snabb fråga, extern hårddisk!

Medlem
snabb fråga, extern hårddisk!

Kan jag installera WoW + dess patcher och expansioner på en extern hårddisk och sedan spela spelet utan problem?


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Hårddisk som hårddisk.

Ja, det går. Jag och flera andra hade WoW på externa HDDs som vi tog med oss till skolan och spelade.

Medlem

Tycker personligen spelet beter sig lustigt när det ligger på en usb disk även om prestandan är topp...

Gen
Medlem

Laddningstiderna borde väl vara markant längre när man kör med extern?

Medlem
Skrivet av Gen:

Laddningstiderna borde väl vara markant längre när man kör med extern?

Jao, hastigheten på USB 2.0 är inte mycket att hurra över...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Gen
Medlem

Swapping sker ju, undra hur mycket det kommer att påverka FPSen.

Medlem

Det märks inte allt för mycket. När jag kör från min externa har jag en fps skillnad på ungefär 3-5 mot när jag kör från en vanlig hårddisk. Så, du borde nog kunna köra det från en extern.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

skulle gissa på att laddnings tiderna kan bli en aning längre

Medlem

Fortfarande värt det, vill inte fylla den här datorn med mina egna grejer
Vill hellre ha en extern med mina saker på.

Ännu en fråga,
Om WoW ligger installerat på datan (interna hd'n) med alla uppdateringar + expansioner, kan jag flytta hela WoW mappen till den externa hd'n utan att behöva installera om allt + uppdatera? :S


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Fortfarande värt det, vill inte fylla den här datorn med mina egna grejer
Vill hellre ha en extern med mina saker på.

Ännu en fråga,
Om WoW ligger installerat på datan (interna hd'n) med alla uppdateringar + expansioner, kan jag flytta hela WoW mappen till den externa hd'n utan att behöva installera om allt + uppdatera? :S

Jupp

Medlem
Skrivet av Abusor:
Skrivet av General_Toxer:

Fortfarande värt det, vill inte fylla den här datorn med mina egna grejer
Vill hellre ha en extern med mina saker på.

Ännu en fråga,
Om WoW ligger installerat på datan (interna hd'n) med alla uppdateringar + expansioner, kan jag flytta hela WoW mappen till den externa hd'n utan att behöva installera om allt + uppdatera? :S

Jupp

Snackade med en annan kunnig om det, han säger att det inte går, nånting med att spelet är registrerat på min dator och kommer inte gå att spela om jag flyttar den bara sådär..


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Då är han inte kunnig. Kanske "kunnig" men inte kunnig. Spelet funkar så att varje gång du startar det så registrerar det om registret till där det ligger. Så om du kopierar ett wow från en disk till en annan, så kommer det utan problem att flytta datan. Däremot om du har dubbla klienter så kommer du bara kunna patcha en. Du måste därför ta bort den andra för att den skall flytta, alternativt ta bort allt vad wow heter i registret manuellt.

Kan lägga till att jag spelar med samma klient som jag hade när jag spelade TBC på min gamla dator. Flyttade bara spelet från ena disken till andra och körde igång, funkar utmärkt.


signatur
Medlem

Okej, ska prova så fort min externa kommer


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

det fungerar bra. jag har hela min installation på extern hd + en annan dator. flyttar bara mellan vid updates o så.

men du måste ha wow 'korrekt' installerat nånstans, inte ta bort det. annars måste du göra om det vid patcher o så.

Medlem
Skrivet av General_Toxer:
Skrivet av Abusor:
Skrivet av General_Toxer:

Fortfarande värt det, vill inte fylla den här datorn med mina egna grejer
Vill hellre ha en extern med mina saker på.

Ännu en fråga,
Om WoW ligger installerat på datan (interna hd'n) med alla uppdateringar + expansioner, kan jag flytta hela WoW mappen till den externa hd'n utan att behöva installera om allt + uppdatera? :S

Jupp

Snackade med en annan kunnig om det, han säger att det inte går, nånting med att spelet är registrerat på min dator och kommer inte gå att spela om jag flyttar den bara sådär..

Nästan alla mina spel ligger i andra mappar än de som de installerades i eller är inte registrarade i windows. Jag har en speciell spelhårddisk så när min windowshårddisk rensas/formateras så räknas de inte längre som installerade av den nya installationen av Windows. Sen har det hänt att man även flyttat runt på dem. Men de fungerar perfekt i alla fall.

Kan dock bli problem med vissa spels patchar som inte hittar spelet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

ska du lira i plugget eller?

1
Skriv svar