Taranda - Rollspel

Inaktiv
Taranda - Rollspel

Detta är ett textbaserat rollspel.

Textbaserade rollspel var länge en hit på Gamereactors forum. Ni hittar helt enkelt på en karaktär och skriver vad som händer med denne. Det finns dock viktiga, viktiga regler som man måste följa:
? Du får inte styra varelser eller människor runt omkring dig, bara din egen karaktär.
? Du får inte vara oseriös, om det nu inte är ett oseriöst rollspel.
? Du får inte förstöra för andra spelare. (Spamma, ifrågasätta allt, etc. etc.)

Taranda

Taranda är ett magiskt kungarike där i princip allt är möjligt, med stora städer, skog, berg och en massa olika raser. Kung Ilos regerar med mod och godhet, och landet är inne i en gyllene tidsålder. Dock är något på väg att hända.
Städer har attackerats av ett ont folk, kallat Gregorians. Var de kommer ifrån vet ingen, men de verkar vilja ta över Taranda och döda rikets befolkning.
Nedan följer en beskrivning på raser, städer och andra platser.

R A S E R

Människor
Människorna är den äldsta rasen i Taranda. Deras historia sträcker sig långt bakåt, vilket gör att de är visa och ganska intresserade i kungarikets historia. Bland ?lägre stående raser? kallas människorna för ?Det gamla folket? eller också ?Maktens folk? (det sistnämnda är troligen för att kungafamiljen har varit människor ända från Tarandas skapelse). Människorna är skickliga i strid, men tål inte så mycket. De är inte magikunniga.
Människornas statistik:
Styrka: 8
Liv: 4
Smidighet: 5
Precision: 7

Dvärgar
Dvärgarna är en blandning mellan människor och älvor, vilket kanske inte är världens mest lyckade blandning. Dvärgarna har som natur att vara ilskna och korthuggna men ändå varmhjärtade. De har en förkärlek till öl och sten, och bor helst nära berg (Ak?Liork och Ak?Dich kallas ?dvärgstäder? då det nästan bara bor dvärgar där). Trots dvärgarnas korthet är de mycket starka och tåliga. De är inte magikunniga.
Dvärgarnas statistik:
Styrka: 9
Liv: 10
Smidighet: 3
Precision: 4

Älvor
Älvorna är små, mindre än dvärgarna, bevingade varelser som kom svävande ur de stora skogarna för åratal sedan. Först rådde total förvirring från rikets andra raser, men snart räknades älvorna som en del av Tarandas befolkning. De är svaga, men otroligt smidiga och träffsäkra, vilket gör att de har sina egna små pilbågar som favoritvapen. Älvorna är magikunniga och kan dessa magier:
Healing ? De helar sig själva eller andra vid skada.
Teleport ? De kan ta sig till den ena platsen till den andra.
Shield ? En sköld skyddar älvan från attack i en viss tid.
Älvornas statistik:
Styrka: 2
Liv: 3
Smidighet: 8
Precision: 10

Malakkans
Malakkans är en ras som härstammar ifrån ett fjärran land. De är lika människor, men deras hud är vit, deras ögon ljusblåa och de har ofta underliga, tatueringsliknande märken i sina ansikten. De flesta är långa och smala och kan göra sig osynliga. De är magikunniga och kan dessa magier:
Invisible ? Osynlighet en viss tid.
Magical Strike ? Fienden träffas av en kraftig tryckvåg som tar liv.
Fireball ? En eldboll susar mot fienden och tar liv.
Malakkans statistik:
Styrka: 6
Liv: 5
Smidighet: 10
Precision: 2

Troll
Trollen, som länge levde uppe i norra bergen, sågs länge som monster. Sedan kom det fram att de länge sökt fred med folket i Taranda, och nu lever de bland de andra i städerna. Troll är den största och starkaste rasen, men otroligt tröga och långsamma. Även om de är väldigt primitiva så är de ändå ganska intelligenta. De kan endast en magi, som är?
Rage ? En ursinnes kraft gör trollet mycket starkare och tåligare (kan bara användas en gång per dag).
Trollens statistik:
Styrka: 10
Liv: 8
Smidighet: 1
Precision: 5

Ni kan inte spela som de onda Gregorians. Eran uppgift är att banka skiten ur dem.

S T Ä D E R

Diridon (Huvudstad)
Diridon är en enorm stad där konungens ståtliga slott finns. Här kan du också finna en massa olika vapenaffärer och annat. Kom ihåg att besöka det lokala apoteket om du är skadad!

Ajjdakk
Ajjdakk är Tarandas näst största stad.

Mazetra
Mazetra ligger norrut, väster om de norra bergen.

Ak?Dich
Ak?Dich ligger vid norra bergens sluttningar, här bor det en massa dvärgar (och en del troll).

Olithûn
Olithûn är känd för att ha ?Tarandas finaste värdshus?. Det finns också många poeter och konstnärer i stan.

Malthano
Malthano ligger i de farliga, sydöstra delarna av Taranda, bland slätter och skogar.

Ak?Liork
Ak?Liork är en av två städer som ligger i den ganska isolerade Söderdalen. Det bor mycket dvärgar i Ak?Liork.

Mardunda
Mardunda ligger också i Söderdalen, och är en ganska öde stad. Men inne på pubarna håller en massa sorts slödder till.

Ä V E N T Y R S D E S T I N A T I O N E R

Vildmarken
Det finns en stor yta mellan Ak?Dich och Malthano som kallas ?vildmarken?. Den är obebodd av rikets raser, men här härskar andra sorts varelser. Res hit om du vill ge dig i kast med drakar, Gregoriankrigare och andra sorts demoner. Kom inte hit om du inte är redo.

Falkenhöjdh
Falkenhöjdh är ett ensamt berg mellan Diridon och Ajjdakk. Berget är enormt, och det finns många grottor i det. I dessa grottor håller en massa otyg till.

Atherona
Atherona kallas också ?Kungarnas Näste? eftersom det tidigare var en tillflyktsort för kungafamiljen vid nödfall. Nu har borgen dock legat övergiven i flera århundraden, och underliga saker har börjat hända vid de dimmiga murarna.

Stridssystem

Stridssystemet är relativt enkelt. Du skriver till exempel ?*Ditt namn* hugger mot fienden?, och sedan väntar du. Jag skriver om du träffar eller inte och hur mycket liv det tar.
Sedan slår fienden, och beroende på hur mycket liv din karaktär så blir det antingen en ?lätt skada? eller ?allvarlig skada?. Vid lätt skada så kan din karaktär få svårare att träffa, vid allvarligare skada måste du fly eller ge upp.
Beroende på hur smidig din karaktär är, ju oftare kan du undvika andras attacker. Och beroende på hur hög precision du har, ju lättare träffar du.
Innan du kan slåss måste du såklart skaffa ett vapen. I varje stad finns vapenaffärer, där innehavaren kommer att välja ut ett vapen som passar din ras.

Guld och handel

I kistor och ibland som belöning för olika uppdrag så kan du få guldmynt, vilka såklart fungerar som valuta i Tarandas affärer. Du kan också hitta olika värdefulla föremål som du antingen kan spara eller sälja.
Varje affär tar olika mycket betalt för sina föremål och vissa försöker pruta när du säljer. Var inte för snäll om priset är orimligt.
Allihopa börjar med 10 guldmynt, vilket borde räcka till ett mindre bra vapen.

T I P S

Brödraskap
Om du känner att du inte riktigt är redo för att ge dig ut i stora världen så kan du alltid slå följe med andra spelare. Ett exempel på ett effektivt brödraskap kan vara: en älva, ett troll och en Malakkan. Älvan kan hela sina kamrater, trollet kan dundra iväg fienderna och Malakken kan använda offensiv magi.
För att fråga andra spelare om de vill slå följe med dig så är det bara att prata med dem. Se dock till att de är på samma ställe som dig.

Nya magier
Lite utspritt i Taranda finns Magiböcker. Om du läser detta (och är en ras som bemästrar magi) så kan du lära dig nya trollformler! När du sedan läst boken kan du alltid sälja den, då de oftast är väldigt värdefulla.

Din karaktär
Om du läst allt hittills så är det nu dags för dig att skapa din karaktär. Du kan läsa igenom rasernas beskrivningar igen, om du är osäker på vilken ras du ska välja.
Kom ihåg att vara seriös med din karaktär, för om du dör så är du ute ur rollspelet och kan inte vara med mer.
Din karaktärspresentation ska innehålla följande:
Namn (Tänk på att vara seriös.)
Ras (Kom ihåg: du kan endast välja mellan karaktärerna som står beskrivna där uppe.)
Ålder
Utseende (Tänk på att din karaktär inte måste vara så ?cool? som möjligt.)
Historia (Frivilligt)

För att komma ihåg din presentation, och för att kunna lägga till olika föremål du hittar, kan du alltid kopiera din karaktärspresentation till din egna presentation här på FZ.

Om du är osäker på hur du ska börja, eller undrar över något, så är det bara att fråga så ska jag hjälpa er så gott jag kan.
Nå, då så. Kör igång!


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Edit ; Bra initiativ

Namn : Grigori (Kanske är felstavat, men det är Ryska iallafall)
Ras : Människa
Ålder : 25
Utseende : Medellångt svart hår, Grönt öga på vänster, Brunt på höger.
Cirka 190 cm lång, och en vikt på 93kg.

Historia : Grigori hade det inte alltid så lätt, pga sitt ovanliga namn så fick alltid diverse slött folk för sig att han var just en Gregorian (nu känner jag mig stött här, ska jag anmäla dig? jk), vilket han såklart inte var, han hatade Gregorianer över hela sitt hjärta.

Grigori föddes i en liten by som ligger nära Mazetra, till en mor som var Malakkan och en far som var människa, vilket sägs ha lett till hans olikformade ögon, och har alltid lett till att Grigori kännt sig bättre än alla andra, vilket må vara sant i den lilla byn han bor i, där inavel är inget undantag, snarare en regel.

Redan vid ung ålder så fanns det en lust att utforska världen, att klättra i dom närastående bergen var något Grigori alltid hade gjort som liten och det var under en sådan strapats som han fann en eremit.
Eremiten sade, att vid 25 års ålder, skall något hemskt hända, och kommer tvinga ut Grigori från dennes hem för att aldrig mer kunna komma tillbaka....


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Namn: Ralas Sithis
Ras: Malakkan
Ålder: 18
Utseende: Mycket, fast kort hår som är svart i färgen. Och ett stort märke som slingrar sig vid den vänstra halvan av ansiktet.
Cirka 180cm lång och 62kg

Historia: Ralas bodde i staden Mardunda som liten och fick ofta uppleva våld i hemmet och en dag när hans far stod lutad över hans mor med en dolk så tog Ralas sin pilbåge och tvekade ganska länge innan han sköt sin far, Redras Sithis men han hade tvekat för länge och hans far hade dödat Ralas mamma. Så Ralas flydde från hemmet och levde i frustration och tyckte att det var hans fel att modern dött tills han mötte en man som han hade träffat då han hade flytt från staden pga att han hade blivit anklagad för stöld.Mannen hade han mött på vägen ca 1 mil utanför staden.

Mannen var en människa som hette Martin Cavain, han tränade Ralas till att bli en iskall lönnmördare. Allt detta hände när Ralas var 13-14 år gammal.

Utrustning: Ståldolk , 7 Guldmynt

Hoppas detta duger Och jag undrar ifall man får hitta på en orden typ som Fighters guild och Dark Brotherhood i TES spelen?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Namn: Ralas Sithis
Ras: Malakkan
Ålder: 17
Utseende: Mycket, fast kort hår som är svart i färgen. Och ett stort märke som slingrar sig vid den vänstra halvan av ansiktet.
Cirka 180cm lång och 62kg

Historia: Ralas bodde i staden Mardunda som liten och fick ofta uppleva våld i hemmet och en dag när hans far stod lutad över hans mor med en dolk så tog Ralas sin pilbåge och tvekade ganska länge innan han sköt sin far, Redras Sithis men han hade tvekat för länge och hans far hade dödat Ralas mamma. Så Ralas flydde från hemmet och levde i frustration och tyckte att det var hans fel att modern dött tills han mötte en man som han hade träffat då han hade flytt från staden pga att han hade blivit anklagad för stöld.Mannen hade han mött på vägen ca 1 mil utanför staden.

Mannen var en människa som hette Martin Cavain, han tränade Ralas till att bli en iskall lönnmördare. Allt detta hände när Ralas var 13-14 år gammal.

Utrustning just nu: En svart kortbåge och ett koger med plats för 15 pilar. I bältet har han dolken som dödade hans mor.

Hoppas detta duger Och jag undrar ifall man får hitta på en orden typ som Fighters guild och Dark Brotherhood i TES spelen?

Ja, det får du! Då kan du alltid rekrytera andra spelare.

Men om utrustningen: Inga spelare har vapen från början. Det är bara till att köpa i närmsta stad.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:

Namn: Ralas Sithis
Ras: Malakkan
Ålder: 17
Utseende: Mycket, fast kort hår som är svart i färgen. Och ett stort märke som slingrar sig vid den vänstra halvan av ansiktet.
Cirka 180cm lång och 62kg

Historia: Ralas bodde i staden Mardunda som liten och fick ofta uppleva våld i hemmet och en dag när hans far stod lutad över hans mor med en dolk så tog Ralas sin pilbåge och tvekade ganska länge innan han sköt sin far, Redras Sithis men han hade tvekat för länge och hans far hade dödat Ralas mamma. Så Ralas flydde från hemmet och levde i frustration och tyckte att det var hans fel att modern dött tills han mötte en man som han hade träffat då han hade flytt från staden pga att han hade blivit anklagad för stöld.Mannen hade han mött på vägen ca 1 mil utanför staden.

Mannen var en människa som hette Martin Cavain, han tränade Ralas till att bli en iskall lönnmördare. Allt detta hände när Ralas var 13-14 år gammal.

Utrustning just nu: En svart kortbåge och ett koger med plats för 15 pilar. I bältet har han dolken som dödade hans mor.

Hoppas detta duger Och jag undrar ifall man får hitta på en orden typ som Fighters guild och Dark Brotherhood i TES spelen?

Ja, det får du! Då kan du alltid rekrytera andra spelare.

Men om utrustningen: Inga spelare har vapen från början. Det är bara till att köpa i närmsta stad.

Okej.. Då rider jag till vapenaffären i Olithûnda och vapeninnehavaren ger mig en (ett) ...? för ...? guldmynt


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Vafalls, inga alver?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Vafalls, inga alver?

Nej, alver känner jag är för uttjatat. Så då blir det älvor istället. Capisch?


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:

Namn: Ralas Sithis
Ras: Malakkan
Ålder: 17
Utseende: Mycket, fast kort hår som är svart i färgen. Och ett stort märke som slingrar sig vid den vänstra halvan av ansiktet.
Cirka 180cm lång och 62kg

Historia: Ralas bodde i staden Mardunda som liten och fick ofta uppleva våld i hemmet och en dag när hans far stod lutad över hans mor med en dolk så tog Ralas sin pilbåge och tvekade ganska länge innan han sköt sin far, Redras Sithis men han hade tvekat för länge och hans far hade dödat Ralas mamma. Så Ralas flydde från hemmet och levde i frustration och tyckte att det var hans fel att modern dött tills han mötte en man som han hade träffat då han hade flytt från staden pga att han hade blivit anklagad för stöld.Mannen hade han mött på vägen ca 1 mil utanför staden.

Mannen var en människa som hette Martin Cavain, han tränade Ralas till att bli en iskall lönnmördare. Allt detta hände när Ralas var 13-14 år gammal.

Utrustning just nu: En svart kortbåge och ett koger med plats för 15 pilar. I bältet har han dolken som dödade hans mor.

Hoppas detta duger Och jag undrar ifall man får hitta på en orden typ som Fighters guild och Dark Brotherhood i TES spelen?

Ja, det får du! Då kan du alltid rekrytera andra spelare.

Men om utrustningen: Inga spelare har vapen från början. Det är bara till att köpa i närmsta stad.

Okej.. Då rider jag till vapenaffären i Olithûnda och vapeninnehavaren ger mig en (ett) ...? för ...? guldmynt

Vapeninnehavaren säger glatt: "Vi har ett stålsvärd i prima skick! Endast för 80 guldmynt! Men om du vill ha något billigare, så har vi ett oslipat bredsvärd av järn, detta kostar 6 guldmynt. Det är bara att välja."


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Kul idé!

Namn: Fenedir Witchhammer
Ras: Människa
Ålder: 24
Utseende: 180cm lång, ganska normalbyggd men halvlångt brunt hår och lite skäggstubb. För ena ögat har han en brun läderlapp.
Historia Fenedir Witchhammer kommer ifrån en släkt som bestod av en lång rad berömda häxjägare. Kedjan bröts av Fenedirs far som rymde hemmifrån och bröt all kontakt med sin familj och begav sig av till Olithûn för att träffa diverse poeter och konstnärer som staden var känd för.
Fenedir är född och uppväxt i denna stad och i ett rebeliskt utfall mot sin konstnärs fader tänker han nu söka upp sin förlorade släkt för att lära sig om deras gamla familjeyrke.

---
Jag förbereder för min långa resa genom att gå till en vapenaffär och ser vad de har där. Så vad ser jag?

Inaktiv
Skrivet av c-row:

Kul idé!

Namn: Fenedir Witchhammer
Ras: Människa
Ålder: 24
Utseende: 180cm lång, ganska normalbyggd men halvlångt brunt hår och lite skäggstubb. För ena ögat har han en brun läderlapp.
Historia Fenedir Witchhammer kommer ifrån en släkt som bestod av en lång rad berömda häxjägare. Kedjan bröts av Fenedirs far som rymde hemmifrån och bröt all kontakt med sin familj och begav sig av till Olithûn för att träffa diverse poeter och konstnärer som staden var känd för.
Fenedir är född och uppväxt i denna stad och i ett rebeliskt utfall mot sin konstnärs fader tänker han nu söka upp sin förlorade släkt för att lära sig om deras gamla familjeyrke.

---
Jag förbereder för min långa resa genom att gå till en vapenaffär och ser vad de har där. Så vad ser jag?

Innehavaren står bakom disken och ser allmänt butter ut. Fenedir märker att det är en liten tjock dvärg, som står på en pall för att se längre ut.
"Vi har yxor, spikklubbor och svärd", grymtade han. "Vad vill'ru ha?"


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:

Namn: Ralas Sithis
Ras: Malakkan
Ålder: 17
Utseende: Mycket, fast kort hår som är svart i färgen. Och ett stort märke som slingrar sig vid den vänstra halvan av ansiktet.
Cirka 180cm lång och 62kg

Historia: Ralas bodde i staden Mardunda som liten och fick ofta uppleva våld i hemmet och en dag när hans far stod lutad över hans mor med en dolk så tog Ralas sin pilbåge och tvekade ganska länge innan han sköt sin far, Redras Sithis men han hade tvekat för länge och hans far hade dödat Ralas mamma. Så Ralas flydde från hemmet och levde i frustration och tyckte att det var hans fel att modern dött tills han mötte en man som han hade träffat då han hade flytt från staden pga att han hade blivit anklagad för stöld.Mannen hade han mött på vägen ca 1 mil utanför staden.

Mannen var en människa som hette Martin Cavain, han tränade Ralas till att bli en iskall lönnmördare. Allt detta hände när Ralas var 13-14 år gammal.

Utrustning just nu: En svart kortbåge och ett koger med plats för 15 pilar. I bältet har han dolken som dödade hans mor.

Hoppas detta duger Och jag undrar ifall man får hitta på en orden typ som Fighters guild och Dark Brotherhood i TES spelen?

Ja, det får du! Då kan du alltid rekrytera andra spelare.

Men om utrustningen: Inga spelare har vapen från början. Det är bara till att köpa i närmsta stad.

Okej.. Då rider jag till vapenaffären i Olithûnda och vapeninnehavaren ger mig en (ett) ...? för ...? guldmynt

Vapeninnehavaren säger glatt: "Vi har ett stålsvärd i prima skick! Endast för 80 guldmynt! Men om du vill ha något billigare, så har vi ett oslipat bredsvärd av järn, detta kostar 6 guldmynt. Det är bara att välja."

"Har du inget kortare och lättare?"


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av c-row:

Jag förbereder för min långa resa genom att gå till en vapenaffär och ser vad de har där. Så vad ser jag?

Innehavaren står bakom disken och ser allmänt butter ut. Fenedir märker att det är en liten tjock dvärg, som står på en pall för att se längre ut.
"Vi har yxor, spikklubbor och svärd", grymtade han. "Vad vill'ru ha?"

"Få se på dina yxor och svärd. Vad kan du rekommendera?"

Inaktiv

"Få se på dina yxor och svärd. Vad kan du rekommendera?"

"Om du har råd så har vi Galakens Drakdräpare..."
Dvärgen drog fram en silveryxa som såg ut att skimra blått.
"Annars har vi vanliga järnyxor och rostiga svärd. DUGER DET ÅT DIG!?" Vrålade han plötsligt i ansiktet på Fenedir.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Vapeninnehavaren säger glatt: "Vi har ett stålsvärd i prima skick! Endast för 80 guldmynt! Men om du vill ha något billigare, så har vi ett oslipat bredsvärd av järn, detta kostar 6 guldmynt. Det är bara att välja."

Citat:

"Har du inget kortare och lättare?"

"Vi har en ståldolk. Även ett stålsvärd för 20 guldmynt som bara är en halvmeter långt."


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Vad tar du för dolken?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Tinnituz:

"Få se på dina yxor och svärd. Vad kan du rekommendera?"

"Om du har råd så har vi Galakens Drakdräpare..."
Dvärgen drog fram en silveryxa som såg ut att skimra blått.
"Annars har vi vanliga järnyxor och rostiga svärd. DUGER DET ÅT DIG!?" Vrålade han plötsligt i ansiktet på Fenedir.

Jag tar ett steg tillbaka ifrån den galna dvärgen och säger: -"Lugna ner dig nu! Har din favorit pall tappat ett ben eller?" i en kanske aningen för kaxig ton.
"Vad ska du ha för en järnyxa?"

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Vad tar du för dolken?

"3 guldmynt."


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv
Skrivet av c-row:
Skrivet av Tinnituz:

"Få se på dina yxor och svärd. Vad kan du rekommendera?"

"Om du har råd så har vi Galakens Drakdräpare..."
Dvärgen drog fram en silveryxa som såg ut att skimra blått.
"Annars har vi vanliga järnyxor och rostiga svärd. DUGER DET ÅT DIG!?" Vrålade han plötsligt i ansiktet på Fenedir.

Jag tar ett steg tillbaka ifrån den galna dvärgen och säger: -"Lugna ner dig nu! Har din favorit pall tappat ett ben eller?" i en kanske aningen för kaxig ton.
"Vad ska du ha för en järnyxa?"

"10 guldmynt", morrade dvärgen.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:

Vad tar du för dolken?

"3 guldmynt."

Den blir prima! *Ger vapeninnehavaren 3 guldmynt*


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:

Vad tar du för dolken?

"3 guldmynt."

Den blir prima! *Ger vapeninnehavaren 3 guldmynt*

"Tack ska du ha", sa innehavaren nöjt.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av c-row:
Skrivet av Tinnituz:

"Få se på dina yxor och svärd. Vad kan du rekommendera?"

"Om du har råd så har vi Galakens Drakdräpare..."
Dvärgen drog fram en silveryxa som såg ut att skimra blått.
"Annars har vi vanliga järnyxor och rostiga svärd. DUGER DET ÅT DIG!?" Vrålade han plötsligt i ansiktet på Fenedir.

Jag tar ett steg tillbaka ifrån den galna dvärgen och säger: -"Lugna ner dig nu! Har din favorit pall tappat ett ben eller?" i en kanske aningen för kaxig ton.
"Vad ska du ha för en järnyxa?"

"10 guldmynt", morrade dvärgen.

"10! Nä du! Du får 6 guldmynt" säger jag bestämmt

Medlem
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:

Vad tar du för dolken?

"3 guldmynt."

Den blir prima! *Ger vapeninnehavaren 3 guldmynt*

"Tack ska du ha", sa innehavaren nöjt.

Därefter beger Ralas sig hem till stugan där han och Martin bor. Följande dag tränar dom skytte i trädgården och Ralas får låna Martins pilbåge. Nästa dag fyller Ralas 18 år och Martin ger honom ett uppdrag som går ut på att han ska döda en person. Ralas blir förtjust han har längtat efter att få ett uppdrag ända sen han fick reda på att mannen varit lönnmördare. Så han ger sig iväg mot huvudstaden där "måltavlan" bor.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

När han anländer till Diridon går han till "måltavlans" hus och kollar vart han kan gå in senare när det blir natt. Som tur är så hade denne en bakdörr som Ralas trodde skulle te sig perfekt att bryta sig in igenom. När han har tittat närmare på dörren går han till närmsta värdshus och frågar vad det blir för ett rum.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av c-row:
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av c-row:
Skrivet av Tinnituz:

"Få se på dina yxor och svärd. Vad kan du rekommendera?"

"Om du har råd så har vi Galakens Drakdräpare..."
Dvärgen drog fram en silveryxa som såg ut att skimra blått.
"Annars har vi vanliga järnyxor och rostiga svärd. DUGER DET ÅT DIG!?" Vrålade han plötsligt i ansiktet på Fenedir.

Jag tar ett steg tillbaka ifrån den galna dvärgen och säger: -"Lugna ner dig nu! Har din favorit pall tappat ett ben eller?" i en kanske aningen för kaxig ton.
"Vad ska du ha för en järnyxa?"

"10 guldmynt", morrade dvärgen.

"10! Nä du! Du får 6 guldmynt" säger jag bestämmt

"Vems affär är det här?" Ryter dvärgen. "8 guldmynt och inte en slant mindre!"


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv

*Borttaget*


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

När han anländer till Diridon går han till "måltavlans" hus och kollar vart han kan gå in senare när det blir natt. Som tur är så hade denne en bakdörr som Ralas trodde skulle te sig perfekt att bryta sig in igenom. När han har tittat närmare på dörren går han till närmsta värdshus och frågar vad det blir för ett rum.

"5 guldmynt för en natt. 8 guldmynt för två."


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Jag går in till närmaste vapenaffär, och ser en annan människa som försöker pruta till sig ett vapen, jag säger att jag betalar 8 guld för yxan.

Edit ; Vore det inte bättre om man skickar ett pm till spelledaren, och skriver vad man vill göra i händelsen?
Tinnituz kan ju skriva vad som händer på alla fronter i ett lite längre medelande, och så får man väl kommunicera via pm mellan spelarna också


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av q0rra:

När han anländer till Diridon går han till "måltavlans" hus och kollar vart han kan gå in senare när det blir natt. Som tur är så hade denne en bakdörr som Ralas trodde skulle te sig perfekt att bryta sig in igenom. När han har tittat närmare på dörren går han till närmsta värdshus och frågar vad det blir för ett rum.

"5 guldmynt för en natt. 8 guldmynt för två."

Okej jag tar en natt..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Jag går in till närmaste vapenaffär, och ser en annan människa som försöker pruta till sig ett vapen, jag säger att jag betalar 8 guld för yxan.

Edit ; Vore det inte bättre om man skickar ett pm till spelledaren, och skriver vad man vill göra i händelsen?
Tinnituz kan ju skriva vad som händer på alla fronter i ett lite längre medelande, och så får man väl kommunicera via pm mellan spelarna också

Vilken "annan människa" menar du? Nu blev jag förvirrad. 8)

---

Och det blir mycket lättare att köra såhär. Det kan vara kul för andra spelare att se vad som händer dig.

Skrivet av q0rra:

Okej jag tar en natt..

"Hit me' pengarna och sussa sött", säger värdshusägaren.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av c-row:

"10! Nä du! Du får 6 guldmynt" säger jag bestämmt

"Vems affär är det här?" Ryter dvärgen. "8 guldmynt och inte en slant mindre!"

Skrivet av Greger:

Jag går in till närmaste vapenaffär, och ser en annan människa som försöker pruta till sig ett vapen, jag säger att jag betalar 8 guld för yxan.

Jag säger "Jag var här först! 8 guldmynt får det bli" till dvärgen och vänder mig åt den nykomne personen.
"Mitt namn är Fenedir...Så du är också på jakt efter en ny yxa. Får man fråga vem du är?"

123
Skriv svar