Xbox 360 eller en helt ny PC?

Medlem
Xbox 360 eller en helt ny PC?

Hmm...En helt ny PC eller en Xbox 360 hjälp!:)


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Youtube-proffs

Xbox360.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Poll!

Jag röstar för pc iaf

Medlem
Medlem

En PC så klart. så är du inte så låst.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Ps3

De fanns inte som alternativ


signatur
Medlem

Det rör sej väl inte om samma pengar, en PC kostar väl lite mer. Om du nu inte menar att det gör den visst. Då tycker jag att du ska spara till en riktig gamer-PC, från 15000 kr, (min åsikt).


signatur

yolo

Medlem

Beror helt på din budget och vad för typ av spel som du spelar. Om du som jag knappt spelar någonting längre förutom QuakeWorld på PC så är valet ganska enkelt; köp en xbox 360.

Medlem

Beror helt på vad du vill spela, men med tanke på att MS gillar att släppa sina 360-spel till PC ett tag efter så kanske det inte vore fel med en burk


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Först och främst beror det väl på hur mycket spel du köper och hur mycket pengar du har nu. PC är ju billigare i längden, om du gillar att spel kan moddas och kostar 100-200 mindre. Köper du inte så många spel, kanske 360 ger mer valuta. I slutändan handlar det om vilka spel du vill ha. X0 har ju bara Action och Racing i princip. PC är ju lite bredare än så.

Inaktiv

Beror lite på vad du är ute efter för spel. Men visst, det finns inte särskilt många 360-spel som inte kommer till dator. Dessutom så har ju 360n visat sig ohållbar samt att du får ställa in dig at standardpriset för ett 360-spel är 549-599 och inte som 399-449 på PC.
Sen har du väl mer användning för PCn, oavsett om du gillar att surfa, lyssna på musik, programmera eller göra skolarbeten...

Om du inte är helt überdamp på att du måste spela Mass Effect och Fable 2 på releasedagen så skulle jag rekommendera PCn. Tro mig, Mass Effect kommer till PC i sinom tid. Microsoft skulle aldrig missa chansen att öronmärka det spelet till Vista och på så sätt pumpa ut sitt nya OS i folkhemmet.
Däremot kommer du missa en hel del om du väljer 360 framför PC. Crysis, Spore, Starcraft 2, Warhammer Online, Hellgate London, Far Cry 2 o.s.v.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv
Medlem

Som annan förnuftig håller jag verkligen på PC, ifall du är redo att lägga den summan som behövs för en trevlig rig. I jämförelse är kakmonstret billigare och för enkelhetens skull skulle säkert det vara bättre val. Den enda som kan ställa de båda plattformarna och väga är du själv, efter att du tänkt ut vad det är du vill ha. Jag kan bara hävda att PC är den bättre.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Youtube-proffs

För att komma upp i samma prestanda som en xbox360 så måste du lägga ner mycket CASH på en PC.

Har du något emot att köra FPS med handkontroll så kan jag rekommendera PC.
Har du något emot racingspel så kan jag rekommendera PC.
Har du något emot att inte behöva sitta och pilla med inställningar för grafik och sånt så köp en PC.
Har du något emot att sitta i en skön soffa och spela med en handkontroll istället för TB och mus så köp en PC.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Har du tillräckligt med pengar till en bra pc så röstar jag för pc....eller varför inte båda?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

360 premium kan du nog hitta för strax under 3000 så du har nog råd med både pc och 360.

Medlem
Skrivet av Polish:

För att komma upp i samma prestanda som en xbox360 så måste du lägga ner mycket CASH på en PC.

Har du något emot att köra FPS med handkontroll så kan jag rekommendera PC.
Har du något emot racingspel så kan jag rekommendera PC.
Har du något emot att inte behöva sitta och pilla med inställningar för grafik och sånt så köp en PC.
Har du något emot att sitta i en skön soffa och spela med en handkontroll istället för TB och mus så köp en PC.

Jag försöker verkligen hålla mina fördomar till ett minimum, men när konsolförespråkare gång på gång tar upp saker som bara visar på okunskap så börjar man ju faktiskt sina fördomar infriade.

Varför kan jag inte spela i sköna soffan med HK istället för TGB+MUS? Med t ex X0 kontrollen?

X0 är inget dåligt köp, men Polish är en dålig rådgivare.

Youtube-proffs
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Polish:

För att komma upp i samma prestanda som en xbox360 så måste du lägga ner mycket CASH på en PC.

Har du något emot att köra FPS med handkontroll så kan jag rekommendera PC.
Har du något emot racingspel så kan jag rekommendera PC.
Har du något emot att inte behöva sitta och pilla med inställningar för grafik och sånt så köp en PC.
Har du något emot att sitta i en skön soffa och spela med en handkontroll istället för TB och mus så köp en PC.

Jag försöker verkligen hålla mina fördomar till ett minimum, men när konsolförespråkare gång på gång tar upp saker som bara visar på okunskap så börjar man ju faktiskt sina fördomar infriade.

Varför kan jag inte spela i sköna soffan med HK istället för TGB+MUS? Med t ex X0 kontrollen?

X0 är inget dåligt köp, men Polish är en dålig rådgivare.

När jag tänker PC spelare, så tänker jag tangentbord och mus framför ett skrivbord.

Tänker jag konsoll så tänker jag hemmasoffa och HK kontroll.
Och X0 kontrollen har ja ingen aning om vad fan det är så, ja, jag är väl okunnig, men lite hjälpsam kan man iaf försöka vara.

Må vara en dålig rådgivare på konsoller, men det är annat jag är mycket bättre på, kanske inte rätt forum för det dock. :heart:


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar