Betatesta Windows 7

Inaktiv
Skrivet av Natrium:

Tänkte också passa på fråga, det där me touch screen grejerna måste man inte ha en speciell skärm för att det ska funka?

Jo självklart måste du ha det

Medlem
Skrivet av Natrium:

Tänkte också passa på fråga, det där me touch screen grejerna måste man inte ha en speciell skärm för att det ska funka?

det är precis som dom gjorde på den gamla goda tiden då dom trädde över en nylon strumpa över TVn för att få färg på sina svartvita. så enkelt är det

Medlem

Var en go o gla XP användare tills jag en dag gav vista en chans till. Och med sp1 vart jag förvånad. Så nu är jag en go o gla vista användare. Sen har jag en gammal burk när jag den sällsynta gången jag använder den där 8bitars applikationen från 91 som jag så mycket gillade.

Nä, jag tror man ska följa med utvekligen även om man inte gillar den. Hur ska vi annars komma framåt i tekonlogin. Minns samma diskus när XP kom. vilket sabla liv det var. värre än nu när vista dök upp. och nu börjar det igen när W7 kommer. Nä, ska installera W7 så fort det går när det släpps.

Medlem

Ser ut mer som ett servicepack till vista än ett nytt OS. Nytänkande är inte att ha lite nya ikoner.

Ge mig tillbaka oldschool utforskaren också, har aldrig gillat vista-varianten.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ser ut mer som ett servicepack till vista än ett nytt OS. Nytänkande är inte att ha lite nya ikoner.

Ge mig tillbaka oldschool utforskaren också, har aldrig gillat vista-varianten.

Håller med!

När jag såg den första skärmdumpen från win7 tänkte jag "Här är vista bilderna, med var tusan har de gömt win7 bilderna." Blev lite besviken när jag förstod vilka bilder jag såg.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Ser ut mer som ett servicepack till vista än ett nytt OS. Nytänkande är inte att ha lite nya ikoner.

Ge mig tillbaka oldschool utforskaren också, har aldrig gillat vista-varianten.

Du kan ställa in explorer vyn i Vista så den ser ut som gamla utforskaren. Under layout i explorer fönstret.

Gillar Windows 7 skarpt för övrigt, man märker att det mesta är optimerat. Att öppna explorer, söka, alla animeringar, göra markerings boxar etc.

Drar mindre ram oxå, dock verkar processorn vara lite instabil, hoppar upp till 100% på båda kärnorna lite hip som happ utan att man gör något.

Medlem
Skrivet av mrful:
Skrivet av CastorFiber:

Ser ut mer som ett servicepack till vista än ett nytt OS. Nytänkande är inte att ha lite nya ikoner.

Ge mig tillbaka oldschool utforskaren också, har aldrig gillat vista-varianten.

Håller med!

När jag såg den första skärmdumpen från win7 tänkte jag "Här är vista bilderna, med var tusan har de gömt win7 bilderna." Blev lite besviken när jag förstod vilka bilder jag såg.

Om du inte ser skillnad på Vista och Win7 så borde du verkligen överväga att skaffa glasögon, allt utom ikonerna har blivit omdesignat

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Kidrobot:

Hahahahah fan va jag garvar åt den här tråden!
Ni grabbar måste vakna upp. Jag har kört Vista sen första betan och krigade mig igenom början utan Internet drivisar... Vista har utvecklats utav bara fan och är nu betydligt mycket bättre än XP i de flesta fallen TYCKER jag. Vista hade för höga systemkrav vid release och ni som klagar på Vista nu bör förstå att det är era datorer som börjar bli gammla. Efter 2 år nu bör man ha över 2GB RAM och en dual core för att ens vara med i den här diskussionen. det enda som jag på handen på hjärtat kan säga att XP tok dödar Vista på är grafikkortsdrivrutiner.

Nu har jag kört 7an sen första läkta betan och är mycket nöjd! Windows har verkligen lyssnat på feedback och optimerat sjukt bra. Kolla bara på stödet för den kommande Hårddisk standard SSD.

Program som inte gjorts kapabla med Vista + 7an på 2 år är inte ens värda att installera tycker jag. Inte för att jag kan komma på något sånt program nu men... Fan jag är egentligen för överklasifierad för att tjaffs med små xp fanboys på FZ.

Vilka efterblivna argument för att vista är bättre.

Många gamla spel funkar inte på vista. Det duger för att jag ska skit i vista. Om man gör ett nytt operativsystem som inte kilarar av allt som det gamla gjorde så går man ju bara ett steg i sidled istället för framåt.

Och det är nog många som tycker att de borde slopat bakåtkompatibilitet helt för länge sedan.

Inaktiv

en till, jag slänger min dator i lava innan jag kör window crap


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Uhm, jag kommer inte in på Microsoft's hemsida..


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Uhm, jag kommer inte in på Microsoft's hemsida..

Jodå, sidan är bara väldigt trög. Låt det ladda.

Fast betan skulle inte släppas förän under eftermiddagen PST-tid. Skulle alltså tippa på att det släpps mellan 21 och midnatt svensk tid.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mrful:
Skrivet av CastorFiber:

Ser ut mer som ett servicepack till vista än ett nytt OS. Nytänkande är inte att ha lite nya ikoner.

Ge mig tillbaka oldschool utforskaren också, har aldrig gillat vista-varianten.

Håller med!

När jag såg den första skärmdumpen från win7 tänkte jag "Här är vista bilderna, med var tusan har de gömt win7 bilderna." Blev lite besviken när jag förstod vilka bilder jag såg.

Om du inte ser skillnad på Vista och Win7 så borde du verkligen överväga att skaffa glasögon, allt utom ikonerna har blivit omdesignat

Visa skillnaderna då - i mina ögon ser det exakt ut som vista.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Citat:

SBS. Har haft Vista installerat i över ett år, har inte haft problem med vare sig spel eller program (gör musik i cubase, b.la). Ett mycket bättre OS än XP faktiskt, ser helt klart fram emot W7!

Håller med dig, jag har aldrig heller haft några problem med varesig program lr spel. Vista funkar utmärkt för mig.

Ni bara klagar, håller med om att Windows inte är bra jämt och att det har ett antal stora o små brister.. men vart skulle världen vara idag om inte Windows funnits?

Jag säger inte att Vista är bättre än XP nu, jag säger bara att ni som klagar så extremt mycket på Vista ska ta pröva det en stund så ni lär er det eftersom det faktiskt är ett bra OS trots att det slukar mycket dator kraft och har irriterande funktioner (som är hur enkla som helst att slå av...) .

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ser ut mer som ett servicepack till vista än ett nytt OS. Nytänkande är inte att ha lite nya ikoner.

Ge mig tillbaka oldschool utforskaren också, har aldrig gillat vista-varianten.

Gamla utforskaren slår allt.
Därför man använder Totalcommander!

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av ScarFace:

Uhm, jag kommer inte in på Microsoft's hemsida..

Jodå, sidan är bara väldigt trög. Låt det ladda.

Fast betan skulle inte släppas förän under eftermiddagen PST-tid. Skulle alltså tippa på att det släpps mellan 21 och midnatt svensk tid.

Kl 12 am pacific, så kl 21 här.

Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Wartex:

Jag antar att Microsoft lagt mest tid på funktioner som faktiskt SYNS, som grafiken, för att det är lättare att göra reklam för. Om de bara skulle kolla under motorhuven så skulle de se att OS:et ruttnar innifrån. Bah, om det bara fanns bra spel till Linux skulle jag byta direkt... -_-

Soz, lång post. Hoppas nån orkade läsa.

Nja, faktum är ju att de HAR jobbat under huven. I Vista, stora säkerhetsförbättringar. I Win7, stora prestandaförbättringar. Om Win7 är snabbare än XP så snackar vi ju inte bara eyecandy.

Sen tror jag det är ganska viktigt med eyecandy också då folk är rätt ytliga av sig. Det är business helt enkelt.

Vista var en hel omskrivning av windows från grunden, gjorde windows komponent baserat. Problemet var att det var för mycket under ytan i Vista vilket ledde att de inte han klart med alla potentiella appliceringar som omskrivningen möjliggjorde. I windows 7 har de kunnat koncentrerat på funktioner och optimering. Det märker man tror alldrig ett OS har varit så här stabilt och snabbt i beta 1.

Problemet med windows är att de har en alldeles för stor kundgrupp till skillnad från mac OS och linux. De kan inte göra allt för stora förändringar eller inte heller skita i bakåtkompatiblitet så som apple gjort vid ett flertal tillfällen.

PS. Ni som kör betan på en desktop sätt powersättings till optimal performance, blev stabilare i processor använding då.

Medlem
Skrivet av dawah:
Skrivet av Wartex:

Vista (och Windows 7) sunkar för att Microsoft har vridit upp bloat-mätaren så mycket det går. Det är inte intuitivt för fem öre. För att göra vissa saker som gick med 3 musklick i XP måste man nu navigera sig igenom långa menyer, klicka på knappar hit och dit som till synes sitter på måfå och alternativt gå igenom en Wizard.

"Säkerhetsförbättringarna" är bara irriterande för oss datoranvändare som har använt en dator längre än en månad. 5000:e gången man ser "Open File - Security Warning" eller "Internet Explorer har blockerat script från den här sidan" så förlorar man allt hopp inför framtiden av detta OS.

Jag antar att Microsoft lagt mest tid på funktioner som faktiskt SYNS, som grafiken, för att det är lättare att göra reklam för. Om de bara skulle kolla under motorhuven så skulle de se att OS:et ruttnar innifrån. Bah, om det bara fanns bra spel till Linux skulle jag byta direkt... -_-

Soz, lång post. Hoppas nån orkade läsa.

Jag håller med beskrivningen för vista men verkligen inte för windows 7.

Det är lika lätt om inte lättare att nagivera sig genom windows 7 som XP. Menyerna i nya windows är kortare än någonsin.

Om det är något man lär sig efter en månads datoranvändning så är det att internet explorer är allt annat än bra och att man gör bäst i att byta till alternativ firefox eller Google Chrome.

Vad sägs om att prova windows 7 istället för att anta saker? Inte för att vara elak men det är ju uppenbart att du inte har någon aning om vad du säger.

Jo, det var fel av mig att slänga in Windows 7 i parantesen. Tänkte mest på de screens jag har sett av W7, och att de har behållt de uppblåsta titlebarsen och så. Resten var egentligen menat för Vista. Jag har dock svårt för att tro att Microsoft skulle välja att "gå tillbaka" i designen av menyerna, för hittills har de mestadels kört på någon slags "äh, användarna vänjer sig"-attityd.

Medlem

Haha så dåligt. Windows vill bara tjäna pengar. Visst behövde Vista liten förbättring men det här är ju bara löjligt. Har kollat på några youtube videos, allt dom snackar om är dessa nya smidiga snabbstartsmenyer, och bibliotek och annat strunt som är helst värdelöst. Att hitta saker var inte Vistas problem, men visst, vill man tjäna mycket pengar utan att anstränga sig så har ju Microsoft lyckats, det ser man ju på en del
FZ/Youtube kommentarer - "OMG, ny snabbmeny, åh vad enkelt, man kan placera två fönster brevid varandra". Jag tänker iallfall inte gå och köpa ett nytt svindyrt OS för såndana småsaker. Dom har ju bara om-möblerat Vista, det är allt? Varför kommer inte dessa förbättringar till med någon service pack istället? Dom borde fortsätta med att förbättra Vista istället i min mening.

Medlem

"Jag är skeptisk".

Som Shisuke påpekar; Varför inte förbättra Vista?
Att Microsoft vill tjäna pengar är ju alldeles uppenbart i vanliga fall. I detta så är det mer än uppenbart.
Vista är idag ett bra OS. Dock saknar jag vissa säkerhetsdetaljer från XP PRO. Som att man kan skydda sina mappar från andra användare på datorn. T.o.m. med Vista Ultimate 64 är det "happy hour" om du loggar om som "Gäst" att rota runt i alla privata mappar. Hur det kan komma sig är ett under.
Med tanke på Vistas prisbild idag, så vågar jag inte ens tänka på vad "Windows 7" kommer att kosta.
Sedan är ju frågan om hur mycket tid kommer det att läggas på att uppdatera dagens Vista-versionener, då Windows 7 är släppt?
Sitter man där som ett fån då. Den som lever får se...

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Spectral:

Känns som att det är gjort för att man ska behöva formatera datorn en gång i månaden för att hålla det i trim...

SBS. Köp en Mac, en Xbox eller nått..

Varför det? Jag behöver en dator som kör windows för mjukvaruutveckling.

Behöver du formatera datorn en gång i månaden för att hålla datorn i trim så är det nog användaren som gör lite konstigheter... Det går att utveckla på Mac oxå...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av rolle90:

de flästa Vista drivrutinerna fungerar på Win 7 - det ända programet

Det heter flesta och enda...

Föresten.. måste man som vanligt brenna ut skiten på skiva och boota från? eller gör man på nåt nytt sett med windows 7?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av rolle90:

de flästa Vista drivrutinerna fungerar på Win 7 - det ända programet

Det heter flesta och enda...

Föresten.. måste man som vanligt brenna ut skiten på skiva och boota från? eller gör man på nåt nytt sett med windows 7?

Det heter bränna och sätt

Ja, du bränner ner den på skiva vad jag vet.

Medlem

/me kramar sitt XP.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Dumt att dom inte har en torrent för Windows 7 också. Känns väldigt UTE att använda vanlig http-nedladdning när det är så många som ska ladda ned. Kunde iallafall givit bittorrent till folk som kunnat, så dom fått snabbare nedladdningshastighet.

Medlem

Microsoft har släppt betan, hämta den här:
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx
Inte helt oväntat så är servrarna helt överbelastade

Medlem

tja ex antal miljoner som vill prova betan så nog är det tryck men inget säger att du måste prova betan som privatperson i detta läge


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Server is too busy


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det är kanske en dum fråga men behöver man ha vista för att testa windows 7?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Allt har fungerat klockrent i min vista business x64 iaf

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Det är kanske en dum fråga men behöver man ha vista för att testa windows 7?

Nej


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skriv svar