Drivrutinsnytt från Nvidia

Robot
Medlem
Drivrutinsnytt från Nvidia

Yes

Medlem

Har fått problem som fan av dessa. Tankade dom igår då de kom ut. Men ajj ajj ajj, skärmen blinkar mer än den visar bild i de flesta spel. Far Cry 2, Crysis & Counter-Strike funkar bra. Men dom spelar ju då inte jag.

Jag bytade tillbaka till 178 och då funkar allt bra igen.

Medlem

Jo jag får oxå nå konstigt flimmer på skärmen.....ska nog ta och byta tillbaka till 180.48

Medlem

Linuxversionen är 180.22.

Medlem

Någon som testat om dessa är bättre för köra wow på Vista eller om jag aldrig kommer få stabilitet i det spelet så länge jag kör vista? Rätt så sjukt hur man ska sitta på minst 100 fps på xp och det går ner då och då till 50 fps på vista+ på vista så fast jag har bra fps på vissa ställen, t,ex Terrokar eller howling fjord så lixom så små hackar det fast ja hur ska jag förklara, det fps laggar inget utan fpsen stannar på rätt stadiga 50-60 men det är något me AA,n i spelet.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Någon som testat om dessa är bättre för köra wow på Vista eller om jag aldrig kommer få stabilitet i det spelet så länge jag kör vista? Rätt så sjukt hur man ska sitta på minst 100 fps på xp och det går ner då och då till 50 fps på vista+ på vista så fast jag har bra fps på vissa ställen, t,ex Terrokar eller howling fjord så lixom så små hackar det fast ja hur ska jag förklara, det fps laggar inget utan fpsen stannar på rätt stadiga 50-60 men det är något me AA,n i spelet.

Har alltid varit så i WoW och kommer nog förbli så, förhoppningsvis funkar det bättre med Windows 7 sen.


signatur

Jag äger.

Jee
Medlem
Skrivet av Natrium:

Någon som testat om dessa är bättre för köra wow på Vista eller om jag aldrig kommer få stabilitet i det spelet så länge jag kör vista? Rätt så sjukt hur man ska sitta på minst 100 fps på xp och det går ner då och då till 50 fps på vista+ på vista så fast jag har bra fps på vissa ställen, t,ex Terrokar eller howling fjord så lixom så små hackar det fast ja hur ska jag förklara, det fps laggar inget utan fpsen stannar på rätt stadiga 50-60 men det är något me AA,n i spelet.

Kör du med Windows Aero?
Har hört att det drar lite prestanda. Men det konstiga är att när jag stänger av Aero så får jag 25-35 fps i WoW. Men om jag sätter på det så kommer jag upp i 75 fps.
Det kan iofs ha med temat som jag använder.

Så om du har Aero på, testa att stänga av det.
Om du har Aero avslaget, testa att sätta igång det.


signatur

Eller inte?

Medlem

Nvidia har aldrig vart bra med drivrutiner


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Är buggen i 180.84 som gör att det hackar till i Left 4 Dead fixad i dessa drivare?

Medlem

Kan någon förklara varför det hela tiden länkas till fel drivrutiner för oss svenskar? Vi är inte amerikaner!

English(UK) = 181.20_geforce_winxp_32bit_international_whql.exe

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Nvidia har aldrig vart bra med drivrutiner

haha, klart bättre än ATI skulle jag nog påstå, deras drivrutiner de senaste åren är bland de mest korkade jag varit med om. Aldrig mer ett ATI kort...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Kör med de här just nu väldigt bra drivers stabila som fan för mig


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kör med 185.20, fungerar ypperligt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Vilket ljusår var ati dåliga med drivrutiner?

Efter mitt byte från ati till nvidia så kunde man ju glömma fina boosts och fixar varje månad, tydligen är ett par tre drivrutiner varje år lullul


signatur

a"C"RED -

Skrivet av mosoloa1:

Nvidia har aldrig vart bra med drivrutiner

Jag har inga problem med mina är nog eran datorer som suger snarare.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av mosoloa1:

Nvidia har aldrig vart bra med drivrutiner

Jag har inga problem med mina är nog eran datorer som suger snarare.

Jaa... så måste det ju vara. NOT:up:


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Förstår inte er som har problem med WoW... Har Vista 32 kör utan Aero och utan någon speciell "theme". Ser ut som ett dåligt win95 om jag ska vara ärlig.
Men jag får ca 25 - 40fps när vi kör(de) 15man, har Geforce 8800 GTS.
Fattar inte vad ni gjort för att det ska vara så instabilt

Och som svar på att Nvidia aldrig varit bra på drivers, ehm jo, man märker mer skillnad än vad man gör med ATI kan jag lova.

Har haft ATI i 2 datorer, ändrade till Nvidia och har aldrig varit mer nöjd tbh

Medlem

funkar det till mitt 8600? =P


signatur

Rawr

Medlem

Kan inte ladda ner.. Min dator äger.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Fungerar bra Och som det stod så har jag fått bra mkt bättre prestanda i Lost Planet Colonies edition,,kanon

Inaktiv
Skrivet av oolz:

Har fått problem som fan av dessa. Tankade dom igår då de kom ut. Men ajj ajj ajj, skärmen blinkar mer än den visar bild i de flesta spel. Far Cry 2, Crysis & Counter-Strike funkar bra. Men dom spelar ju då inte jag.

Jag bytade tillbaka till 178 och då funkar allt bra igen.

Jag får flimmer på CS1.6 och CoD4 .. så byter nog tillbaks jag med.. att dom aldrig lär sig att göra rätt från början

Medlem

Någon skillnad i GTA IV?

Inaktiv

Tjena grabbar, är ny i detta med grafikkort då konsoll varit mitt forum tidigare. Har en nyinköpt speldator från Inet Data med ett LeadTek GeForce GTX 260 896MB Extreme installerat. Är det så att det ändå är Nvidia som tillverkat detta trots att det står Leadtek framför mitt och då är detta en uppdatering för mig? Tacksam för alla svar/info som kan göra mig klokare. Mvh Magnus

Medlem
Skrivet av Magnussss:

Tjena grabbar, är ny i detta med grafikkort då konsoll varit mitt forum tidigare. Har en nyinköpt speldator från Inet Data med ett LeadTek GeForce GTX 260 896MB Extreme installerat. Är det så att det ändå är Nvidia som tillverkat detta trots att det står Leadtek framför mitt och då är detta en uppdatering för mig? Tacksam för alla svar/info som kan göra mig klokare. Mvh Magnus

Stämmer bra det,,det är nvidia drivrutiner som du skall ha ja. Oberoende av tillverkaretikett.

Inaktiv
Skrivet av Rampager:

Kan någon förklara varför det hela tiden länkas till fel drivrutiner för oss svenskar? Vi är inte amerikaner!

English(UK) = 181.20_geforce_winxp_32bit_international_whql.exe

Det är samma drivrutin


signatur

Jag dömer dig skyldig till ollande till annans död

Medlem

Det funkar för mig

dmn
Medlem
Skrivet av Rampager:

Kan någon förklara varför det hela tiden länkas till fel drivrutiner för oss svenskar? Vi är inte amerikaner!

English(UK) = 181.20_geforce_winxp_32bit_international_whql.exe

Mycket att gnälla över? Det är ju för fan samma drivrutin.

Inaktiv

En del tycks ha strul med sina drivrutiner.Jag har Vista och har tankat ner 181.20 geforce drivrutin.Jag har inga problem.

Inaktiv

Tack så mycket!

12
Skriv svar