WOW stänger ner PCn

Medlem
WOW stänger ner PCn

Problemet kom igår när jag spelade wow. när jag spelat i 10-15 minuter så är det som elen till datorn stängs av i en sekund o så startar den upp igen från början jag har scanat, kollat fläktarna och så den får nog med kräm men problemet återstår någon som kan tipsa hur jag kan lösa detta ganska irri problemet

Medlem

Jag hade ett liknande fel när jag uppgraderade min dator och mitt PSU inte var tillräckligt starkt.
Helt säker på att ditt PSU är tillräckligt starkt? Jag kunde endast spela 10-15 minuter också (inte samma spel dock) innan samma sak hände mig.

Medlem

jag har spelat spel som crysis, unreal tournament 3, warhammer online, gears of war o sådant men då har det inte varit något prob:S och ja jag tror jag har nog med kräm, har ett 650 W

Medlem

Kanske värmeproblem då. Eller så börjar datorn att banga ur.

Medlem

förmodligen blir processorn för varm och stängs av, Wow är såpass krävade av processorn så den går på högvarv hela tiden. ex. går min E8400 upp till 72 grader med stock fläkten när jag spelar wow och andra spel ligger den knappt över 60. Så jag tror det är ett värmeproblem du har, kolla upp dina temps.


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Inaktiv

hur starkt är ditt nätagg?

Testpilot

Snabbmetoden att kolla om kylningen inte räcker är att öppna sidan på datorn o ställa en vanlig bordsfläkt att kyla.
Om grejerna rullar stabilt efter det , då vet du att värmen är problemet.

Medlem
Skrivet av naxxus:

hur starkt är ditt nätagg?

Varför svara i en 4 månader gammal tråd?


signatur
Skrivet av cammo:
Skrivet av naxxus:

hur starkt är ditt nätagg?

Varför svara i en 4 månader gammal tråd?

För att han vill ha fler "Inlägg"?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Gen
Medlem

Moderator har redan låst 2 trådar som han skrivit i. Lär nog bli Nyckel på denna med.

Och sen tappar dom bort nyckeln...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar