Hackad---när är det säkert att loga in igen?

Medlem
Hackad---när är det säkert att loga in igen?

Hallå

Blev hackad i går kväll/natt. Hade tur, den/de som hackade mig hade inte bytt e-mail så använde mig av www.wow-europe.com/login-support

Loggade in hos en kompis och prata med GM har fått gear och liknande tillbaka.

Jag en kört en virus scan och tror att det var en key logger som den hittade. Något mer som jag ska göra innan jag loggar in igen? Jag använder mig av lösenordet blizz gav mig och har ändrat e-mail.


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Du kan alltid köra a-squared också, inte alltid anti-virus upptäcker allt. http://www.emsisoft.com/en/software/free/


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Laddade ner a-squared, hittade en spyware och en Riskware


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Ett tips är att ha lösenordet uppskrivet i en fil eller dylikt (som naturligtvis inte heter "WoW-password.txt") som man kopierar och klistrar in i WoW under inloggningen istället för att skriva in manuellt. Ingen keylogger i världen klarar det hehe.


signatur
Medlem

Gör en fil och ha det på ett USB då kanske?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Låter som en utmärkt ide.


signatur
Testpilot
Skrivet av Gortie:

Ett tips är att ha lösenordet uppskrivet i en fil eller dylikt (som naturligtvis inte heter "WoW-password.txt") som man kopierar och klistrar in i WoW under inloggningen istället för att skriva in manuellt. Ingen keylogger i världen klarar det hehe.

Det här är bara bullshit , alla keyloggers de senare åren monitorerar givetvis även ditt clipboard.
Det finns ingen säker "hemmagjord" metod att klura sig förbi en keylogger , varken med virtuella keyboards eller med liknande klipp o klistra metoder.

Då det gäller ditt problem nu då du är redan hackad är:
Att rensa datorn med diverse antispywares hjälper.
Att ominstallera är säkrast.

Kör antivirusprogram, patcha din dator ofta.
Kör inte Internet Explorer , använd scriptblocker och adblocker , köp blizzard athuenticatorn.
Dela såklart inte kontot med polare , ditt konto är endast lika säkert som din polares dator är (dvs inte alls)

Gör du dessa saker så är du så säker du kan vara i dagens osäkra värld.

Medlem

Common sense.
Det är det man behöver för att klara sig undan att bli hackad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jo tjena om man kör hårdvarubrandvägg och aldrig någonsin öppnar internet explorer kanske ...ever

Jag fick ju detta problemet själv för cirka 2 månader sen, och då gjorde jag en topic här. Kanske den kan vara till nytta: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=59401

Finns några bra tips där...

Blizzard Authenticator är något som jag kan verkligen rekommendera. Jag köpte en sån själv efter att jag blivit hackad min tredje gång på 2 veckor.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar