Så, blev WOW förstört nu med expansionen?

Medlem
Så, blev WOW förstört nu med expansionen?

Titeln säger sig självt.
Jag är lite lat så jag har bara tagit mig upp till 77 men jag har fått vibbar att endgame är förstört och att spelet är för enkelt...?
Stämmer det att vissa guilds redan raidat sönder det som finns? Det brukar ju ta en skaplig stund innan de har gear för det?

Önskar lite input från er som varit 80 nu en stund och inte dingade i förrgår

Medlem

JA, allt är mycket enklare just nu. NEJ, allt är inte förstört. Blizz har själva sagt att allt skulle vara relativt enkelt i de första tieren för att få fler människor att komma igång. Svårighetsgraden kommer säkert öka ganska mycket redan i och med Ulduar.

Och som jag läste i en blå post förut ungefär: If people are still whining about Icecrown being too easy, THEN we have a problem.

Medlem

Alla raid guilds som har Sunwell gear har det väldigt enkelt plus är det väl ganska många som har Naxx erfarenhet sen pre tbc.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har själv inte vart inne i naxx 10 man ännu... men folk säger att det är lättare en heroics, stämmer detta?

Medlem

Har spelat både 10 och 25 man naxx typ svårighets grad kara.

Ensidia plockade nere alla raid bossar 74 timmar efter att wotlk släpptes

Medlem

Meh, hoppades på att det skulle bli en riktigt svår instance.
Har ej spelat Naxxramas någon gång men jag har hört att den ska vara en av de svåraste pre-tbc.

Kan inte säga att det är förstört men det gör ont att byta epics mot rare, fast en del guldkorn kommer jag spara.

Headless Horseman Helm (MOHAHAHAHAHAHAHHAHAHA HAAAAAAA)

Kargath's Bladefist (den ser ju inte ut som den gjorde i WCII men den gick väl av i nått krig)

Arcanite Ripper (skönt att lyssna lite på den ibland)

plus några fler som jag inte kommer ihåg nu

Medlem

blizzard har naxx lätt så dom inte ska behöva tona ner det eftersom. Som dom tex fick göra med kara. Blizz lär sig

Testpilot

Naxx e ju första instansen den ska man ju kunna farma genom o facerolla
Jag väntar bara på de nya instanserna de inte släppt ännu , de kommer ge hardcore gänget nåt att bita i , som det e nu hinner ju folk grinda badges och reputations tills de kommer.

För min egen del tycker jag det verkar kanon som det är nu , ska bli kul att komma in i Naxx o se allt , jag var där inne på classic tiden men såg bara 2 bossar innan guildet jag var med ramlade i småbitar.

Medlem

Precis de svar jag ville ha men inte vågat hoppats på
Tackar tackar

Medlem

E väl första gången raid-content faktiskt "fungerar" och inte är tokbuggade osv. Entry-lvl ska vara lätt.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Blizzard har sagt att Naxx ska vara lättare än karazhan. Och det är det lätt. De har också sagt att Ulduar ska vara mycket svårare.

Medlem

Naxxramas är det som Blizzard själv har varit mest nöjda med hittils, därför ville de att så många som möjligt skulle få chansen att se den. Och att spela 25-manna som nästan är likadant som 40 manna är riktigt kul faktiskt. ;>


signatur
Medlem

Det enda "felet" Blizzard gjorde med WOTLK var att inte släppa Ulduar direkt från releasen.

Medlem

Har bara kört 10 man naxx.. har hört att 25 manna är lättare*


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Naxx i båda versionerna är lättare starter än vad karazhan var. I alla fall hur karazhan var precis i början. Det är väldigt enkelt så länge man har personer som fattar galoppen.

Medlem

Har polare från guild modell tyngre och de har lackat ur en smula på att det inte finns några utmaningar just nu. Blizz lär nog skynda på en smula för att lösa det. Saken med achivements och så för att tuffa till det är inte lösningen.

Det de är sura på är att de hade kört igenom allt på mindre än 14 dagar och har allt gear vid det här laget. Att svårighets graden går att ändra genom att hoppa över vissa moment och på så sätt få mer loot snabbare ändrar ju inte på att vilken noob som helst till slut får prylarna ändå.
Spelet är kanske inte så just nu vad jag förstår utan är så på PTS. Kan även vara jag som missförstått men jag tror inte det.

Förut så var det ju endast de som presterade som faktiskt kunde ta sig till slutet på en instans och på så sätt få tillgång till allt.

Hoppas blizz tänker på hardcore spelarna och inte bara på casual.
Kan tillägga, jag är inte hardcore utan slöspelar mest just nu

Inaktiv

Har bara en sak o säga. TBC förstörde wow totalt, Wotlk börjar få det på fötter igen. Tycker det är sjukt bra hittills.

Medlem

sarth med 3 adds är väl ingen dans på rosor, visserligen mest för achiev men det finns lite utmaning om man letar efter den.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Som sagt, det finns lite utmaning om man letar efter den. Har inte haft så kul i wow som jag har nu sen vanilla wow. Mycket bara pga achievments. Nu ska jag bara försöka få Glory of the Hero innan patchen med lite nerfs kommer.

Medlem

Blizzard har sagt att Naxxramas ÄR lättare än Karazhan(JUST DET KARAZHAN) så ja det finns ingen utmaning.

De ville att alla noobs ska kunna få gear också. MEN sen när ulduar kommer ut i nästa content patch så kommer det vara en annan historia.

Ulduar kommer vara mycket svårare än Naxxramas och det kommer noobsen inte att klara av.
Så om ni säger wow jag har all gear jag kan få redan nu slutar jag spela så har ni tänkt fel.

Inaktiv

Jag tycker att wow har blivit lite för "barnvänligt" så att säga..Gear rewards och instance/pvp gear är jue rena wellfaren.Nästan alla klasser har blivit OP och dom som inte vart buffade i 3.0.2 har blivit lämnade vid rännstenen,Dk´s ska man inte ens yttra sig om,om man inte tycker det är coolt att få gratis karaktärer och lämnar allt som heter effort och "deserved my gear" bakom sig..wow har blivit riktigt dåligt atm =( men det kanske löser sig idag när patchen blivit applied. =D


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem
Skrivet av Epic:

Jag tycker att wow har blivit lite för "barnvänligt" så att säga..Gear rewards och instance/pvp gear är jue rena wellfaren.Nästan alla klasser har blivit OP och dom som inte vart buffade i 3.0.2 har blivit lämnade vid rännstenen,Dk´s ska man inte ens yttra sig om,om man inte tycker det är coolt att få gratis karaktärer och lämnar allt som heter effort och "deserved my gear" bakom sig..wow har blivit riktigt dåligt atm =( men det kanske löser sig idag när patchen blivit applied. =D

Tycker bara det är bra. Att man inte skall behöva offra hela sin fritid för att få bra gear. Och sedan så är det fortfarande så att de bästa "top notch" gubbarna fortfarande har bäst gear....alla kan inte raida 25 manna 5 ggr i vecka heller you know!

Så jag tycker att balansen är bra och belönande.

Medlem

Vänta bara tills Ulduar kommer, med Tier 8.

Då finns det garanterat inget casual guild som har gear därifrån de närmsta månaderna.

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Vänta bara tills Ulduar kommer, med Tier 8.

Då finns det garanterat inget casual guild som har gear därifrån de närmsta månaderna.

Men du är en av dem som kommer få loot från Ulduar va?

Förresten kommer Ulduar vara både 10 manna och 25 manna?

Gen
Medlem
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av Blackbeard:

Vänta bara tills Ulduar kommer, med Tier 8.

Då finns det garanterat inget casual guild som har gear därifrån de närmsta månaderna.

Men du är en av dem som kommer få loot från Ulduar va?

Förresten kommer Ulduar vara både 10 manna och 25 manna?

Ja, Blizz har pratat om att fortsätta med 10/25 konceptet.

Inaktiv

Jag tycker nexx e ricktigt kuul....Jag klarade den inte första gången så jag kan inte säga tt den var enkel..

1
Skriv svar