Radioheads nya - gratis!

Medlem
Radioheads nya - gratis!

Har inte hunnit lyssna så mycket än, vad tycker ni andra Radiohead-fans här?

I vilket fall som helst måste jag ge dem en eloge för distributionen. Första gången som ett riktigt _stort_ band gjort något i den här stilen? Hoppas att de startat en trend i och med det här. Ska bli intressant.

För er som inte läst om det: Radioheads nya album "In Rainbows" släpptes igår digitalt. Vanlig cd kommer inte att finnas i butik förrän nästa år (de har just nu inte ens något skivbolagskontrakt!). Det i sig är ju väldigt ovanligt på den här nivån, men ännu roligare blir det av att man får välja hur mycket man vill betala - från £0 och uppåt.

Jag, student med tvåsiffrigt belopp på kontot närmsta veckan, valde givetvis att betala £0 och hade en halv minut senare hela albumet i mp3-format på min dator. Lagligt. Grymt!

Internet 1, skivbolagen 0.

http://www.inrainbows.com/ är det som gäller.

Medlem

Najsh, Radiohead är bra. Fast deras första skivor var absolut bäst, Thom Yorke är lite skum nu.

Det var bättre förr


signatur

Bengebolle

Vila i frid

Tycker det är ett bra steg i rätt riktning. Tvivlar på att de låtit kvaliteten tryta bara för att det släpps för önskvärd summa på nätet först.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Förbokade special edition för £40.00. Varken orkar eller vågar räkna om det till SEK


signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar