Förhandsboka

Inaktiv
Förhandsboka

Hej!

Har aldrig förhandsbokat ett spel på internet förut och tänkte göra det med 2 spel nu. Får man hem spelet den dagen releasen är då, eller skickar dom ut det på releasedagen?

MVH Jesper


signatur

AMD Athlon X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz | Geforce 8800GTS 640MB | 4x1024MB 800Mhz | WD Raptor 74GB 10000RPM - WD 250GB 7200RPM

Medlem

Beror på. Webhallen brukar skicka så man får det på release, men ibland dagarna innan om man har tur ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv

Okej ville bara veta om jag får det på releasedagen eller om jag ska förhandsbka spelet här i stan för en liten större peng


signatur

AMD Athlon X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz | Geforce 8800GTS 640MB | 4x1024MB 800Mhz | WD Raptor 74GB 10000RPM - WD 250GB 7200RPM

Medlem

Jag skulle säga, är det ett spel som man vill ha på momangen, så ska du nog boka i närmsta butik, annars bokar du på internet. Beroende på sida så får du det då samma dag (sannolikt lite senare på dagen bara) eller senast dagen efter, det lite beroende på vilken dag i veckan det är också. Alltså, tex WoW minns jag att jag fick innan releasedag, men WoWBC fick man på dagen (vid tre) för att det var en måndag.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

nj
Medlem

Har förhandsbokat ett antal spel från bla CDON och Webhallen, vad jag kan minnas så har jag som "senast" fått spelen på releasedagen men det har inte varit ovanligt att de dykt upp dagen innan tack vare att butikerna brukar skicka dem i rätt god tid.

Dock så finns det ju alltid en risk för att det blir något strul med postgången så det blir försenat.

Inaktiv

Okej tackar för svaren. Då får det nog bli att gå ner på EB games och förhandsboka Call of Duty 4 och Unreal Tournament 3. Kosyar ju lite mer men då är jag i alla fall säker på att få dom på releasedagen


signatur

AMD Athlon X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz | Geforce 8800GTS 640MB | 4x1024MB 800Mhz | WD Raptor 74GB 10000RPM - WD 250GB 7200RPM

Medlem

Har förbokat spel oändligt många gånger från Webhallen och jag har aldrig fått något spel sent utan som senast på realease dagen och i många fall en två dagar i förväg. Så man behöver inte va orolig när man förbokar från Webhallen.

Medlem

Ja, det är väl senast releasedagen som gäller.

Medlem

Jag bokar nästan allt på nätet från olika ställen. Brukar variera lite beroende på ställe och pryl. Wow fick jag 1 vecka innan release och expansionen på morgonen av releasen. Fått andra spel nån dag efter och upp till 3 dagar efter release. Senaste är MP3 som skall komma om 2 veckor och det är beställt från play.com så får se hur det går där.

Dock har jag lite problem geografiskt iom att jag finns på Gotland.


signatur
MFC
Medlem

Tidigast dagen innan men oftast på releasedagen.. har man otur o posten har praoelever så tar det en dag extra.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar