Blizzard Authenticator

Medlem
Blizzard Authenticator

Blev hackad idag.. fått tillbaka account och så. Fundera på att skaffa Blizzard Authenticator är värd den 6 Euro?

Om ni inte vet vad Blizzard Authenticator är:
http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Testpilot

Jupp värd varje krona , ganska spejsat UPS killarna som levererade den kämpade verkligen för att leverera den till dörr åt mig för att få min underskrift

Gick snabbt också , 2 dagar så hade jag den.

Medlem

Vet man vad man håller på med behöver man inte nåt sånt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Flomer:

Blev hackad idag.. fått tillbaka account och så. Fundera på att skaffa Blizzard Authenticator är värd den 6 Euro?

Om ni inte vet vad Blizzard Authenticator är:
http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132

Jag har själv en sådan och jag tycker helt klart att det är värt det.

Testpilot
Skrivet av bjosarn:

Vet man vad man håller på med behöver man inte nåt sånt.

Jag måste nog säga emot , som det ser ut just nu då de gäller keyloggers och andra exploits för att infektera din dator så utnyttjar de oftast olika luckor i operativet och andra program i många fall utan att en fix ens kommit ut.

En hårdvaru key som authenticatorn är en ytterligare säkerhet för ditt konto som inte är mjukvarubaserad , finns ju en anledning till att man har en dosa till sin bank också

Fast, då får ingen stjäla Authenticatorn för då är man illa ute...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

En keylogger trollas inte till din dator.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kan man använda en Blizzard Authenticator till 2 olika konton???

Medlem
Skrivet av MickeFree:

Kan man använda en Blizzard Authenticator till 2 olika konton???

Naj, man registrerar en authenticator till ett account. Sen går det inte använda den till något annat account.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Testpilot
Skrivet av Achronos:
Skrivet av MickeFree:

Kan man använda en Blizzard Authenticator till 2 olika konton???

Naj, man registrerar en authenticator till ett account. Sen går det inte använda den till något annat account.

Jag har hört annat , att man kan binda den till flera konton , nu är jag inte 100% men ganska säker att vissa familjer gjort så tex.
Jag kan iofs testa detta senare idag på mitt 2'a frysta konto och se om det stämmer.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Achronos:
Skrivet av MickeFree:

Kan man använda en Blizzard Authenticator till 2 olika konton???

Naj, man registrerar en authenticator till ett account. Sen går det inte använda den till något annat account.

Jag har hört annat , att man kan binda den till flera konton , nu är jag inte 100% men ganska säker att vissa familjer gjort så tex.
Jag kan iofs testa detta senare idag på mitt 2'a frysta konto och se om det stämmer.

Ja gör det.
Kan man av aktivera authenticator sen så at det går att logga in som vanligt eller blir man låst till den för evigt????

Du kan avaktivera den, MEN du måste logga in på "Manage Account" för det, men då behöver man också Authenticatorn.

Man kan också ha Authenticatorn till flera accounts.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Testpilot

Har testat och det funkar utmärkt att ha 1 authenticator till flera konton , som master_chrille säger så kan man avsignera sin authenticator men som sagt det krävs att man använder den för att ta bort.
Det är ju för att man inte ska kunna ta bort den utan att ha authenticatorn

Medlem

Tänkte beställa idag men när jag skulle slutföra orden fick jag felmeddelandet.

* All physical goods are sold by Vivendi Games.

Jag har sökt på Vivendi Games men hittar ingen som säljer Blizzard Authenticator.

Testpilot
Skrivet av MickeFree:

Tänkte beställa idag men när jag skulle slutföra orden fick jag felmeddelandet.

* All physical goods are sold by Vivendi Games.

Jag har sökt på Vivendi Games men hittar ingen som säljer Blizzard Authenticator.

Köpte du på rätt ställe ?

http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132

Medlem

Nu funkade det. Tack ska du ha. Jag köpte tre st.

Varför 3 stycken? Du behöver bara 1 till 3 konton...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Varför 3 stycken? Du behöver bara 1 till 3 konton...

Jag är såååååååååå slarvig, jag vet att en kommer jag slarva bort nästan direkt. En ska jag lägga på en säker plats, som jag kommer att glömma var jag la den. Och en som jag kommer att använda.

Kanske bäst stt beställa några till:up:

Eller så sätter du bara fast en kedja i den och sätter kedjan på en krok i väggen eller liknande. Jag är själv slarvig och så, men det där är inte klokt.

Samt, du kan bara använda 1 aunthenticator till per konto. Så du kan inte använda 3 authenticators på 1 konto...

Du är lika screwed på alla sätt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Testpilot

Han kan sälja dem dyrt till polarna o ta hem lite vinst

Skrivet av Harakiri:

Han kan sälja dem dyrt till polarna o ta hem lite vinst

Tvivlar jag på, frakten kostar ju nästan 120kr.

Men han kan lura dom att det kostar 300kr/st.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Testpilot

3st authenticators som delar på 120 i frakt är ju billigare än en ensam ..
Och såklart finns det ju lättlurade överallt

Medlem

En fråga bara.
Om man kryssar i "save account name" prylen så är det väl väldigt mycket mindre risk att nån keylogger lyckas få tag på både account name och password.
Även fast jag har samma account name på många sidor där jag faktiskt matar in skiten följs det av andra lösenord etc.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Skrivet av sno0zer:

En fråga bara.
Om man kryssar i "save account name" prylen så är det väl väldigt mycket mindre risk att nån keylogger lyckas få tag på både account name och password.
Även fast jag har samma account name på många sidor där jag faktiskt matar in skiten följs det av andra lösenord etc.

Det kan också fungera. Har inte testat det personligen, men har hört att det kan fungera. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar