Jag blir så trött.

Inaktiv
Jag blir så trött.

Det finns så många människor som jag inte tycker förtjänar att leva i ett civiliserat samhälle. Det kanske inte är så civiliserat att tycka det men jag mår nästan illa över hur känslokalla människor kan vara.

Såg nyss hitta hem, djur som blivit misshandlade, övergivna etc hittar ett nytt hem. Hur kan man binda fast en katt i skogen och lämna den så? Tänker på den debatt som blossat upp kring den dödsmisshandlade pojken i sthlm, pappan som sköt en 16årig mobbare etc etc etc.

Djurplågare, våltäktsmän, människor som misshandlar, mobbare, rasister, folk som tror dom står över andra i den grad att dom kan uttnyttja/våldföra sig på andra hur dom vill.

Om jag hade haft makten hade jag satt dom alla på ett (eller flera för det finns ganska många ruttna människor här i sverige) luftfartyg och skickat dom till Irak (eller sydpolen). Samtidigt hade alla Irakier som velat lämna våldet i sitt hemland bakom sig välkomnats hit.
Så hade alla svin till människor kunnat bete sig hur de vill mot varandra där, som de djur dom är. Kunde dom spenderat sina dagar med att våldföra sig på varandra. För vill dom slåss och bråka kan vi inte stoppa det, om de nu är så kul skulle väl de bara upskatta ett litet eget laglöst land att göra det i. Och varför ska vi ge dom gratis uppehälla i ett fängelse i vårat land? Jag tycker inte ens att dom förtjänar det.

bah

Medlem

many who live deserve to die...

jag vet ingen lösning, men fortsätter det som det gör idag, i dagens passiva och fega samhälle, så tappar vi snart kontrollen totalt. och det gäller inte bara sverige.

Jag blir så jävla trött på den förbannade likgiltigheten som tar över allt och alla överallt...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

newsflash, välkommen till den hårda verkligheten

bara ta och acceptera det och göra sitt bäst.. eller försöka förgäves ändra på samhället.. good luck

Medlem

Blir arg varje dag när jag hör på radio hur ungdomar, ibland så unga som 14-15 har sparkat ner nån gammal farbror eller dam >(

vill åka hem till dom små snorungarna, först skälla ut föräldrarna, sen ge dom ett regält kok stryk, nävarna är nog det ennda språket dom förstår.

Och ofta hör man Polisen slapphet, tyvärr en resus brist. Och man blir lagom arg när man ser Polisen beodras ut på vägararna och jaga fortkörare när det finns tusen gånger viktigare saker och göra, men andra brott ger ju inte böter som går till deras kassa. helt sjukt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är för jävligt allt som sker, men vad som gör mej mest förbannad är vår slappa poliskår. När jag har varit utomlands har det alltid varit "helt översvämmat" av poliser. Här i Sverige ser jag sällan några poliser mer än när de kör omkring nån gång på landsvägen...

Tycker f ö det är JÄVLIGT stor skillnad på att mörda en person och att överge en katt...


signatur

yolo

Inaktiv

Jo, fast att binda den fast med ett rep runt halsen+benen så hårt att det skar igenom huden måste man vara ganska känslokall för att göra tror jag. Jag menar vill man bli av med den kan man ju bara släppa av den någonstans, eller sälja den eller något annat. Jag tror människan som gjorde det är kapabel till att göra människor illa också, sån grymhet är inget jag tror någon kan uppvisa bara gentemot djur.

Fega uslignar föresten människor som ger sig på försvarslösa djur. Skulle bankat skiten ur personen i fråga om jag kunnat.

Medlem

Ja, blir minst lika ledsen och arg när djur skadas, kanske mer än med människor, de är ju för fan helt oskyldiga och försvarslösa.


signatur

<3

Inaktiv

Några mil ifrån där jag bor hade någon slängt ut ett antal kattungar från bilen. 2 eller 3 överlevde som låg i vägkanten. Att plåga ett djur är nog något av det fegaste man kan göra.

Angående vår Polis vet jag inte vad jag ska tro. Vi hade inbrott på jobbet och polisen tog dom på bar gärning. En patrull råkade köra förbi. Eftersom ingen av dom var inne i lokalen när polisen tog dom sa tjuvarna att de hade hittat datorerna utanför. Polisen tog inte ens fingeravtryck på fanskapen och jämförde det med eventuella avtryck inne på kontoret för att på så visa bevisa att de hade varit inne och tagit grejorna utan lade istället ner förundersökning i brist på bevis.

Vad fan gör man?

Medlem

Låter som att ett storebrorssamhälle är det rätta för dig!
Nära, det är förjävligt hur människor kan vara, men det finns nog inte så mycket att göra om man vill kunna låta människan vara fri, och humanistisk.

Kommer alltid finnas rötägg, borde satsas mycket mer på uppfostran dock, och skolan.
Lära ungarna lite moral, men ändå att kunna tänka själv och förstå hur ett samhälle fungerar, så att det inte blir en massa ligister och idioter av alla


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ugh, jag lust att smälla till dom där människorna på käften. Idioter.

Medlem
Skrivet av teX:

Några mil ifrån där jag bor hade någon slängt ut ett antal kattungar från bilen. 2 eller 3 överlevde som låg i vägkanten. Att plåga ett djur är nog något av det fegaste man kan göra.

Angående vår Polis vet jag inte vad jag ska tro. Vi hade inbrott på jobbet och polisen tog dom på bar gärning. En patrull råkade köra förbi. Eftersom ingen av dom var inne i lokalen när polisen tog dom sa tjuvarna att de hade hittat datorerna utanför. Polisen tog inte ens fingeravtryck på fanskapen och jämförde det med eventuella avtryck inne på kontoret för att på så visa bevisa att de hade varit inne och tagit grejorna utan lade istället ner förundersökning i brist på bevis.

Vad fan gör man?

det är nog vad polisen säger "vad faan gör man". många gånger är det inte polisens fel att "inget går att göra" då de själva måste rätta sig efter byråkrati, lagar och regler som de själva inte styr över.
nu är jag inte så insatt i just polisen, men desstå mer insatt i socialen arbete och tillvägagångssätt och likheterna med polisen är stor när det kommer till begränsningar som förhindrar dem att utföra sitt arbete. Inom socialen betyder dessa begränsningar att de hindras att ta till åtgärder som skulle kunna förändra livet för en stor del människor. Åtgärder som skulle kunnat hålla människor ifrån missbruk och/eller ett liv i missbruk. Åtgärder som kunde låtit dem behålla sina barn, skaffat dem nya jobb, låtit dem komma tillbaka in i samhället och förhoppnignsvis stanna där.
Eller när det gäller ungdomar, hållt dem ifrån och lärt dem konsekvenserna av brott och kriminella umgängeskretsar.

Helt ärligt tror jag att de begränsningar som socialen blir påtvingad år på år förstör samhället mer än någon begränsning som polisen någonsin fått. Polisen löser direkta hot genom arrestering och fängelse, men socialen kan stoppa ett helt liv av kriminallitet från att hända.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Inte en tanke på tidigare förstörda liv pga tvångsomhändertagande och barnhemsplacering, va?
Du vet, de där intresseorganisationerna med tidigare barnhemsplacerade barn som idag är vuxna som vittnar om övergrepp och misshandel etc..
Jag vet att det inte är allt som socialen pysslar med, men jag tog ett exempel bara.

Dessutom mår de ungar som är I systemet nu inte alltid bättre eller får det bättre ställt i livet eller psykiskt. För en del funkar det, för andra blir det sämre.
Jag försöker bara peka på att det är ett väldigt komplext problem.

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:

Fega uslignar föresten människor som ger sig på försvarslösa djur. Skulle bankat skiten ur personen i fråga om jag kunnat.

Men var det inte bla. våld du tyckte va så vidrigt?

Inaktiv

Jo det är ju det jag säger. Jag kanske inte är särskilt civiliserad i mitt tänkande och konsekvent i mitt resonemang. Det är känslan jag får när jag tänker på människor som uttnyttjar hjälplösa individer på sådant sett. Har aldrig hävdat att jag är perfekt själv, men hittills har jag iaf aldrig brukat våld förutom för att försvara mig.

Dessutom ser jag en stor skillnad i om stålmannen bankar till en superskurk eller om superskurken bankar till ett barn. Kanske en extrem skildring och givetvis alltid mycket mer komplicerat i verkligheten. Men jag menar om du haft tillfälla att tex ta livet av Hitler eller Sadam hussein innan han gas bombade sitt eget folk, hade du då inte gjort det?

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:

Jo det är ju det jag säger. Jag kanske inte är särskilt civiliserad i mitt tänkande och konsekvent i mitt resonemang. Det är känslan jag får när jag tänker på människor som uttnyttjar hjälplösa individer på sådant sett. Har aldrig hävdat att jag är perfekt själv, men hittills har jag iaf aldrig brukat våld förutom för att försvara mig.

Dessutom ser jag en stor skillnad i om stålmannen bankar till en superskurk eller om superskurken bankar till ett barn. Kanske en extrem skildring och givetvis alltid mycket mer komplicerat i verkligheten. Men jag menar om du haft tillfälla att tex ta livet av Hitler eller Sadam hussein innan han gas bombade sitt eget folk, hade du då inte gjort det?

Men det är ju där problemet ligger. Det eskalerande våldet i samhället/världen beror ju knappast på en välutvecklad diplomati/argumentation.
Våld föder våld, det är iallafall jag övertygad om. Självklart skulle jag göra allt för att hindra Hitler & Sadam, men jag är tveksam om våld skulle vara den enda lösningen.

Inaktiv

Diktatorer som Hitler och Stalin var ju inga demoner; de var människor precis som alla andra. De kunde utföra sina bedrövliga gärningarna för att de hade folket med sig, som gick med på att våld var rätt väg mot det samhälle de ville skapa.
Det är så lätt att definiera problemet vid våldsmännen, men alla är medskyldiga som accepterar eller hjälper till, som låter allt hända.

Hitler och Stalin hade aldrig kunnat ställa till med djävligheter om folk inte stöttat dem moraliskt och politiskt. Det var för få som stod emot.

Medlem
Skrivet av prophetic:

Inte en tanke på tidigare förstörda liv pga tvångsomhändertagande och barnhemsplacering, va?
Du vet, de där intresseorganisationerna med tidigare barnhemsplacerade barn som idag är vuxna som vittnar om övergrepp och misshandel etc..
Jag vet att det inte är allt som socialen pysslar med, men jag tog ett exempel bara.

Dessutom mår de ungar som är I systemet nu inte alltid bättre eller får det bättre ställt i livet eller psykiskt. För en del funkar det, för andra blir det sämre.
Jag försöker bara peka på att det är ett väldigt komplext problem.

pratar om åtgärder i allmänhet, inte bara tvångsvård.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Det är inte ovanligt att deras åtgärder, oavsett typ, stjälper istället. Menade jag. :\
Socialen fungerar inte riktigt som den ska och det vet de, både pga, som du säger, bristande befogenheter- men även misslyckanden när de väl Kan göra något.

Inaktiv

Ok det var kanske dåliga exempel, kanske finns de inga bra exempel överhuvudtaget där våld är en bra lösning.

Medlem
Skrivet av prophetic:

Det är inte ovanligt att deras åtgärder, oavsett typ, stjälper istället. Menade jag. :\
Socialen fungerar inte riktigt som den ska och det vet de, både pga, som du säger, bristande befogenheter- men även misslyckanden när de väl Kan göra något.

självklart fungerar det inte alltid som det ska, kommer alrdig att göra. finns ju folk på socialkontoren som egentligen inte borde få arbeta med människor överhuvudtaget, men det jag ville poängtera var att många bra och bevisligen lyckade åtgärder är idag inte aktuella längre pga nedskärningar samt byråkratiska förändringar som gör den knappt möjliga att genomföra.
Samma med polisen som ibland VILL och BORDE agera men inte kan/får pga bestämmelser som stryper deras befogenheter...
Och självklart tar de sig ibland befogenheter de verkligen inte borde


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

känns förjävligt att behöva oroa sej för sina föräldrar eller syskon att dom ska bli attackerade av idiotgäng som slå ner folk "bara för att"

Inaktiv

Lösning 1#: RFID chip.
Lösning 2: Utrotning av drägg med defekt dna.

Medlem
Skrivet av Orbek:

Lösning 1#: RFID chip.
Lösning 2: Utrotning av drägg med defekt dna.

Nej men hej goebbells, det var länge sen
Och att ha ett RFID chip skulle väl bara omöjliggöra att man fick tänka fritt?
Vi blir kontrollerade robotar då, med absolut ingen frihet alls


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Om jag hade haft makten hade jag satt dom alla på ett (eller flera för det finns ganska många ruttna människor här i sverige) luftfartyg och skickat dom till Irak (eller sydpolen). Samtidigt hade alla Irakier som velat lämna våldet i sitt hemland bakom sig välkomnats hit.

Se bara hur det gick med Australien, ingen bra lösning

Sen det här med banka skiten ur folk som är grymma.. det tyder ju bara på att man är kapabel till den typen av brutaliten själv, vilket i sig är ett dåligt tecken


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av Orbek:

Lösning 1#: RFID chip.
Lösning 2: Utrotning av drägg med defekt dna.

Nej men hej goebbells, det var länge sen
Och att ha ett RFID chip skulle väl bara omöjliggöra att man fick tänka fritt?
Vi blir kontrollerade robotar då, med absolut ingen frihet alls

RFID chip styr inte tankar eller kroppar, det lokaliserar, en del husdjur har det tror jag, man kan ha som regel att RFID information endast undersöks vid brott.

Medlem

Here's a little song I wrote, you might wanna sing it note for note now don't worry boo boop boop boo boop boop be happy boo boop boop boo boop boop, dont worry be happy now whhhoooooooooo hoooo hoooo....


signatur

What seems to be the officer problem?

1
Skriv svar