Hur vinner man en tjejs kärlek?

Medlem
Hur vinner man en tjejs kärlek?

Ja här i "Allmänt prat" forumet har det ju funnits många olika sjuka/roliga/intressanta trådar så jag tänkte att då kan väl ni ändå hjälpa mig med mitt problem också kanske? Det verkar ju finnas väldigt många allt-i-allo personer här.

Ok det är såhär då att jag gillar en tjej i min klass och då menar jag inte bara gillar henne lite utan jag är helt besatt av henne (i tankarna hela tiden osv) och ja det har jag ju berättat och så då fast hur får man henne att känna samma sak då?

Det sägs ju att "-Vänskap slutar ofta i kärlek, men kärlek aldrig i vänskap" funkar detta månne? Och hon gillar killar med humor så jag försöker ju vara så rolig som möjligt på en låg nivå då så jag inte uppfattas som störande.

Lite svårt det här med kärlek för en liten datornörd som nyss kommit ut i världen typ. :$

Medlem

tjejer säger att dom vill ha snälla killar men dom dras alltid till nån arrogant skitstövel som bara vill ta dom till sängs, så det kan vara nåt att tänka på

nice guys finish last

Medlem

Det största tipset jag kan ge dig är att sluta vara "besatt" i henne, se henne som en människa precis som du, annars slutar det inte väl. Alltså, hon är inte på något sätt bättre än vad du är, så sånt betéende skulle bara skrämma henne.

Försök även verka självsäker i varje situation även om det känns som om du vill sjunka genom golvet, speciellt if you don't got the looks. ^^

Och du säger att hon gillar killar med humor. Är du naturligt rolig, så go for it, är du inte det, så låt bli... Du ska inte spela någon du inte är, blir heller inte bra.

Edit: Precis som Malibu säger, försök inte vara en "nice guy", tjejer vill inte ha en sån.

Gå dit och snacka med henne, lite oskyldigt. Be om hennes åsikt om nånting kanske, och kommentera hennes svar på nåt sätt. Och om hon verkar intresserad, snacka lite till, inte mer än 5 min egentligen. Kom på att du ska göra nåt annat och gå därifrån verkandes ointresserad. Det får dig att verka lite "mysko", och dom blir lite nyfikna. ;P

Medlem

Det är precis som grabbarna ovanför säger. För att fånga en tjejs intresse behövs egentligen bara ett starkt självförtroende, för det finns ingenting som är så pass attraktivt för en tjej som en självsäker kille. Det handlar ganska mycket om hur du ser på dig själv, så kommer även omgivningen att se på dig. Är du uttåtrikad och självsäker behöver du inte vara en tiopoängare utseendemässigt för att fånga en tjejs intresse.

Piece of cake

Medlem

Ah bra tips! Får smida lite planer tills imorgon då till skolan. ^^ Vi går ju i samma klass så. Jag tycker ändå att vi har en rätt djup vänskap redan och det är ju bara ett stort + antar jag.

Inaktiv

Har varit i samma situation själv men lyckades aldrig greppa det (än ) så dela gärna med dig av vad som händer.

En sak är iaf säker. Det går inte att hårddra tjejer som somliga över mig gör. Jag har lyckats att få tjejer intresserade just pga "nice guy" - grejen, även när det inte ens varit mina intentioner.
Det finns helt enkelt ingen bergsäker mall att gå efter. Så numera skiter jag i all jävla akt och försöker vara mig själv istället.

Inaktiv

säg till henne att du tycker hon är fräck och har en snygg häck.

Medlem

Många "nice guys" beklagar sig över att tjejerna väljer bort dem till förmån för arroganta skitstövlar och tror följaktligen att tjejer vill bli behandlade illa, när det egentligen inte har ett dugg med (o)trevlighet att göra. Det är som nämnts ovan självsäkerhet det handlar om, något som dessa skitstövlar förmodligen har mer av än de trevliga snubbarna i fråga.

Det är inte ett dugg attraktivt med en osjälvsäker, genomtrevlig ja-sägare som alltid är med på allt (har själv varit en sådan) - varken för killar eller tjejer. Såvida man nu inte är ute efter någon att dominera och köra över...

Jag rekommenderar starkt läsning av Why "Nice Guys" are often such LOSERS (Finns en del annat läsvärt här):

"What's wrong with Nice Guys? The biggest problem is that most Nice Guys (tm) are hideously insecure. They are so anxious to be liked and loved that they do things for other people to gain acceptance and attention, rather than for the simply pleasure of giving. You never know if a Nice Guy really likes you for who you are, or if he has glommed onto you out of desperation because you actually paid some kind of attention to him.
[..]
"Nice Guys go overboard. They bring roses to a "lets get together for coffee" date. They try to buy her affections with presents and fancy things. They think they know about romance, but their timing is all wrong, and they either come-on too strong, too hard and too fast, OR, they are so shy and unassertive, that they hang around pretending to be "friends", in the hope that somehow, someway, they will get the courage up to ask her out for a "date"."

Medlem

Hehe nja jag tror jag står över det sista med häcken där fast iförsig hade ju vart kul nere i matsals kön tillex "-FAAAAN vicken tight häck du har". Tror hon hade blivit ganska röd i ansiktet då faktist. Fast har ju gett henne en massa komplimanger dock.. Hon tyckte jag var skitgullig för att jag kom ihåg att hon hade blåa ögon.

Inaktiv

hon är blåögd och du kanske får blåtira om du säger fel sak om hennes bak

Medlem

Qrush: Bra att vara trevlig och fälla komplimanger ibland, men lika viktigt att vara lite retsam (på ett bra vis) och utmanande.

Youtube-proffs
Skrivet av andman:

Qrush: Bra att vara trevlig och fälla komplimanger ibland, men lika viktigt att vara lite retsam (på ett bra vis) och utmanande.

Exakt.

Det som behövs är att vara självsäker, och visa att du inte tar skit.
Låt inte bruden behandla dig hur som helst, stå på dig, var självsäker så kommer allt att ordna sig till slut.

Var inte på henne för mycket heller, det gillar dom inte alls.

De här med nice guys vs bad guys är som sagt, självförtroende, stå på sig själv och visa att man inte tar skit. Det är väldigt maskulint och det gillar tjejerna. Börjar man toffla och överdrösa med komplimanger, så skiter det sig.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Värst vad du rimmar idag BangBoomBang. Tack för alla tipsen det hjälper nog får vi hoppas! Får hoppas på det bästa somsagt. :heart: (kom gärna med fler tips om ni kommer på nått)

Medlem
Skrivet av andman:

Jag rekommenderar starkt läsning av Why "Nice Guys" are often such LOSERS (Finns en del annat läsvärt här)

Shit, läskigt bra läsning, och läskigt hur mycket en del verkade stämma in på en själv. Får ta sig en tankeställare.


signatur

Videomupp

Inaktiv

det här var ju bra tips till en själv oxå...


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem

Var själv en sån som du säger Qrush, eller ja när jag började gymnasiet så var jag just en "datornörd som kommit ut i världen", men fick snabbt vänner då jag hade en naturligt bra humor

Fanns även en tjej i min klass, som jag såg till att alla skämt var bra, det funkade riktigt bra men eftersom jag var så blyg så gick det 2 år, och man ses som en god vän nu istället för något som skulle kunna bli något.

Använd mycket humor, men låt det inte gå på för länge, du måste våga ta initiativ, vilket jag fick lära den hårda vägen.
Lycka till med henne!

Hur gamla är ni föresten?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

en kille ska inte bara vara självsäker och tuff,
lite mjuk får man också vara,

och vad man förstått så är det ett ganska stort + om man har humor för det gillar ju tjejer mycke troligt

så om man säger såhär, man behöver inte precis vara typ Clint Eastwood, kisa med ögonen och vara fåordig och redo att knocka alla som är ivägen.

nej lagom är ju alltid bäst.
humor och ett bra självförtroende går ofta bra

vad man ser på Polish foto så verkar han vara Clint Eastwood typen å säger till folk.

*Opinions are like assholes. Everybody has one*

eller

* You've gotta ask yourself a question.., "do I feel lucky?", well, do you , Punk? *

hehe

Inaktiv

Man ska oxå våga prata mycket, inte bara stå där tyst som ett fån:)


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Youtube-proffs
Skrivet av BangBoomBang:

vad man ser på Polish foto så verkar han vara Clint Eastwood typen å säger till folk.

*Opinions are like assholes. Everybody has one*

eller

* You've gotta ask yourself a question.., "do I feel lucky?", well, do you , Punk? *

hehe

Haha nej då. Så elak är jag inte, kanske bara mot tjejerna då och då, men är ett måste


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Greger:

Hur gamla är ni föresten?

Öhm jag är 15 och hon är 16. Så antar att jag inte behöver vara så desperat. :$

Medlem
Medlem

uhm, fan det är så sant det där med nice guys sällan får tjejer, då jag var lite mer en bad boy när jag var yngre, hade ingen problem alls med att skaffa tjejer jag var för fan en riktig jävla hjärtekrossare :P, nu på lite senare år går det bara trögare.. kanske för jag är mycket mycket snällare kanske till och med för snäll.. och nästan säkert mycket tråkigare, förut gjorde jag alltid något nytt och roligt som fångade upp flickornas uppmärksamhet, jag var ju den intressanta snubben i skolan, nu är jag den tysta killen på jobbet som ingen vill prata med på lunchen

jädrans ironiskt att allt ska vändas upp och ner

:evil:

Medlem

Jag har lite problem jag med.

Att bete sig som ett assele verkar funka för vissa och ganska många. Dock är det en snubbe på mitt jobb som har blivit typ "alla älskar honom" och han är ibland helt jävla körd i knoppen. Tjejerna trålar efter honom och jag står bara brevid och ser på och fattar egentligen inte varför alla tycker så mycket om honom. Har lite problem med att om jag beter mig som "bad boy" så får jag bara skit för det. Alla lackar på mig om jag säger nåt som andra kan säga utan problem.

Kanske inte handlar om mig utan om att det är dem det är fel på?


signatur
Medlem

TixFrix: Vad för grejer skulle det kunna vara? (som du får skit för om du säger)

Inaktiv

Vissa tjejer dras till badguys det är sant. Jag har sett de själv många gånger, vissa tjejkompisar, vissa idioter till polare. Men dessa tjejer har ofta några issues underliggande. Självsäkra tjejer dras inte till badguys. Men att vara överdrivet snäll hjälper inte många killar, man ska vara sig själv, inte försöka göra sig till.

Vad som är viktigt däremot och som aldrig slagit fel, för min del iaf, är att inte ligga på för hårt. Om man ringer och verkar nästan mentalt sjuk intreserad av personen går det aldrig bra. Tar man lite avstånd verkar lite svårfångad brukar det gå mycket bättre. Men de beror så klart på vilken nivå man är på i sin relation. Men om ni tex är kompisar ett tag och du slutligen tar initiativet och hon verkar lite halvt osäker. Låt det sjunka in. Ring inte varje dag etc. Låt henne kontakta dig nästa gång.

Har personligen missat chansen med flera tjejer för att jag varit alldeles för på. Har även lyckats med tjejer genom att spela svårare än vad jag är. Det är riktigt jävla svårt, för man tänker hela tiden på tjejen i fråga, men att plåga sig själv att inte ringa på en vecka kan vara vad som krävs för att de ska väcka mer intresse hos tjejen. Det beror givetvis mycket på situationen. Vad jag vill säga är skräm henne inte men verka inte helt ointresserad. Man kan föresten visa var man står bara genom en blick i skolan eller vad som helst. Lite mystiskt liksom. Den andre kanske inte fattar direkt jag persnoligen är trög med sånt, vissa tjejer är likadana, men man ger ändå ett budskap liksom, att man tycker om den andre på något sätt, de ger effekt ändå. Låt henne undra lite, om hon är intresserad kommer du nog märka det. Om du inte gör det och ni kommer bra överens och tiden bara går, försök att ta de försiktigt till next level på något sett.

Börja med att äta vid samma bord i matsalen eller nåt, försök göra ett grupparbete med henne. Verkar som du kommit så långt dock. När de känns rätt ta de lite längre. Fråga om hon har lust att gå på bio någon gång, vill hon det fråga när de pssar henne, så kan du offra tid när de pssar henne. För om du säger vill du gå på bio ikväll har hon kanske egna planer och då måste du säga "ja men i övermorgon då"? eller nästa helg? och då börjar du verka desperat. Kommer du i denna situationen att du frågar något mon hon inte kan, så backa tillbaks lite chilla med det förslaget ett bra tag.

Och var inte någon du inte är (fast att spela svår e helt ok för de e fan helt nödvändigt i vissa lägen, de är heller inte direkt en egenskap man bara tonar ner sig lite )
De e bara drygt som fan att vara tillsammans med någon som förväntar sig något man inte kan/orkar/vill ge.

edit: Glömde, låt ALDRIG spriten tala för dig. De blir bara fel. Hur jävla nere och olyckligt kär du är när du är full så håller du tyst annars är eran relation defenetivt på väg utför

Medlem
Skrivet av andman:

TixFrix: Vad för grejer skulle det kunna vara? (som du får skit för om du säger)

Grejen är den att jag jobbar inom snabbmats-branchen och det är ett jobb där man är väldigt mycket på varandra hela tiden. Det är inte direkt ett jobb för en person som har social-skräck. Detta innebär att det händer att vi kastar en del skit på varandra och vi snackar en hel del där. Idag tex så säger han som alla gillar att jag kanske är sur på en tjej som vi jobbar med (detta är jag då inte men han säger det ändå iom att han är en pajas), varpå hon svarar att jag inte alls är det för att jag inte har nån anledning till att vara det (hur vet hon det?), och jag frågar hur hon kan va så säker på det. Detta gör att hon skrattar åt den andra snubben och blir sur på mig. Gg?

Tjejen i detta exemplet blir visserligen sur på allt jag gör. Om jag så växlar ord med en gäst som jag inte känner eller om jag snackar med min chef som är på besök som gäst så blir hon småsur på mig för att jag inte gör som hon verkar vilja att jag ska.

Som om detta inte va nog så pratar de inte med mig om de blir sura heller. Jag är inte direkt den personen som är dum och tittar åt ett annat håll om nån säger nåt till mig utan lyssnar och observerar, ibland kanske för mycket, så jag märker hela tiden hur folk reagerar. Jag ser inte farlig ut och jag beter mig inte som en "asshat" så jag är inte direkt farlig att prata med.

Det kan även handla om att jag kallar nån för nåt som egentligen inte är allt för snällt men det är helt på skoj (detta vet personen oxå), typ bitch, men när nån annan säger det så är det helt ok.

Fattar liksom inte vad jag gör för fel, det är som om allt jag gör slutar i katastrof hur jag än handlar. Senast igår bestämde jag mig för att ignorera allt detta och sen får det bara bli "no mercy" när det gäller sånt. Får se hur det slutar denna gång.

Lesden över den långa posten men funkar verkligen människor såhär?


signatur
Inaktiv

Upplever du det alltid så? För de verkar som att din ironi inte går bra ihop med de andras ironi på jobbet. Du kanske har en attityd som inte avspeglar ironi? Eller så har ni helt enkelt inte en fungerande kemi du och dom som jobbar där just nu.
Har man en tight gemenskap med någon funkar det kanske att säga bitch till varandra men kommer en som inte är så tight och säger samma sak blir de liksom bara fel.

Sen är det ibland så att vissa tolkar allt man säger fel. Som om dom ville göra det. Skit i dom då och vad de tycker, ELLER lägg ner din egen ironi om det är den som orsakar problemet.

Har också jobbat och jobbar fortfarande ibland på Max, vi sysslade mer med kramar och postiva fraser. "bra jobbat mannen" etc. När vi snackade var de aldrig skit om någon annan (utom en idiot till chef för ett annat max i närheten )Verkar som ni har ett dåligt arbetsklimat generellt. Snabbmatsjobbet behöver inte vara som du beskriver det men nedvärderande ord (även om det är på skoj)

Inaktiv

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Kan säga direkt att jag finns inom Max och just på min resturang så är vi sånna som säger en hel den nervärderande saker till varandra för att en stor del av personalen är just av den typen av ironi och sarkasm. Min Bitr RC är av den typen och han och jag går jättebra ihop och även en och annan Trainee är sån oxå medan bland assarna så finns det bara 1 som jag verkligen har kul på jobbet med. Känns skitpiss att det ska behöva vara så men som du säger så tänker jag lägga ner allt sånt till dessa att min bitr RC är tillbaka från sin semester så att jag har nån att snacka med istället för att sur-kärringar.


signatur
Inaktiv

Kan tillägga att jag jobbar allt mindre på max då alla gamla polare slutat vid detta laget, och en del nytt folk har verkligen dålig attityd.

Men jag håller med dig faktiskt, Max kan dra ur de sämsta ur folk och de kan också skapa en sådana hård stämning du beskriver. Alla hanterar ju stressen olika.

Jag tycker iallafall inte att du ska döma dig själv, hur du fungerar med människor, utifrån max. För det är en ganska extrem situation och man utsätts både för psykisk och fysisk påfrästning alla människor hanterar inte detta särskilt bra heller. Du hade säkert inte haft samma problem på ett "vanligt" jobb. och även om du hanterar de bra kanske inte dina medarbetare gör det. Tjejer ffa hanterar denna typ av stress extremt dåligt i min erfarenhet.

12
Skriv svar