Outtalade regler gällande dator och tv spel

Medlem
Outtalade regler gällande dator och tv spel

1. RPG: Om du har slagits, huggit och slaktat den senaste timmen och kommer då fram till en save punkt framför en stor dörr, spara då. Lita på mig.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

beror ju på hur bra man är,
är man bra så behöver man nog inte spara.

Medlem

2. Oavsett spel: Om spelet klingar av och blir lugnare och sedan börjar datorns lampa signalerar att den jobbar, hårddiskarna börjar snurra på högvarv... räkna med ett anfall.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

3. När du loggar in på WoW sent som bara den för att farma lite mats och tror att du ska få vara ifred. Räkna med att bli gankad och cc:ad


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Om så hela världen går under om 5 minuter om inte du klarar att spöa den onda härskaren så ska köpmannen ha sina pengar för sina varor.

Medlem

om du åker tunnelbana med en herre i blå kostym så ska du hoppa in i teleporten. standard.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Om så hela världen går under om 5 minuter om inte du klarar att spöa den onda härskaren så ska köpmannen ha sina pengar för sina varor.

Argh.. finns inget jobbigare :(!

Medlem

Slå aldrig på din datorutrustning när du blir förbannad på t ex dålig AI. Jag syftar i nuläget på den hyrda medhjälparen Diablo 2 - spelet som håller än:)

Redigerar: Nu menar jag inte att jag slår på min dator även om viljan kan dyka upp.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Om så hela världen går under om 5 minuter om inte du klarar att spöa den onda härskaren så ska köpmannen ha sina pengar för sina varor.

*fanboy försöker fatta*
*fanboy fatta*
*fanboy skratta tills han grät*


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

7: Oavsett spel kommer du alltid börja med ett litet fis vapen men när du är allra längst därifrån hittar du det största och starkaste.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Alla spelservrar har minst en spelare som berättar hur gammal han är efter varje frag han lyckas få in.

- "I'm only eight"
- "You play like a five-year old"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Shoot em up: Om du möter en boss, skjut alltid på det röda, blinkande stället.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Utomjordingar är onda. Det bara är så.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av BULP:

Utomjordingar är onda. Det bara är så.

inte i halflife /vissa

Medlem
Skrivet av fanboy:

Shoot em up: Om du möter en boss, skjut alltid på det röda, blinkande stället.

Det stämmer inte. Har spelat väldigt många shmups och det är väldigt få som stämmer in på den beskrivningen.

Skjuta tills dom dör gäller dock men det är ju en no-brainer. Samma gäller bossar i fps

http://noshitprotip.ytmnd.com/

Medlem

Om du spelar ett spel med mycket fiender som skriker och gapar vid strid kommer du förr eller senare att säga samma sak när du minns anar det - kanske vid en gäspning i ett möte på jobbet, du kommer förstå lika lite som de andra vad det betyder!

*GÄÄÄÄSP - NAHABODJI!" *JUUUPIDDA*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Om du stöter på ett rum med onödigt mycket ammunition, och granater, och healtpacks .

Då står det en stor jävla boss på andra sidan dörren.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Om du gråtit av lycka när Mario räddar prinsessan kan det vara skönt att stryka en salva av ingefära, örter och olivolja under ögonen.


signatur

Livet är som en loppis, du kan hitta fynd i varje hörn!

Inaktiv

8?. Om du faller ner för ett stup se till att du verkligen trycker på F9 (quickload) och inte F8 (quicksave).

(en del spel har gått över till quicksave F6 nu istället, tack!)

Skägg.
10 Chambers

- Om du har två vägar att välja på kommer du alltid att välja fel första gången.

- Folk gömmer de mest märkliga ting i lerkrukor.

- Rollspelsspecifikt: En av dina följeslagare, vanligtvis släkt, är ond. Om inte, då är du släkt med storbossen.


signatur
Medlem

När du äntligen har byggt upp din karaktär till max, samlat ihop de bästa vapnen, fått tillgång till de mest stjärtsparkande enheterna (om det är ett rts du spelar) och är så totalt överlägsen dina fiender att du kan krossa allt i din väg, då tar spelet plötsligt slut innan du hinner nyttja något av detta.

Medlem

- Stora samlingar vapen, hälsa och ammunition betyder att du kommer förlora två gånger mängden du plockar upp.

- Snabbare musik betyder snabbare uppfärskning av fiende trupper.

- Den där lustiga grejen som inte hade nån funktion 30 banor tidigare, gå hämta den för att komma vidare.

- Icke linjärt innebär att dörren du inte kunde öppna 30min tidigare är nu öppen och innehåller ett nytt område.

- HUDen avslöjar alltid hur många vapen man kommer ha i slutet, förutsatt att man kan bära alla samtidigt.

- Vid början av alla spel får du lektioner som i verkligheten hade ansetts som IQ trakasseri.

- Du dödar alltid fler fiender än fiender som dödar dina vänner, alltid.

- AIn tycker i hemlighet att det är för jävligt när du sätter igång God-mode.

- Inget du placerat i tidigare delar av serien är ihågkommet i fortsättningen.

- Noobs testar först o främst på sina lagkamrater, SEN sig själva.

Inaktiv

När du har spelat riktigt länge och är helt inne i spelet då dör du på ett oförklarligt sätt bara för att du har glömt att spara.

Skribent

Hd-lagg, skräp under musen och förfrågningar om tröga tangenter uppkommer alltid under de mest kritiska situationerna i FPS.

Medlem

Din spelkaraktär kan vara övermänskligt stark, otroligt pricksäker, enormt skadetålig och kan slakta fiender på löpande band men ett meterhögt staket tillverkat i trä är och förblir ett oöverkomligt hinder.

I valfritt onlinespel kan du sitta i flera minuter och sikta på en punkt där du är säker på att din fiende ska komma springandes men ingen dyker upp ... förrän du vänder ryggen till.

Medlem

Högre svårighetsgrad resulterar oftast bara i att dina fiender blir bättre än dig. Inte att de blir smartare.

Du får alltid en disconnect när det börjar gå bra.

Om du tror att en fiende är bakom den högra lådan är han bakom den vänstra.

Även noobs kan sätta HS.

Nybörjare är oftast de bästa på att hitta fungerande taktiker men de är för dåliga för att utföra dem.

Förlorar du ett uppdrag ibland dina 20 enorma vinster så blir den onde häskaren världsdiktator.

Du kommer alltid att fastna på något ställe i spelet där lösningen igentligen är så simpel att du aldrig testat den.

Din dator/konsol låter alltid för mycket.

FPS drops kommer alltid när du som mest behöver stabil framerate.

Hittar du en vinnande taktik så är den lam.

När du får dina crazy kills har du glömt att sätta igång fraps.

Är den opersonlig ska du döda den.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

FPS Online: Att vara sniper är ALDIRG ok i massans ögon eftersom det är fegt och man är per automatik en "sniper hora"


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

När du är inne i en eldstrid så nog tusan växlar det om till MSN och någon som skriver "-Tjena!"


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Om du spelar ett spel med mycket fiender som skriker och gapar vid strid kommer du förr eller senare att säga samma sak när du minns anar det - kanske vid en gäspning i ett möte på jobbet, du kommer förstå lika lite som de andra vad det betyder!

*GÄÄÄÄSP - NAHABODJI!" *JUUUPIDDA*

Haha

Efter att ha spelat NWN2 så gick man runt och sa "hells hells hells" hela tiden...


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

12
Skriv svar