Vart skulle du flytta om Sverige försvann?

Inaktiv
Vart skulle du flytta om Sverige försvann?

Om vi säger att t.ex. ett kärnkraftverk skulle få härdsmälta här i Sverige. Du måste fly ifrån landet men vart skulle du ta vägen? (om du fick välja)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Amerika alternativt Oceanien är det enda som jag tror skulle vara "intressant"

Medlem

Till USA förmodligen, fast att bo i Japan hade varit skoj också

Medlem

Kanada, som USA fast med mindre antal brott, gratis sjukvård och häftigare natur.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

europa, norden närmare bestämt. osäker på exakt vilket land däremot. lika barn leka bäst osv


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Svårt val. Men hade förmodligen tagit mig till Asien, Japan.

Amerika hade jag skytt som pesten.

Youtube-proffs

Asien, långt ute i havet vid en tropisk medelhavsö.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

San Francisco eller New York, lätt. Bäst kulturutbud (för min del)

Medlem

Vadå "Amerika" eller "Asien"? "Amerika" kan ju lika gärna vara Nicaragua som Alaska, "Asien" lika gärna Sibirien som Laos.

Själv hade jag valt Nordamerika eller kontinentala Europa. Det är lite hugget som stucket. Det ska ju gärna vara någorlunda liknande klimat, samt helst någonstans där man begriper språket. Kanada känns som ett bra alternativ, annars funkar nästan vilket nordeuropeiskt land som helst.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Europa/Norden fördmodligen. Japan eller USA är dock starka alternativ.

Medlem

Fillipinerna(yay) eller thailand

Medlem

Håller mig till Europa, gärna ett land som inte avskiljer från hur man har det här. Intressant val av Kanada, men läste det först efter röstning dock.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Dev|(es:

Vadå "Amerika" eller "Asien"? "Amerika" kan ju lika gärna vara Nicaragua som Alaska, "Asien" lika gärna Sibirien som Laos.

Det är sant. Ifrån början tänkte jag ha norra-, södra-, östra- '-världsdel' osv. Men det blev krångligt och alldeles för många alternativ.

---

För min del blir det Asien/Japan. Det är enligt mig ett oerhört spännande land, deras språk och enorma kulturutbud har alltid tömt min plånbok.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Bangladesh för tusan, alla hade väl flyttat till Bangladesh ? :S

Medlem

Jag hade definitivt flyttat till toronto, och besökt staterna så ofta jag kunnit då kanada är ett underbart land med den mentalitet jag har, och ändå relativt nära staterna som sagt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

nja kanada är ju till hälften fransk talande nötter.
bläää.
skulle flytta till Grekland för god mat och där är det vackert.

Medlem

Jag hade gärna flyttat till något söderhavsparadis, om det gick att försörja sej där och om dom ens tog emot flyktingar.
Realistiskt sett hade det väl blivit Europa. Tyskland el nåt


signatur

yolo

Medlem

Jag skulle nog flytta till Sydamerika, närmare bestämt Chile. Eller USA. Svårt val.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

USA, Alaska vore coolt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Norge i första hand, men ifall en härdsmälta gjort hela Sverige obeboeligt skulle nog inte Norge vara så besparat det heller tyvärr. Storbritannien eller norra Frankrike isåfall.

Medlem

Fick blir Amerika, någon stat där man får köra bil när man är 16 år. ^^

Medlem

Hade nog satsat på UK eller någon lugnt ställe runt medelhavet.
Kanske ett litet gods i Nordafrika ^^


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Alaska


signatur

Meep!

Medlem

Om inte Norge är "smittat" skulle jag nog åka dit också.


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

australien alt cali


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Inaktiv

Hade flyttat till England, lättast att få brudar där. Eller alternativt Australien och spenderat resten av mina dagar med att dyka med farsan, alternativt öppnat en affär med farsgubben som fixar dykningar åt turister. Det hade varit mycket fint


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Norge. om det inte går Danmnakr, eller åland.

aldrig i livet i USA. eller asien eller nått annat. då i mina ögon det bara är norden som känns stabilt och bra/hemma.

Hojd "Hade flyttat till England, lättast att få brudar där" <-- det är pga dom är jävligt fula där


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd

Eftersom radioaktiviteten skulle sprida sig skulle det vara ganska värdelöst att stanna inom typ norden, men om vi förutsätter att det stoppas av en osynlig väg på Sveriges gränser skulle jag nog flytta till Norge, svensk-finska delarna av Finland eller till UK.

Medlem

Skottland. Aye Laddie!

Skriv svar