Wow och många nvidia kort!!!

Medlem
Wow och många nvidia kort!!!

Lagt märke till en sak som är drivrutins relaterat till nvidia kort och Wow. Kanske spelar Vista in också.
Om man surfar och tex sen startar wow kan man ligga på halvkrass fps även med nyare nvidia kort men om man då går ur startar om wow så kan det öka från tex 40 fps i sek till 60 i sek utan att man rört gubben och står på samma ställe.

Detta sker kanske bara med vissa drivers men med nyaste 180.48 är det ett faktum iaf i vista.

Någon mer som märkt detta?
Har sett det på en annan maskin med Vista och nvidia också så inget galet med min burk.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Det har att göra med wow's antialiasing. Blizzard har valt att använda AFF, AFF2 och vista har valt att använda AFF2, AFF4.

Av nån anledning så har jag kass framerate i wow om du kör windowed mode i vista.

Alt1. Kör full screen.
Alt2. Stäng av antialiasing i wow.
Alt3. Kör Windows xp

Det har varit mycket gnäll på wow's forum om detta men det verkar som att blizzard inte visar sitt careface.

Alt4. Ladda hem ett program, nHancer. Forcera nvida att använda AFF2. Detta fungerar för mig.

Jag kör SLI och är tvungen att säga till nvida med nHancer att använda just AFF2 istället för AFF4(som vista vill). Om jag inte gör det så fungerar inte skuggorna i spelet ordentligt.

nHancer är ett gratis program och är ganska lätt att använda.
Om du gör detta så ska du flagga AA kompabilitet 24 och avflagga 17 i programmet.

1
Skriv svar