Anledningen för att jag inte går tillbaka....

Inaktiv
Anledningen för att jag inte går tillbaka....

Tjena alla mysiga WoW:are:heart::P

Den här tråden är inte för att reta upp eller på någotsätt provocera.
Körde WoW till slutet av våren.
En grej därför jag inte fortsatte var för BC tog ner spelet till e sämre nivå. Jag kommr ihåg ljuva spelminnen, då jag sprang runt i Elwynn Forest, Stormwind eller Ironforge. på den tiden visste man inte vad "Blood Elf" och "Dranei" var för något.
Då körde jag Trial.
När jag fick spelet så var det i början, fantastiskt. Men ändå inte samma stämning som innan BC kom ut.
Nu satsade alla på att komma upp i så hög level så snabbt som möjligt. innan, så var det ett långsammare tempo.
Dom två klasserna ar visst, kanske roliga,men "Blood Elf" passade inte in i Horde.

Är det någon där ute, som längtar tillbaka då WoW fortfarande nytt?
Därför ( om det blir något MMO ) blir det WAR, har inte testat det, men jag vill uppleva den där känslan av nytt, innan Mythic börjar göra en till expansion

Tack för att ni har orkat läsa det här.

Inaktiv

Läst, noterat, ha så skoj.

Inaktiv
Skrivet av taah:

Läst, noterat, ha så skoj.

Tack för att du har svarat

Medlem

kommer ju komma ett Warhammer 40,000 Online nästa år eller om 2 år.

det kan jag säga redan nu att jag kommer lira, hoppas bara på att det verkligen kommer kännas som ett riktigt skitigt krig

Inaktiv
Skrivet av Blackbeard:

kommer ju komma ett Warhammer 40,000 Online nästa år eller om 2 år.

det kan jag säga redan nu att jag kommer lira, hoppas bara på att det verkligen kommer kännas som ett riktigt skitigt krig

Ja, det får vi se..
Men sen kommer det jun ett Starwars online, om något år också.

Testpilot

Nej , jag tycker spelet har utvecklats till ett roligare spel för alla , förut var det ett roligt spel men man var tvungen att vara en ritkig gamer för att få se allt och göra de stora grejerna.

Numera är det enklare att spela vilket såklart gör många hardcore spelare sura o lessna för de får ju inte ensamrätt på att vara unik och cool.
Lich king har lagt till en hel del skojiga saker varav Achievements är en av de roligaste sakerna för de som nu vill vara "unika o tuffa"

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Nej , jag tycker spelet har utvecklats till ett roligare spel för alla , förut var det ett roligt spel men man var tvungen att vara en ritkig gamer för att få se allt och göra de stora grejerna.

Numera är det enklare att spela vilket såklart gör många hardcore spelare sura o lessna för de får ju inte ensamrätt på att vara unik och cool.
Lich king har lagt till en hel del skojiga saker varav Achievements är en av de roligaste sakerna för de som nu vill vara "unika o tuffa"

Jo, men jag var aldrig en högre level än 30, så jag fick inte vara "cool och tuff".
Förut hade WoW en sån skön stämning, ibland så struntade man i att levla, utan bara utforska, det är en del som dom har förstört med WoW nu. <Men det är fortfarande ett bra spel

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Blackbeard:

kommer ju komma ett Warhammer 40,000 Online nästa år eller om 2 år.

det kan jag säga redan nu att jag kommer lira, hoppas bara på att det verkligen kommer kännas som ett riktigt skitigt krig

Ja, det får vi se..
Men sen kommer det jun ett Starwars online, om något år också.

Errr, finns det inte redan ett Starwars MMO?

Inaktiv
Skrivet av Askamaia:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Blackbeard:

kommer ju komma ett Warhammer 40,000 Online nästa år eller om 2 år.

det kan jag säga redan nu att jag kommer lira, hoppas bara på att det verkligen kommer kännas som ett riktigt skitigt krig

Ja, det får vi se..
Men sen kommer det jun ett Starwars online, om något år också.

Errr, finns det inte redan ett Starwars MMO?

Men det kommer ett nytt

Medlem

Jag håller helt med Lusen. De allra bästa minnena jag har från wow är de första 40 - 50 levlarna med de första karaktärerna, då Wowhead, Thottbot o.dyl. inte fanns, utan man fick prova sig fram eller fråga mer erfarna spelare. Nu är det en otrolig level-hets, raiding hets och pvp hets. Alla ska vara först och bäst, upplevelsen verkar inte spela någon roll längre.
Jag antar att man aldrig kommer få uppleva lyckan av att smyga över till de "farliga" zonerna och hacka sin första tin vein igen.

Medlem

Tror nog de flesta tyckte det var roligast när allt var nytt och fräscht. Jag tror inte det har de minsta med expansioner att göra. Vanilla wow var verkligen stor ny grej som tog väldigt lång tid att utforska. Fanns massor att göra (ett tag åtminstone) hela tiden.

Det är nog omöjligt att få igen den känslan som ett en helt ny värld kan ge. Expansioner är trots allt inget "nytt" utan bara en vidareutveckling på det redan existerande.

Speciellt starkt antar jag det blev för dem som aldrig spelat mmo tidigare och det måste v'l gälla för majoriteten av wowspelare.

Medlem

Ska börja med WOW nu efter jul har precis slutat med WAR hehe jag gjorde det åt fel håll kanske?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Jag håller helt med Lusen. De allra bästa minnena jag har från wow är de första 40 - 50 levlarna med de första karaktärerna, då Wowhead, Thottbot o.dyl. inte fanns, utan man fick prova sig fram eller fråga mer erfarna spelare. Nu är det en otrolig level-hets, raiding hets och pvp hets. Alla ska vara först och bäst, upplevelsen verkar inte spela någon roll längre.
Jag antar att man aldrig kommer få uppleva lyckan av att smyga över till de "farliga" zonerna och hacka sin första tin vein igen.

Ptja, jag tycker då verkligen inte att det är särskilt mycket mer "hets" nu än det var då. Thottbot blev dessutom absolut nödvändigt väldigt, väldigt fort. Jag hade det när jag levlade min första toon vid release iaf. Kan inte heller påstå att jag tycker att spelet är mer eller mindre underbart nu än vid release. Uppskattade "the scenery" första 20 levlarna och i ungefär 10 min när jag kom till varje nytt område. Sen var det 'meh'.
Jag har visserligen ett lite udda perspektiv, jag lvlade nämligen upp till lvl 60 då mitt guild disbandade och jag var en av miljoner shamaner som letade guild som körde mc/onyxia. Slutade och började nyss igen.
Spelet är mycket mer lätttillgängligt nu än det var då, strat scholo ubrs lbrs var alla jävla bajsinstanser utan möjlighet till epix. 40 manna var en avlägsen, jävligt dryg, dröm.

Det är väl fan självklart att det inte är lika kul om du gjort skiten i 4 år nu. Jeebus, inte något särskilt revolutionerande som introduceras i varje patch. More of the same.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Numera är det enklare att spela vilket såklart gör många hardcore spelare sura o lessna för de får ju inte ensamrätt på att vara unik och cool.

Tror det snarare har med svårighetsgrader att göra, snarare än att vara cool och tuff. För de bra och seriösa PvE-guildsen så vart de klara med Naxxramas och Sartharium på nolltid och hade de på farming fortare än kvickt, och det finns inget annat för dem att göra just nu annat än att grinda samma lätta instanser om och om igen.

Visst, Naxxramas är entry level - det är det nya Karazhan - och ska vara lätt och bara en grund för att geara till de seriösa raiderna, men de bra guildsen börjar bli lite otåliga

Medlem

mja om din level var lev 30 så är det inte konstigt, allt roligt börjar vid max level. Det är därför alla vill bli det fort Och tycker du om att levla så är Wotlk 10 gånger bättre än wow någonsin varit, mycket mer varierande och roliga quest nu.

Medlem

Själv har jag alltid tyckt att det är resan till tak-level som är roligast - lägger oftast av efter att man levlat klart. Känns lixom poänglöst och lira då man inte kan utveckla sin gubbe längre utan att jaga equipment hela tiden.


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

Alla som spelat Wow Sen start känner nog samma sak som trådskaparen.. Jag kommer själv ihåg all ljuva minnan från starten i Dun Morogh. Musiken, den nyskapande miljön etc.. Nu är allt vardagasmat. Hade jag varit ny i spelet hade jag nog kännt samma sak som jag gjorde då.

Inaktiv
Skrivet av Juggernawt:

Själv har jag alltid tyckt att det är resan till tak-level som är roligast - lägger oftast av efter att man levlat klart. Känns lixom poänglöst och lira då man inte kan utveckla sin gubbe längre utan att jaga equipment hela tiden.

Håller med fullständigt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar