Robot
Skate 2

Nykomligen Skate gjorde formidabel succé förra hösten. Del två är på gång - kan EA leva upp till förväntningarna? Vi har testat en tidig version.

#skate, #skate-it, #forza-motorsport-2


Medlem
Förhandstitt - Skate 2

Ouff.. kan knappt bärga mig tills det kommer ut!!

Inaktiv
Medlem

Låter som ett kul spel:) bryta ben är dock inte så kul IRL

Medlem

Demot är ute till 360 ifall ni vill pröva ;D
Lite snål timelimit men man kan å andra sidan pröva på party play och Hall of meat-läget.

Medlem

Så ska man bara försöka få tag på ettan och spela igenom det innan man tar i tu med tvåan.

Demot är roligt som tusan, dock som Mousaka säger det är lite snålt med tid.

Medlem

Kanns så nice, bytte in Halo 3, GTA 4 och Fable 2 här om dagen mot Skate 1 och Skate 2 Dock fick jag betala 120kr men det var det verkligen värt!
Körde även demot cirka 4 gånger igår, tycker att min deal var riktigt bra.
Fick totalt 800kr för dem 3 spelen.

Detta var på Gamestop.

Medlem

Varför måste man alltid använda fisköga-lins när man ska fota (eller ta screenshots) på "extrema" (suck) sporter?


signatur
Medlem

Var ju bara något irriterande att dem ska vänta 1 vecka för att släppa demon till PS3. Minst lika irriterande som när dem släppte första spelet till XBOX 1 vecka före PS3 versionen.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Varför måste man alltid använda fisköga-lins när man ska fota (eller ta screenshots) på "extrema" (suck) sporter?

Ganska enkelt att svara på prova att fota i en trapp när någon gör en grind eller liknande ska du få se varför man använder fish-eye :P.

Medlem

Måste testa demot


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Undrar om det var någon skillnad på dom olika versionerna, Xbox 360 och PS3 alltså


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av weasel:

Ganska enkelt att svara på prova att fota i en trapp när någon gör en grind eller liknande ska du få se varför man använder fish-eye :P.

Mmm... jag ska ta min kamera, leta upp en skejter och be henne/honom grinda ner för en trappa så jag kan fota hehe.

Kan ingen förklara istället?


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av weasel:

Ganska enkelt att svara på prova att fota i en trapp när någon gör en grind eller liknande ska du få se varför man använder fish-eye :P.

Mmm... jag ska ta min kamera, leta upp en skejter och be henne/honom grinda ner för en trappa så jag kan fota hehe.

Kan ingen förklara istället?

Finns ingen anledning alls. Mer än att många anser att det ser coolare ut rent bildmässigt. 8)

Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av weasel:

Ganska enkelt att svara på prova att fota i en trapp när någon gör en grind eller liknande ska du få se varför man använder fish-eye :P.

Mmm... jag ska ta min kamera, leta upp en skejter och be henne/honom grinda ner för en trappa så jag kan fota hehe.

Kan ingen förklara istället?

Det är för att fota vidvinkel. Funkar som titthålet i en dörr.

Medlem

Men jösses, verkar som Skate 1 är helt slut överallt. Ingen här som har en kopia att kränga iväg ?

Avstängd
Skrivet av Frisky:

Kanns så nice, bytte in Halo 3, GTA 4 och Fable 2 här om dagen mot Skate 1 och Skate 2 Dock fick jag betala 120kr men det var det verkligen värt!
Körde även demot cirka 4 gånger igår, tycker att min deal var riktigt bra.
Fick totalt 800kr för dem 3 spelen.

Detta var på Gamestop.

Jäklar, där måste jag fan byta in mina spel, alla andra ställen tex EB Games får man max 200-300kr för de spelen tillsammans :S
EDIT: Nu ser jag att gamestop är föredetta Eb games, eller? Men det var ju ett par år sen man bytte in spel så de kanske är bättre nu!

Medlem
Skrivet av Voltaren:

Det är för att fota vidvinkel. Funkar som titthålet i en dörr.

Hehe, jo jag vet *vad* det är - jag har bara inte kopplat *varför* - utöver det fujim säger, alltså. Vilket väl är skäl nog även om jag tycker det börjar bli tröttsamt.


signatur
Inaktiv

Testade precis demot känns om som en riktigt lyckad uppföljare. Blir garanterat köp..

Medlem
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Frisky:

Kanns så nice, bytte in Halo 3, GTA 4 och Fable 2 här om dagen mot Skate 1 och Skate 2 Dock fick jag betala 120kr men det var det verkligen värt!
Körde även demot cirka 4 gånger igår, tycker att min deal var riktigt bra.
Fick totalt 800kr för dem 3 spelen.

Detta var på Gamestop.

Jäklar, där måste jag fan byta in mina spel, alla andra ställen tex EB Games får man max 200-300kr för de spelen tillsammans :S
EDIT: Nu ser jag att gamestop är föredetta Eb games, eller? Men det var ju ett par år sen man bytte in spel så de kanske är bättre nu!

Japp, det är föredetta EB Games
Men mitt tips är ju att du ska byta in spelen så snabbt som möjligt om du nu ska göra det, för dem sjunker ju i värde ju längre du har dem. Fick ungefär 150kr för Halo 3 och runt 300 kr styck för GTA 4 och Fable 2.

Medlem

Var ju sugigt att demot hade 5min tid endast..
Annars är spelet nog rätt roligt om man lär sig det lite mer.
Dock så kommer SF4 i Februari och RE5 i Mars. Och hade tänkt handla Dead Space med..
Så får nog skippa.

Avstängd
Skrivet av Frisky:
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Frisky:

Kanns så nice, bytte in Halo 3, GTA 4 och Fable 2 här om dagen mot Skate 1 och Skate 2 Dock fick jag betala 120kr men det var det verkligen värt!
Körde även demot cirka 4 gånger igår, tycker att min deal var riktigt bra.
Fick totalt 800kr för dem 3 spelen.

Detta var på Gamestop.

Jäklar, där måste jag fan byta in mina spel, alla andra ställen tex EB Games får man max 200-300kr för de spelen tillsammans :S
EDIT: Nu ser jag att gamestop är föredetta Eb games, eller? Men det var ju ett par år sen man bytte in spel så de kanske är bättre nu!

Japp, det är föredetta EB Games
Men mitt tips är ju att du ska byta in spelen så snabbt som möjligt om du nu ska göra det, för dem sjunker ju i värde ju längre du har dem. Fick ungefär 150kr för Halo 3 och runt 300 kr styck för GTA 4 och Fable 2.

Fan va nice Ska dra in dit om några dagar och byta in just halo 3, gta 4 o något annat. Såg på hemsidan att de har 20% tillägg på spel man byter in så man får passa på.

Inaktiv

Körde Skate 1 demot, Måste säga att de var riktigt trevligt.. Kanske ett köp av 2an

Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av weasel:

Ganska enkelt att svara på prova att fota i en trapp när någon gör en grind eller liknande ska du få se varför man använder fish-eye :P.

Mmm... jag ska ta min kamera, leta upp en skejter och be henne/honom grinda ner för en trappa så jag kan fota hehe.

Kan ingen förklara istället?

eftersom du inte kan komma längre ifrån den som skatar är det i princip omöjligt att få med allt på kortet. därav användningen av fish-eye. du kan alltså stå väldigt mycket närmare och få med så mycket mer på kortet. enkelt

Medlem

Demot gick ju långt ifrån flytande i 60fps. Rejält mycket slowdowns här och var. Nästan mer än första spelet. Sen sure, det är beta. Förhoppningsvis har de jobbat lite mer på den färdiga koden. Håller tummarna.

Inaktiv
Skrivet av lamerman:

Demot gick ju långt ifrån flytande i 60fps. Rejält mycket slowdowns här och var. Nästan mer än första spelet. Sen sure, det är beta. Förhoppningsvis har de jobbat lite mer på den färdiga koden. Håller tummarna.

Samma här. Märkte också av nåra kraftiga fps drops.

Medlem

Skate-frihet für alles!

Medlem

men när kommer trean då?

Medlem

Om jag har en PS3 när det här kommer ut så blir det nog ett köp.
Spelet låter ganska kul men att försöka skada sig själv låter konstigt när dem sa att man ska försöka göra coola tricks utan att skada sig :S


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Demot var grymt, bättre än Skate 1, men märkte också av fps drops, särskilt när man ramlade av brädan.

12
Skriv svar