Problem med wow ibland

Medlem
Problem med wow ibland

Ibland när ja kör World of Warcraft så släcks det ner ibland och det står bara "Fel" med Windows "fönstret". Det händer bara ibland och då måste man starta om datorn och då funkar det.

Nån som vet vad problemet är?

Medlem

Har samma problem lite då och då.. Själv måste jag köra en repair på WoW för att få det och funka igen. Samt att jag också skickar in varje "crash report" till Blizzard.

Kanske nått dom fixar till nästa patch..

Har ni testat och installera om WoW? En kompis till mig hade ett liknande problem, och han installerade om och sen funkade det igen.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Istället för repair och ominstallation, det första ni ska testa är att döpa om WTF till något random typ WTFBak och sedan byta namn på interface foldern. Testa och spela utan addons och se om det hjälper, annars är ominstallation ett måste, efter det så ringer man till blizzard support och whinea tills de säger att du ska installera alla nya drivrutiner och göra en reperation på hårddisken för det kan vara skadade fragment.


signatur

- PiDuT

Så kan man också göra, fast klaga på blizzard vet jag inte ifall det är en så bra idé...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Du ska inte klaga på blzard, du ska bara gnälla till tusen som gamla surgubben till granne som nästan alla hade när man va liten. Ska inte vara glad för att ditt spel inte fungerar som det ska


signatur

- PiDuT

Okej, undrar vad som händer ifall vi, alla i sverige, börjar gnälla på blizzard... Ljuva tanke.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Strular WoW så instalera om spelet, eller så är det knas med din dator,
jag har aldrig problem med WoW.

Inaktiv

Kan vara strul med minnesmodulerna. WoW är skitgriningt på minnen som inte presterar korrekt även om allt annat kan fungera fint.

Medlem

Du kan testa att ta bort WTF mappen till att börja med. Funkar inte det så får du nog installera om spelet eller köra en repair,du kan hitta den i wow mappen, kan hända att det blivit någon korrupt fil.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har Blizzard gjort repair fungerande nu? Vet att jag försökt använda repair när min hårddisk krashat och fungerade inte alls. Ominstallation fungerar alltid.


signatur

- PiDuT

Medlem

Ibland kan det vara så att det just ibland strula lite. Då måste man ibland se över sina addons, för ibland är det dom som ställer till problemen. Ibland kan det också vara saker som ibland kommer med vissa addon-packs, där det handlar om att man ibland måste ändra i Fonts-mappen och ibland WTF-mappen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar