Death Knight - vad händer sen?

Skägg.
10 Chambers
Death Knight - vad händer sen?

Om du inte redan har lirat Death Knight så sluta läsa nu om du inte vill spoila upplevelsen.

Jag har kört igenom startområdet och tagit mig till Stormwind där jag fick en ny questline av kungen. Stack till EPL, gjorde det jag skulle, åkte tillbaka och får som slutkläm ett uråldrigt raiduppdrag med belöningar en Death Knight inte ens kan använda. Wtf?

Vid level 60 verkar det vara Outland som gäller, och dra igenom alla tråkiga vanliga quests. Jag hade hoppas på en lite mer unik upplevelse, med egna questlines som drog storyn vidare. Dessutom har Blizzard totalt missat att förklara hur runorna fungerar. I nuläget blir det mest några klick här och där, utan att direkt ha koll på läget.


signatur
Inaktiv

Förklara hur runorna används? Det står på dina abilities vilka runor dom konsumerar, sen får du använda dom hur du vill. Själv är jag blood speccad.. min rotation brukar vara: Icy Touch - Plague Strike - Heart Strike - Heart Strike - Obilirate - Death Coil etc etc.

Medlem

Precis, fram till 68 är det Outland som gäller. Efter det kan du ta dig till Northrend. När det gäller klass mekaniken på DKs, finns det mängder med information på nätet, det är bara att söka på google. Vill du djupdyka i klassen kan jag varmt rekommendera:

http://elitistjerks.com/f72/t36303-dps_compendium/


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sprengkoet:

Förklara hur runorna används? Det står på dina abilities vilka runor dom konsumerar, sen får du använda dom hur du vill. Själv är jag blood speccad.. min rotation brukar vara: Icy Touch - Plague Strike - Heart Strike - Heart Strike - Obilirate - Death Coil etc etc.

Det är inte speciellt pedagogiskt, men efter egna testar kör jag samma rotation som blood-speccad.


signatur
Medlem

50/0/21 rotation:

PS -> IT -> HS -> HS -> OB -> DC
PS -> IT -> HS -> HS -> HS -> HS -> DC


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Snake:

Precis, fram till 68 är det Outland som gäller. Efter det kan du ta dig till Northrend. När det gäller klass mekaniken på DKs, finns det mängder med information på nätet, det är bara att söka på google. Vill du djupdyka i klassen kan jag varmt rekommendera:

http://elitistjerks.com/f72/t36303-dps_compendium/

Japp, får inse att det inte blev roligare än så. Lär levla pallan istället för den lilla gnomen. Tycker fortfarande att det är väldigt märkligt att ett "dk-quest" ger awards dk:s inte kan använda


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Snake:

Precis, fram till 68 är det Outland som gäller. Efter det kan du ta dig till Northrend. När det gäller klass mekaniken på DKs, finns det mängder med information på nätet, det är bara att söka på google. Vill du djupdyka i klassen kan jag varmt rekommendera:

http://elitistjerks.com/f72/t36303-dps_compendium/

Japp, får inse att det inte blev roligare än så. Lär levla pallan istället för den lilla gnomen. Tycker fortfarande att det är väldigt märkligt att ett "dk-quest" ger awards dk:s inte kan använda

Bara för att det är ett gult utropstecken ovanför kungen behöver man inte ta det. Den questen du snackar om kan vem somhelst ta. Det är ingen DK quest.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Niethrel:

Bara för att det är ett gult utropstecken ovanför kungen behöver man inte ta det. Den questen du snackar om kan vem somhelst ta. Det är ingen DK quest.

Hm, det ingick i en questlinje som startar när du lämnar Ebon Hold för att erbjuda dina tjänster till knugen i SW. Det är inte listat som ett DK-quest och som du säger kan säkert vem som helst göra det men ändå lite förvirrande.


signatur
Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av spiken:

Det är inte speciellt pedagogiskt, men efter egna testar kör jag samma rotation som blood-speccad.

Vad är inte pedagogiskt?

Medlem
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av spiken:

Det är inte speciellt pedagogiskt, men efter egna testar kör jag samma rotation som blood-speccad.

Vad är inte pedagogiskt?

Dina försök till att trolla.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av spiken:

Det är inte speciellt pedagogiskt, men efter egna testar kör jag samma rotation som blood-speccad.

Vad är inte pedagogiskt?

Jag fick aldrig en bra förklaring till hur runorna fungerar, utan det fick jag läsa mig till på webben.


signatur
Medlem

Dom förlarar väl aldrig särskilt ingående hur någon spelmekanik fungerar ingame, för någon klass?
Tyckte dock själv att just runorna var ganska självförklarande.. enda frågan jag hade själv var vafan "death" runor va. Man kunde bloodspecca in nån talent som gjorde om runor till sånna. Utgick från att det var nån sorts "universell" runa som kunde användas till allt. Lite klusterfuck över DK, var ingen normal inlärningsperiod. Det kom lite för mycket på samma gång.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Det är ju tur att jag inte är nån jävla dagisfröken då.

Vad är det du inte fattar med runorna? Under din HP bar har du tre olika typer av runor, varav 2 var. När du använder en runa genom ability sätts den på CD. Death Rune kan användas som vilken runa som helst. Om du fortfarande inte förstår är nog inte WoW nåt för dig, trots att det är det mest nybörjarvänliga spelet på marknaden.

Video_Mode: Vet du vad trolling är, snorunge?

Medlem

För att vara uppriktig Sprengkoet, så skall du kanske ta dig en funderare på din egen attityd, innan du kallar andra för snorungar. Du uppvisar inte direkt något under av mogenhet själv.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av sprengkoet:

Det är ju tur att jag inte är nån jävla dagisfröken då.

Video_Mode: Vet du vad trolling är, snorunge?

:O:down::evil:

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ser bra ut, en av de bättre dps-specsen jag sett... Dock kan du vilja investera 5 poäng i icy talons för 20% increased attack speed.

Medlem
Skrivet av Askamaia:

Ser bra ut, en av de bättre dps-specsen jag sett... Dock kan du vilja investera 5 poäng i icy talons för 20% increased attack speed.

Finns inget att ta bort som jag anser är sämre än Icy Talons. T.ex. poängen i unholy gör att man får en större dps-vinst, speciellt på fighter som rör sig över en längre tid (men även också på korta eller trash beroende på gear).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

hittils har ingen blood eller frost DK slagit mig i dps

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

hittils har ingen blood eller frost DK slagit mig i dps

Hittills slår jag alla andra DK specs, som har likartad gear som mig. Vem har mest rätt? Du eller jag?
Som sagt, läs på elitistjerks.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers

Näe, det är nog sant att det är allmänt dålig "ingame"-information om alla klassers magier, osv.

"Wow är inget för dig" köper jag inte, har man inte rätt som konsument och dessutom prenumerant att få all matnyttig information av tillverkaren och inte genom att gå till tredjepartskällor?

Anyhow, börjar inse att jag är för casual för att någonsin bli elit på WoW, eller något spel för den delen.


signatur
Inaktiv

Men behöver inte vara "Elite" för att njuta av ett spel. Spelar inte mer än nån timme här o där eftersom jag har familj. Blir roligare också när man inte överkonsumerar och istället gör nåt konstruktivt av den lilla speltid man har över (istället för att hoppa runt på bank taket i orgrimmar som man gjorde när man hade all tid i världen).

För övrigt tycker jag inte Blizzard är "skyldiga" att på nåt sätt dadda, eller säga åt alla hur dom skall spela. All nödvändig information finns i spelet för spelaren själv att ta åt sig och göra något individuellt av sin spelstil. Ingen säger åt dig "tryck på den knappen, sen avslutar du med den andra så ska det nog ordna sig, grabben..".

På dina abilities står exakt vad dom gör, likaså dina talents sen får du själv avgöra vilka som är lämpligast i vilka situationer. Det är så dessa typen av spel fungerar. Vill du veta mer eller har frågor om specs, tips etc så finns det tusentals trådar på DK-forumet på wow-europe.com. Inga problem!

Medlem

Fail - det är skit trist att spela om man inte är bäst

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Blackbeard:

hittils har ingen blood eller frost DK slagit mig i dps

Hittills slår jag alla andra DK specs, som har likartad gear som mig. Vem har mest rätt? Du eller jag?
Som sagt, läs på elitistjerks.

SS visar att unholy är bäst dps i raids.

1
Skriv svar