Nån smäller igång på micron i närheten

Man e alltid bättre rustad med kabel helt enkelt , men också som sagts i tråden , WOW i sig är väldigt olika på responstider på dygnet och på var man befinner sig i spelet.
Nu har de ju också probs med instans servrarna så ..

Medlem

Är visst mycket lagg problem på sisitonen över många servra, så tror det bara är att "sitta ut" det.

Medlem

Jo jag får ge det lite tid.
Ska pröva göra en gubbe på någon annan realm också för att se hur det fungerar:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Gen
Medlem

Som flera andra sagt, Northrend laggar mycket för tillfället. Blizzard har själva sagt att det beror på Wintergrasp vilket påverkar resten av världen. Lagg har man nästan uteslutande i 25-manna men även lite i 10-manna. Dock aldrig märkt av lagg i 5-manna instances.

1
Skriv svar