Betatesta Windows 7

Robot
Medlem
Betatesta Windows 7

Måste provas.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Medlem

Bra initiativ då betan ändå läckar på internet för de som vill ha detta.
Vad jag hört så ska W7 vara mycket stabilt och snabbt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Detta ska jag testa, har ju en ledig partition, bara att rensa bort det som ligger där nu (dvs Vista ).
Iof senast jag testade en beta på ett OS från Microsoft (Vista) så fick jag köra recovery på mitt primära OS, Vista betan raderade på något sätt MFT registret samt backupen. :S
Ser dock fram emot W7, Vista var en totalt flopp imo, W7 sägs ju vara snabbare än XP i vissa saker, upp till bevis antar jag.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Då måste jag starkt ifrågasätta din mentala kapacitet och kunskaper vad gäller datorer. Jag har aldrig haft någon drivrutin som har strulat i Vista.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Dax att ta bort vista 32 på den andra partitionen alltså


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Vad menar du? Jag började med SP1 och har inte haft ett enda problem med Vista.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Har då aldrig haft problem med vista.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

sett fram imot win7, då vista inte igentligen haft nåt som jag funnit intressant.

så länge som dom inte tvingar på en massa skit som man inte vill ha men måste använda bara för att man vill köra det.

det är väl snackat om det nya fil systemet som är mest intressant och förhoppningen att dom kanske gör nåt vettigt för en gångs skull.

Medlem

Hahaha, Saxit stoppar foten i munnen igen


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Inaktiv

Jag hoppas då det är stabilt eftersom jag lider av bluescreen. Särskilt när jag spelar spel.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Hallojsan allihop!
Jag e jättenöjd med mitt Vista.Det har fungerat och fungerar jättebra för min del.Jag välkomnar även det nya operativsystemet när kommer i en köpversion i butikerna.:up:

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Jag hoppas då det är stabilt eftersom jag lider av bluescreen. Särskilt när jag spelar spel.

Du vet vad "beta" innebär, va?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av MiXiE:

Jag hoppas då det är stabilt eftersom jag lider av bluescreen. Särskilt när jag spelar spel.

Har du Vista nu? i vilket fall som helst låter det mer som du antingen klockat för mycket eller har defekt hårdvara.
Kan också vara problem med drivrutiner som till tex grafikortet , vilket man inte direkt kan klandra ms för.

Inaktiv

Själv har man redan stängda betan!

Superbaren är riktigt najs, skulle kunna uppdatera bara för den!

Medlem

Står nog över. Är inte så förtjust i betor.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Vaddå? Efter service pack 1 har allt funkat klockrent för mig i vista.

Medlem

Bara massa bloat! Ge oss en slimmad no-bullshit version tack!

Medlem
Skrivet av Mr Gargamel:
Skrivet av MiXiE:

Jag hoppas då det är stabilt eftersom jag lider av bluescreen. Särskilt när jag spelar spel.

Har du Vista nu? i vilket fall som helst låter det mer som du antingen klockat för mycket eller har defekt hårdvara.
Kan också vara problem med drivrutiner som till tex grafikortet , vilket man inte direkt kan klandra ms för.

Nja är drivrutinerna kontrollerade av MS (WHQL) så kan man nog klandra dom.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Håller med Niethrel, har aldrig haft någe problem med Vista fattar inte vad folk klaggar på...


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

Windows 7 dirr

Inaktiv

Tack men nej, håller mig till XP tills något bättre kommer.

Medlem
Skrivet av klegg:

Tack men nej, håller mig till XP tills något bättre kommer.

Windows 7 Beta > Windows XP


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Aldrig haft några problem med vista....Det fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Jag hoppas då det är stabilt eftersom jag lider av bluescreen. Särskilt när jag spelar spel.

Det är nog mer din dators fel än operativsystemet.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

jag har själv Windows 7 Beta build 7000 (Windows 7 ultimate)

Windows 7 är snabbare än både XP och Vista

kräver ca 1,5Ghz cpu - 512mb ram och 12gb hdd.

Windows 7 betan build 7000 är äkligt stabil - stabilare än va både XP och vista var då de släpptes.

de flästa Vista drivrutinerna fungerar på Win 7 - det ända programet som jag vet inte fungerar än är Daemon tools.

har testat ett par olika program sj, bla Nod32, Everest, Steam och många fler - allt fungerar perfect.

kolla in min sida, har skrivit lite mott om det: Swegaming.se

svarar gärna på frågor, kommer nog inte kolla in här dock, PMa eller skriv en kommentar på min sida.

// rolle


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

SBS. Har haft Vista installerat i över ett år, har inte haft problem med vare sig spel eller program (gör musik i cubase, b.la). Ett mycket bättre OS än XP faktiskt, ser helt klart fram emot W7!


signatur
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av klegg:

Tack men nej, håller mig till XP tills något bättre kommer.

Windows 7 Beta > Windows XP

Tvivlar på att en beta är bättre än ett fungerade OS som faktiskt är snabbt till skillnad från Vista som bara blir värre för var dag man använder det. Känns som att det är gjort för att man ska behöva formatera datorn en gång i månaden för att hålla det i trim...

Medlem
Skrivet av Spectral:

Känns som att det är gjort för att man ska behöva formatera datorn en gång i månaden för att hålla det i trim...

SBS. Köp en Mac, en Xbox eller nått..


signatur
Skriv svar