Svårighetsgrad på Heroic

Inaktiv
Svårighetsgrad på Heroic

Har precis nått lvl80 och kört min första heroic. Skiljer det sig mycket i svårighetsgrad mellan de olika heroic instancerna och i så fall vilka bör man ge sig på först?

JAg har förstått att alla är ganska enkla om man jämför med de i BC när man precis nått lvl70.

Själv körde jag Utgarde Keep och det var ju nästan löjligt enkelt.

Medlem

Gun'Drak vill jag minnas är ganska lurig faktiskt, lätt trash men 2 svåra bossar.

Medlem

Tycker att alla heroics på 80 barnsligt lätta, kanske det enda svåra kan vara Halls of Lightnings sista boss eller sista bossen i Azjol-Nerub... Utöver dom har det knappt varit nån utmaning...

Medlem

Violet Hold är helt klar lättast.
Strat är lätt också.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Gundrak är ju en av de absolut lättaste.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ingen är svårt - geez.

En av bossarna i VH är rätt ball dock - DÖDA ADDSEN > ANVÄND DISMANTLE ETC > WIN!

Eller...ska man göra såhär?

Medlem

wow ...
det var skoj en gång i tiden ...
nu är det easy mode och casuals och små barn spelar det ...

Inaktiv

Ja dom har gjort det för enkelt nu. UK är en av dom enklaste instanserna. Tycker det var fel av blizzard att göra det så enkelt. Väldigt många klara allt i spelet relativt snabbt och hade nax på farm efter första rensningen. Finner mig nästan ha mer roligt att levla upp gubbar,

Medlem

Tja, jag tror det beror lite på klassbalans och vilken grupp man har också, att säga att alla instanser är lätta med en egen guildgrupp kan jag hålla med om men det är långt ifrån lätt med vissa pugs.

Medlem

Så fort man dingar 80 som tank, healer och DPS klarar heroics utan problem. HoL va den ända vi hade problem med, första bossen för att vi ville ha achievement och sista för att healern va tvungen att hitta ett bra sätt att hela.


signatur

- PiDuT

Inaktiv

Ja dom är lättare än tbc vid 70. Både bra och dåligt. Dåligt för dom som spelar mkt då det blir för lätt, men dom kan ju o andra sidan sysselsätta sig med 25 manna om dom nu är så "elite" - bra för sådana som mig som har familj och inte lägger all fritid på ett datorspel. Jag är nöjd om jag hinner göra ett par daily quests och en heroic då o då.

Medlem

Violet Hold är väl lättaste heroicen av alla. Utöver det så klättrar de i svårighetsgrad på ungefär samma sätt som Normalsen gör. Dvs Utgarde Pinnacle, Halls of Lightning och Halls of Stone är knepigast, medan The Nexus och Utgarde Keep är förhållandevis lätta.

Och angående sista bossen i Halls of Lightning är han snorenkel om man inte är efter achievement. Bara att se till att hela gruppen, inkluse tank, flyttar sig utanför räckvidden för hans AoE när han använder den, och att alla i resten av fighten står så nära som deras klass tillåter (dvs alla utom hunters står vid fötterna på bossen)

Inaktiv
Skrivet av Inkompetent:

Violet Hold är väl lättaste heroicen av alla. Utöver det så klättrar de i svårighetsgrad på ungefär samma sätt som Normalsen gör. Dvs Utgarde Pinnacle, Halls of Lightning och Halls of Stone är knepigast, medan The Nexus och Utgarde Keep är förhållandevis lätta.

Och angående sista bossen i Halls of Lightning är han snorenkel om man inte är efter achievement. Bara att se till att hela gruppen, inkluse tank, flyttar sig utanför räckvidden för hans AoE när han använder den, och att alla i resten av fighten står så nära som deras klass tillåter (dvs alla utom hunters står vid fötterna på bossen)

Vi köttar på även när han AoE'ar.. flyttar oss inte en meter och det funkar bra! Krävs bra grupp dock så Pug är inte o rekommendera.

Medlem

Jo, det går ju bra det med bara man har en healer som pallar trycket.

1
Skriv svar