EVE Online växer igen

Robot
Medlem
EVE Online växer igen

Gött!

IBFSHADIÄREBFADIKN

Medlem

Detta e helt underbart. asså man märker verkligen när utvecklare ställer upp för sina konsumenter. CCP har gjort ett grymmt jobb med alla gratis expansioner och eve bara väcer å blir grymmt mycket bättre för varje dag som går.

Medlem

Dingade precis 50 miljoner Skillpoints

ska bli skoj att se epic-missions , det har jag sett fram emot länge!.

Inaktiv

liten intressant side note, På game i forum nacka finns fortfarande ett oöppnat exemplar av EVE

Medlem

bara testat EVE, konstatera att jag nog hade föredragt ett twitch baserat system som infinity - quest for earth utvecklar.
eve är säkert bra, bara att jag vill ha samma typ av spel som dom gamle elite freelancer och vad nu alla hette. fast som mmo.

Medlem
Skrivet av TruB:

bara testat EVE, konstatera att jag nog hade föredragt ett twitch baserat system som infinity - quest for earth utvecklar.
eve är säkert bra, bara att jag vill ha samma typ av spel som dom gamle elite freelancer och vad nu alla hette. fast som mmo.

Då kanske du skall kolla in Jumpgate?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Great, "spreadsheets in space" får en ny uppdatering.
Numera kan man sortera på kolumner, eller?

Medlem

ser trevligt ut, signar till betan.

Medlem
Skrivet av FZ:

Framåt vårkanten fyller EVE Online fem år och...

Borde det inte vara sex år då EVE släpptes den 6 maj 2003?

Medlem

Detta är troligtvis en n00bfråga men har de implementerat möjligheten att flyga rymdskepp pilot-style, jag menar med joystick istället för att klicka på ett område man vill flyga till? Eller vad sägs om cockpitview?


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Fy fan vad stort det här spelet måste va nu.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Xtars:

Detta e helt underbart. asså man märker verkligen när utvecklare ställer upp för sina konsumenter. CCP har gjort ett grymmt jobb med alla gratis expansioner och eve bara väcer å blir grymmt mycket bättre för varje dag som går.

Det är helt underbart hur blinda och lättlurade vissa människor är.

Eve - 180 Euro per år.
Lirar inte WoW men till exempel - 156 Euro per år.

Dvs 252 kr mer om året för EVE och då tillför WoWs expansioner så grymt mycket mer än vad EVEs expansioner gör.

EVE's senaste expansion gav ett skepp till som imo är helt kasst samt lite industri skit och hur lång tid tog det att hosta upp den expansionen? 5 månader?

I EVE, så betalar du för expansionerna, du vet bara inte om det.

Så om du tror att CCP bryr sig om sin community det minsta så tror du fel.

För oss som lirar EVE så är CCP det mest giriga företaget faktiskt.

Tiv

Medlem

Bästa rymd spelet online helt klart, verkar sjukt bra


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av Xtars:

Detta e helt underbart. asså man märker verkligen när utvecklare ställer upp för sina konsumenter. CCP har gjort ett grymmt jobb med alla gratis expansioner och eve bara väcer å blir grymmt mycket bättre för varje dag som går.

Det är helt underbart hur blinda och lättlurade vissa människor är.

Eve - 180 Euro per år.
Lirar inte WoW men till exempel - 156 Euro per år.

Dvs 252 kr mer om året för EVE och då tillför WoWs expansioner så grymt mycket mer än vad EVEs expansioner gör.

EVE's senaste expansion gav ett skepp till som imo är helt kasst samt lite industri skit och hur lång tid tog det att hosta upp den expansionen? 5 månader?

I EVE, så betalar du för expansionerna, du vet bara inte om det.

Så om du tror att CCP bryr sig om sin community det minsta så tror du fel.

För oss som lirar EVE så är CCP det mest giriga företaget faktiskt.

Tiv

men....wow är ju ett skitspel


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Citat:

men....wow är ju ett skitspel

Loggade in på subscriptionsidorna för dom spelen jag kunde komma på mitt user/pass på och kom fram till detta:

Warhammer Online oxå 12.99€ nytt och fräscht spel.

Lord of the rings online oxå 12.99€

Age of Conan, oxå relativt nytt, 12.99€

Pirates of the burning seas, 129.99 SEK.

Alltså, inte ett enda spel som kostar lika mycket som EVE gör.

Hade du något mer att tillägga?

Tivook

Medlem

Det är väll inte priset som gör ett spel kul/tråkigt xD


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ah och by the way, värt att tillägga är att det tar flera år för en spelare att komma någonvart i EVE online för att inte glömma det faktum att du i fyra fall av fem behöver ha två konton för att kunna göra det som ett konto egentligen borde kunna göra dvs du betalar 30 euro i månaden för att komma någonvart i rimlig takt.

Varför behöver man ha två konton undrar ni? Ja om du ska mina t.ex så behöver du två skepp, ett fraktskepp och ett som minar, finns mängder av fler uppgifter man behöver ha två konton till men man får ha lirat EVE för att förstå vad jag menar.

Tänk dig wow, fast du behöver ha en person som hugger i en mining vein, samt en som du samlar upp det du hugger fram med.

Patetiskt imo.

Tiv

Medlem
Skrivet av IceMan:

Det är väll inte priset som gör ett spel kul/tråkigt xD

Nä, har jag inte påstått heller om du hade läst min första post.

Förklarar bara för personen att CCP är ett girigt företag och att dom så kallade expansionerna är långt ifrån gratis eftersom din förhöjda månadsavgift betalar för expansionen.

Att dom dessutom är ruskigt dåliga och innehållsfattiga om man jämför med en expansion som man köper i affären är väl bara the icing on the cake.

Tiv

Medlem
Skrivet av taol:
Citat:

men....wow är ju ett skitspel

Loggade in på subscriptionsidorna för dom spelen jag kunde komma på mitt user/pass på och kom fram till detta:

Warhammer Online oxå 12.99? nytt och fräscht spel.

Lord of the rings online oxå 12.99?

Age of Conan, oxå relativt nytt, 12.99?

Pirates of the burning seas, 129.99 SEK.

Alltså, inte ett enda spel som kostar lika mycket som EVE gör.

Hade du något mer att tillägga?

Tivook

men...wow är SÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄVULSKT dåligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Mm, jag upplevde aldrig att det var nödvändigt att ha lirat i flera år för att kunna göra nått. Är man newb och siktar in sig på nått litet t2 skepp och skillar bara runt den tar det inte särskilt lång tid innan man är 100% klar, i princip. Att sedan påstå att man behöver 2 konton för att kunna minea.. är befängt, det är trots allt ett MMO det finns medspelare du kan minea med. Det går väl dessutom alldeles utmärkt att ejecta cannisters och hoppa tillbaks med en freighter?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av taol:

Ah och by the way, värt att tillägga är att det tar flera år för en spelare att komma någonvart i EVE online.

Nej, det stämmer inte. Hur långt en ny spelare kommer beror helt på spelaren. En ny spelare kan om han vill komma exakt lika långt som en äldre spelare på en förhållandevis kort tid. Eftersom det är möjligt att köpa andra spelares karaktärer för in-game valuta gör att in-game valuta = skill points(experience) om man väljer att sälja eller köpa en karaktär.

Det handlar bara om att anstränga sig. Att det dessutom är tillåtet med bedrägeri gör att en ny spelare som lär sig om spelet kan komma ikapp äldre spelare på mindre erfarna äldre spelares bekostnad.

Skrivet av taol:

Varför behöver man ha två konton undrar ni? Ja om du ska mina t.ex så behöver du två skepp, ett fraktskepp och ett som minar, finns mängder av fler uppgifter man behöver ha två konton till men man får ha lirat EVE för att förstå vad jag menar

Nu är det ju så att det går att samarbeta i Massively _Multiplayer_ Online-spel ;). Eve handlar mycket om att samarbeta med andra spelare.

Inaktiv

Spelar både EVE och WoW kan säga att EVE är så otroligt mer seriöst än WoW som är mer barnsligt. Vet inte många under 14-15år som överhuvudtaget fattat nåt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av Xtars:

Detta e helt underbart. asså man märker verkligen när utvecklare ställer upp för sina konsumenter. CCP har gjort ett grymmt jobb med alla gratis expansioner och eve bara väcer å blir grymmt mycket bättre för varje dag som går.

Det är helt underbart hur blinda och lättlurade vissa människor är.

Eve - 180 Euro per år.
Lirar inte WoW men till exempel - 156 Euro per år.

Dvs 252 kr mer om året för EVE och då tillför WoWs expansioner så grymt mycket mer än vad EVEs expansioner gör.

EVE's senaste expansion gav ett skepp till som imo är helt kasst samt lite industri skit och hur lång tid tog det att hosta upp den expansionen? 5 månader?

I EVE, så betalar du för expansionerna, du vet bara inte om det.

Så om du tror att CCP bryr sig om sin community det minsta så tror du fel.

För oss som lirar EVE så är CCP det mest giriga företaget faktiskt.

Tiv

Du kanske har glömt att det går att ta en längre prisplan och få det billigare?
Månadspriset går ner från 15 euro till 13 euro om man tar tre månader.

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av IceMan:

Det är väll inte priset som gör ett spel kul/tråkigt xD

Nä, har jag inte påstått heller om du hade läst min första post.

Förklarar bara för personen att CCP är ett girigt företag och att dom så kallade expansionerna är långt ifrån gratis eftersom din förhöjda månadsavgift betalar för expansionen.

Att dom dessutom är ruskigt dåliga och innehållsfattiga om man jämför med en expansion som man köper i affären är väl bara the icing on the cake.

Tiv

right, för någon utav wow-expansionerna har innehållt så pass mkt mer content. expansioner som du måste ha för att spelet faktiskt skall vara värt att spela.

Läs gärna releasenotes för att se vad de faktiskt gjorde till den senaste expansionen, inte bara ett skepp utan mängder med andra ändringar.

Ska du klaga på allt arbete de la ner till Trinity-expansionen som släpptes med?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har lagt ner mitt eve-spelande. Det vart ganska precis 5 år i spelet. Tröttnade tillslut när min CEO fick någon drog-inducerat ryck för att några i Corpet provade Warhammer och bad alla dra åt helvette.

Spelade EVE, spelar fortfarande WoW.

Min åsikt är att EVE är det mest intensiva MMO spelet du någonsin kört, när man förlorar sitt skepp, så är det borta. En riktig förlust som kostar dig tid och pengar. Mitt Corp pvp-ade rätt hårt och det är världens rush!
Men, om man ska göra något så krävs mycket tid och planering. Man kan inte slö-spela EVE. Det tar tid. Min char hade c:a 77 miljoner skillpoints när jag slutade spela.

WoW är mera laid-back därför spelar jag det fortfarande.

WoW har en usel community med en massa fjortisar som flamear allt och alla medans EVE har en mera elitisk snobb community

Vad jag vill säga är egentligen, man kan INTE jämföra EVE med något annat MMO. Likheten börjar och slutar vid att det är ett MMO.

Har du tiden och hittar trevliga personer att spela med i EVE så är det en av dom bästa MMO upplevelserna man kan få.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av taol:

Förklarar bara för personen att CCP är ett girigt företag och att dom så kallade expansionerna är långt ifrån gratis eftersom din förhöjda månadsavgift betalar för expansionen.

