Inaktiv
Chat addon

Tjenis! Jag är rätt ny inom wow.
Nu är det så att jag letar efter ett chat addon som gör att det kommer något "pling" eller liknande när något skriver till en.

Jag har kollat på Curse.com men inte hittat något där.

Någon som använder sig av en sådan addon eller vet var man kan få tag i en?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Tjenis! Jag är rätt ny inom wow.
Nu är det så att jag letar efter ett chat addon som gör att det kommer något "pling" eller liknande när något skriver till en.

Jag har kollat på Curse.com men inte hittat något där.

Någon som använder sig av en sådan addon eller vet var man kan få tag i en?

Jag antar att du inte vill missa nåra "private mesage" Jag har ingen addon för det, utan jag brukar göra en ny chatruta/chatflik där jag filtrerar bort allt utom grp mess, guildmess och PM (private mess). På så sätt missar du aldrig nått.

Inaktiv

Tack för tipset


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

2 andra chat addons du kan testa är Prat och ChatLink. Med Prat kan du i princip ändra allt i chatfönstret och ChatLink gör att du kan se länkade saker i Chatkanaler och även länka.


signatur

- PiDuT

Medlem

Prat funkade skit efter senaste patchen och då bytte jag till Chatter som jag är 100ggr mer nöjd med. Så titta på det oxå.


signatur
Inaktiv

Det jobbiga med chatter är att textrutan inte fadear bort.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

WIM (Wow instant messenger) är ju ett av de mest klockrena addons som finns i wow för tillfället. Tänk MSN Messenger eller ICQ så har du vad addonet gör. Spar alla whispers och delar upp dom så du kan läsa dom och svara på dom i ett enskilt fönster.

Chat så har du Prat eller Chatter som Tix sa.

Medlem

Kolla in Chatter. Det markerar ditt namn med både färg och extra symboler i chatten, samt att du får upp en snutt av meddelandet till dig mitt på skärmen. Inget ljud, men i alla fall grafisk feedback så fort någon skriver ditt namn i någon chatt.

Och du kan få texten att fadea bort i chatter. Det finns någonstans i myriaden av möjliga inställningar

Gen
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Prat funkade skit efter senaste patchen och då bytte jag till Chatter som jag är 100ggr mer nöjd med. Så titta på det oxå.

Senaste Prat fungerar alldeles utmärkt :> Ibland finns inte de senaste versionerna på Curse och då ska man kika på www.wowace.com

Medlem

Syftade mer på att när 3.0 kom i TBC så krashade Prat fullständigt. Funkade inte alls, och de rekommenderade en vän Chatter istället och det funkade, och har funkat sen dess.


signatur
1
Skriv svar