Medlem
Systemkrav WTLK

Sitter på en burk från 2002, 2.4 GHz processor, 2 GB ram och ett Radeon 7800 kort 128 MB och efter WTLK kom så har wow segat ner sig märkbart. Ligger nu på ca 20-25 FPS när man questar och BG är nu på nästintill ospelbara 10-15 FPS (alla inställningar på low).

Har funderat på att köpa en bärbar dator istället för att köpa en ny stationär. Använder datorn bara till internet, mp3, wow, office och matlab.

Tycker att det är rena djungeln när man skall välja bärbardator. Vad är min kraven för att få ett fulltspelbart WTLK (>30 fps i BG, instancer, behöver ej vara högsta grafikinställningar)? Intressant prisnivå är mellan 2000-6000 kr. OBS, är ute efter en bärbar datorn.

Exempelvis en sådan skulle vara perfekt till mig (om den nu klarar av wow)prisjakt.nu/produkt.php?e=340391

Tacksam för svar

Medlem

Spela wow på en 8,9" mini dator? Njae

Om du ska ha bärbar får du gå upp i nivåer som dessa:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

den skulle jag tänka mig klarar wow godkänt, inte mer


signatur

En styck signatur.

Pansarknekt

Japp, spelet är mycket mer krävande nu. Min dator har seriösa problem med Dalaran. Man får låta den ladda in staden ett tag först innan man ens försöker sig på att röra sig.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

För att inte tala om WG. Sanslöst mkt kräver det. Och på SH har vi även haft endel problem med servern. Inte kul.

Medlem

Japp, as said. Om du ska spela wow på en bärbar får du nog gå uppåt 8-10k kr.

Eee PC är bara glömma!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Gen
Medlem

Alla PC armour/weapon models är mer komplexa nu än WoW Vanilla. Samma med spell detail samt att det är mer AoE nu och att bossarna är lite mer komplexa. Grafiken har förbättrats och miljöerna är mer detaljerade. Spelet ser bättre ut nu om man håller sig i Northrend. Minns att jag hade sämre FPS när TBC kom ut

Som alla andra säger, kör på en vettig dator för minst 10k.

Testpilot

Här kan du jämföra grafikkort på laptops: http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Grafic-Cards.130.0...

Själv kör jag wow på ett klass3 kort (ati1600) men bara då jag e ute på vift , klass2 kort eller bättre känns mera som nåt att satsa på.
De flesta lappisar som man ser annonser på är ju sunkiga saker eller ännu värre de med inbyggda intelkort som inte alls är nåt att ha i spelväg.

Rent generellt , KÖP INTE en bärbar om du ändå inte reser o byter plats ofta , du får alltid bättre prestanda per krona på en stationär.

1
Skriv svar