För det första är du inte tvungen att betala något butikspriset för spelet, vilket brukar ligga på runt 250 - 400kr, så redan där är EVE ifatt andra MMOs prismässigt, även om CCP tar ut en högre månadsavgift. För det andra har du fel om expansionerna, man får med mer än väl med material vid varje släpp. För det tredje... Nej, jag orkar helt enkelt inte ge mig in i diskussionen mer än så här.

Hej då!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Mm, jag upplevde aldrig att det var nödvändigt att ha lirat i flera år för att kunna göra nått. Är man newb och siktar in sig på nått litet t2 skepp och skillar bara runt den tar det inte särskilt lång tid innan man är 100% klar, i princip. Att sedan påstå att man behöver 2 konton för att kunna minea.. är befängt, det är trots allt ett MMO det finns medspelare du kan minea med. Det går väl dessutom alldeles utmärkt att ejecta cannisters och hoppa tillbaks med en freighter?

Går inte lasta en freighter i rymden utan bara i stationen så nej, det går inte.

Men ja, det går visserligen att hoppa tillbaka med ett transportskepp men det tar å andra sidan sjukt lång tid och dessutom utsätter du din can för risk eftersom vem som helst kan komma o sno innehållet medans du är borta o byter.

Skrivet av Uzza:

Du kanske har glömt att det går att ta en längre prisplan och få det billigare?
Månadspriset går ner från 15 euro till 13 euro om man tar tre månader.

Korkad tanke eftersom det gör väl alla andra spel oxå? Det går att välja en 3 månadersplan i samtliga MMO som jag nämnde och det blir billigare där med?

Taol

Medlem
Skrivet av Dumlen:

right, för någon utav wow-expansionerna har innehållt så pass mkt mer content. expansioner som du måste ha för att spelet faktiskt skall vara värt att spela.

Läs gärna releasenotes för att se vad de faktiskt gjorde till den senaste expansionen, inte bara ett skepp utan mängder med andra ändringar.

Ska du klaga på allt arbete de la ner till Trinity-expansionen som släpptes med?

Jasså de va märkligt med tanke på hur mycket folk som var missnöjda med sista expansionen?

I samtliga andra MMO's så har du iaf valet att köpa expansionen eller inte medans du i EVE har en förhöjd månadsavgift och därmed är tvungen att i längden betala för allt dom släpper.

Kom inte o säg att senaste expansionen ens har rätten att bli kallad en expansion till att börja med, eventuellt en stor uppdatering men stora uppdateringar kommer till alla spel.

Speed nerf? Ghost training? Orca? nerfs o balanseringar är knappast expansionsinnehåll.

Dom släppte två nya klasser till Warhammer i patch 1.06 och senast jag kollade så kallade inte dom den patchen för någon expansion, folk i EVE har glömt vad en expansion är.

Och nej, Trinity var väl det närmsta CCP kommit en expansion på mycket länge, men innan det då? vad kan du nämna som e värt ordet expansion innan Trinity? Motorn hade ju inte uppdaterats på 5 år bl.a.

Taol

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av taol:

Förklarar bara för personen att CCP är ett girigt företag och att dom så kallade expansionerna är långt ifrån gratis eftersom din förhöjda månadsavgift betalar för expansionen.

För det första är du inte tvungen att betala något butikspriset för spelet, vilket brukar ligga på runt 250 - 400kr, så redan där är EVE ifatt andra MMOs prismässigt, även om CCP tar ut en högre månadsavgift. För det andra har du fel om expansionerna, man får med mer än väl med material vid varje släpp. För det tredje... Nej, jag orkar helt enkelt inte ge mig in i diskussionen mer än så här.

Hej då!

Som du kanske såg så berättade jag att månadsavgiften är 252 kr mer för EVE om året och om man samlar all skit CCP släpper på 1½ år så kanske man kan kalla det en expansion men då är vi redan uppe i 378 kronor.

378 kronor i affären cash eller 378 som dras från ditt CC är lika mycket pengar så vad snackar du om?

Alltid lika kul att knäcka en CCP fanboi. Hejdå!

123
Skriv svar