Woho! Mindre än en meter kring midjan!

Flakmonkey
Woho! Mindre än en meter kring midjan!

Några vet det säkerligen redan, men för er som inte vet så har har jag sedan ett par tre-fyra år sedan vandrat på fascinerande resa. Det började strax innan årsskiftet 2006 då jag av någon anledning bestämde mig för att jag nu var tvungen att göra något åt min övervikt. Jag vet inte exakt hur mycket jag vägde då (vågade ju inte väga mig) men 140+ kg var det med största säkerhet. Har faktiskt ingen aning vad det var som fick mig att ta det steget för egentligen hade man ju bestämt sig många gånger förut, men den här gången var det något som fick mig att hänga i. Kanske var det tanken på att det här var min "sista" chans. Jag var trots allt 26 och det blir ju knappast lättare att göra något åt vikten ju äldre man blir, så det var nog lite som att om jag inte gör det nu så kommer jag aldrig göra det.

[ia=2091; large]
Jag på en kräftskiva hos min bror 2006

Hur som helst så ska jag inte gå in på hur jag gjorde här och nu eftersom jag måste iväg, men jag måste bara berätta att jag äntligen nått ett mål som jag satte upp redan då för över tre år sedan och det är att jag har mindre än en meter i midjemått! Mätte mig nu på morgonen och fan vilken skön känsla det var. Jag har ju aldrig vägt mig eftersom jag tycker det är rätt missvisande eftersom muskler ju väger en hel del, men midjemåttet (och kläder) har alltid varit ett bra mål för mig att satsa mot och nu har jag alltså nått det \o/

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska satsa på. Har ju inte fått bort allt som ska bort, men det är väl bara att köra på som jag gjort det senaste halvåret då jag rasat rätt mycket. Fast det ska jag inte tänka på nu, nu ska det ju firas med en Nutrilett-frukost, följt av shopping i kungliga hufvudstaden samt ett träningspass på eftermiddagen.

Fan vad det går bra nu!

#blogg

Medlem
Woho! Mindre än en meter kring midjan!

Bra jobbat där, mål är viktigt att ha, lagom höga.
det är nog en bra ide att du inte sätter dig ner nu utan tittar efter ett nytt mål,

jag själv är inte direkt överviktig, men jag har varit tränad och efter allehanda problem som foten och värme allergier höll mig bort från träning i över 5 år och jag trodde att det räckte att spänna sig lite i spegeln, så fick jag en knäpp på näsan var det förr förra året, så jag drog igång hemma träning som jag lyckats hålla rätt bra, det går åt rätt håll och min kondition som var mer eller mindre nada, also jag fick stanna och vila efter att cyklat nån kilometer på öland. men i somras köpte en riktig cykel och körde en runda på 2 mil, (inte från start) och efter 40 mil sammanlagt så har jag väldigt bra kondis, försökt hålla igång med hopprep och konditions cykel inne, men det är inte riktigt samma sak, ser fram imot sommaren och att få cykla i solen igen.

Bra jobbat!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Grymt jobbat!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Medlem
Medlem

Grymt bra jobbat!

Flakmonkey

Tackar tackar ^^

Är ju inte riktigt i mål ännu, men närmar sig och det är egentligen inte mycket svårare än att man bestämmer sig... Alla vet ju vad man ska göra (äta rätt och motionera) och vad man inte ska göra (äta fel och inte röra sig) så det gäller bara att vara disciplinerad och göra det som krävs... Kanske låter hårt och att verkligen bestämma sig kan vara nog så hårt, men det är ändå något som man måste kunna göra själv - är ju bara din kropp och ditt liv, ingen annans...

Medlem
Medlem

Bra jobbat. har själv gjort liknande resa alldeles just.... så I know the feeling.

Medlem

Grymt bra jobbat, jag kan nästan inte tro att det är samma person på bilderna...! Inspirerande läsning, kämpa på!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Grattis!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar