Vilken specc för Priest?

Inaktiv
Vilken specc för Priest?

Tja, jag ska snart börja med WoW igen och jag undrar är att,

Vilken specc är bäst för priest medans man lvlar när man är Priest? Jag är litte n00big med det här om speccen i WoW

Testpilot

Hur tänker du levla?

Solo endast?
Solo men köra instanser ibland?
Endast instanser och ytterst lite solo questing?

Solo endast = Shadow
http://www.wowhead.com/?talent=bVcbzhZZG0fVofzfiqfdAo
Är ruskigt dålig på shadow men bör se ut nåt liknande.

Solo men med lite instanser = Discipline
http://www.wowhead.com/?talent=bVcbuhxtMxsifRtcxZh
Den builden byggde jag , går att ändra lite saker men tyckte den är bra för att grinda solo samt funkar fint i 5manna.

Endast instanser o lite solo = Holy
http://www.wowhead.com/?talent=bVcbzhZchtccbqiumIst

Körde med en liknande holy build ett tag men saknade spirit tap och även med spirit tap (respeccade) så tyckte jag man som holy brände bra mycket mer mana men å andra sidan gjorde bra skada på sina spells
Men disc med uberpumpad shield / damage reflection & Penance som damagespell är grymt billig o gör att man har en bra solobuild.

Som holy däremot kan du gäspa dig genom instanser , som disc får man jobba lite mera för o ligga på topp.

Inaktiv

ok, tack för svaret, jag ska nog vara Shadow eftersom att jag ska lvla till 70 först innan jag gör raids och sånt, Jag provade lvla som Holy en gång men det gick inge bra alls men tack igen för svaret Harakiri

Testpilot

Upp till 70 kan du köra shadow , 0-60 är ju det absolut bäst , 70-80 så kan det vara smart att köra discipline då du lätt kan hoppa med o heala i 5 manna.
Disc funkar jättebra att grinda med , det var först vid runt 76-78 som jag märkte att man inte hade oändlig mana

Inaktiv

ok, ljust nu har jag inte WOTLK men ska köpa det så snart jag är 70 men jag ska använda holy/disc då jag inte lvlar mer enligt mig är Holy/Disc den perfekta PVP Speccen för Priest, Man blir nästan Odödlig då

Inaktiv

Det hade vart kul att lvla 5 manna men alla minna kompisar kör privata servar bara att köra med andra spelare antar jag

Testpilot

Tja oftast får man ju random whispers eller ser i general kanalen folk som skriker o gråter efter healers så om du har en disc build efter 60 så kan du lätt hoppa med i 5 manna och heala samtidigt som du kan grinda solo.

0-60 kan du heala utan problem som shadow och det går ju heala även annars , mycket hänger ju på om de du spelar med kan tanka/dpsa på vettigt vis så du inte får dra hela lasset med healing o rädda dem hela tiden.

Medlem
Skrivet av READON:

Det hade vart kul att lvla 5 manna men alla minna kompisar kör privata servar bara att köra med andra spelare antar jag

Jag fattar inte poängen med privata servrar. Helt meningslöst.

Medlem

Men tänk hur mycket 120:- är ju.

1 drink eller nästan 2 hela pizzor om man tar hem dem (ja inte en bra pizza då)!! Tjoho!

Inaktiv

Hej!

En intressant tråd eftersom jag tänkte väcka liv i min gamle präst och ta honom på en tur till Northrend. Han är som sagt level 70 och jag skulle vilja gå från shadow till en disc/holy build för att vara i healer 5 manna instancer. Men jag vill gärna kunna göra quests utan att känna mig helt gimped. Nu till ett par frågor till er kloka som verkar ha koll på läget

1) Disc eller holy? Om disc är ok för att vara healer i tidiga instancer så väljer jag gärna det, antar man har lite högra dps än holy (flyter lite bättre i questandet). Har kollat på talents men funderar fortfarande vad man ska välja vid level 70 och vilka man senare ska bygga vidare på under resan till 80.

2) När man kör vanliga quests och behöver grinda en massa mobs, för en disc/holy vad använder man för spell rotation? Använde typ smite tills jag fick mind blast och sedan har den inte funnits på min toolbar

3) Vilka glyphs är bäst? Jag hade tänkt att välja den som uppdaterar skölden så att den även ger healing och den som uppdaterar flash heals. Är det helt på tok?

Yay, det blev ganska mycket text. Ser fram emot att börja vara healer igen

Tack på förhand,
Desmin

Testpilot
Skrivet av Desmin:

Hej!
1) Disc eller holy?

Disc är överlägset tycker jag , du har bra manaregen tillsammans med Penance och Reflective shield så gör du skada och mobsen kommer inte ens igenom din shield innan du dödat dem , att multipulla 2-3 st är inga problem numera vilket man aldrig tordes göra förut.

Jag testade holy ett tag för att känna på hur det var på lvl80 , jag gjorde mer skada (tjänade +300 spellpower) men saknade Penance och manaregen var sämre trots 14 points i disc och Spirit tap i Shadow , det har o göra med att du har Rapture som ger mana då din shield absorberar damage. (Trots den är buggad nu då den inte ger mana då man blir attackerad av mobs utan manabars)

Däremot , som holy kan du gäspa dig genom normala 5 manna instanser , lite renew och Prayer of mending räcker samt nån greater heal på bossfighterna, som disc får man jobba lite mera proaktivt med shield , penance och mycke flashheals vilket gör att man inte somnar direkt.
Så om man är lite n00big som präst är holy bättre i instanser då de tillåter att man är lite trött i responsen men sen bränner iväg en +7000 greater heal på tanken.

Citat:

2) När man kör vanliga quests och behöver grinda en massa mobs, för en disc/holy vad använder man för spell rotation? Använde typ smite tills jag fick mind blast och sedan har den inte funnits på min toolbar

Jag kör nåt liknande detta:
Shield / Holy fire / SW-Pain / Penance / Smite / Mindblast / Wand - de flesta mobs är döda innan man avslutat den combon.
Kör man multimobs slakt brukar jag köra:
Shield / Holy Fire (mob1) / Devouring (mob1) / Pain (mob1-2-3 osv) , Mind sear / Mind sear / Shield igen / Mindsear och en avslutande SW-Death på 1a mobben för o ta död på denne.
Brukar lägga in Devouring plague ibland o ta en fear om det börjar kännas jobbigt med damage och shield är på cooldown.

Citat:

3) Vilka glyphs är bäst? Jag hade tänkt att välja den som uppdaterar skölden så att den även ger healing och den som uppdaterar flash heals. Är det helt på tok?

På Majors är Flashheal samt Renew mkt bra både för holy och disc , för disc är Shield glyphen ett måste också , har även kört med Prayer of healing glyphen men den används inte lika ofta som shield.
Har funderat länge på Holy nova glyphen men då jag faktiskt använder den då jag soloar och vill ha damage så har jag avstått.
Kör du mycket raid så är ju COH glyphen en att kolla närmare på.

Medlem

Harakiri, kan du länka din spec?

Inaktiv

Harakiri, tackar för ditt svar, mycket bra information

Tänkte bara följa upp med en fråga, den build som du postade ovan (http://www.wowhead.com/?talent=bVcbuhxtMxsifRtcxZh) hur skulle den se ut vid level 70? Är det bättre att gå hela vägen ner till Penance eller är det bättre att lägga poäng till spirit tap och lite holy (som i din build, imp. renew och holy spec.)?

Tack igen!

Testpilot

Såhär skulle lvl70 builden se ut då om jag minns rätt hur jag gjorde
http://www.wowhead.com/?talent=bVcbuhxtMhsifRtZh

Det är points i Enlightenment och Holy Specialization och Renew som man lägger poäng i , renew är en smaksak faktiskt. En del brukar skippa det och klippa nån poäng i Disc trädet för att öka upp till Inspiration i Holy trädet då man är en ren disc-raid priest.
Men man får ta o bestämma sig om man ska va holy eller disc .. det är de poängen långt up i träden som gör varje build unik och rolig på sitt eget vis.

Till Spiff , min spec just nu är:
http://www.wowhead.com/?talent=bVfbuhhtMxsifRtcxZh

Har faktiskt lagt poäng i silent resolve , flera av de PUGs jag varit i har jag fan fått aggro så lite poäng där för att klara mig trots slappa DPS'are o kassa tanks
Jag slöspelar mycket nu o har kass gear men lallar runt o har kul med min disc build.

Inaktiv

Tack igen Harakiri

1
Skriv svar