Betatesta Windows 7

Medlem
Skrivet av Kidrobot:

Hahahahah fan va jag garvar åt den här tråden!
Ni grabbar måste vakna upp. Jag har kört Vista sen första betan och krigade mig igenom början utan Internet drivisar... Vista har utvecklats utav bara fan och är nu betydligt mycket bättre än XP i de flesta fallen TYCKER jag. Vista hade för höga systemkrav vid release och ni som klagar på Vista nu bör förstå att det är era datorer som börjar bli gammla. Efter 2 år nu bör man ha över 2GB RAM och en dual core för att ens vara med i den här diskussionen. det enda som jag på handen på hjärtat kan säga att XP tok dödar Vista på är grafikkortsdrivrutiner.

Nu har jag kört 7an sen första läkta betan och är mycket nöjd! Windows har verkligen lyssnat på feedback och optimerat sjukt bra. Kolla bara på stödet för den kommande Hårddisk standard SSD.

Program som inte gjorts kapabla med Vista + 7an på 2 år är inte ens värda att installera tycker jag. Inte för att jag kan komma på något sånt program nu men... Fan jag är egentligen för överklasifierad för att tjaffs med små xp fanboys på FZ.

Sista meningen säger allt...

Men lycka till med Windows 7.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av LongKalsing:
Skrivet av MiXiE:

Jag hoppas då det är stabilt eftersom jag lider av bluescreen. Särskilt när jag spelar spel.

Tror inte det har med din dators operativsystem om DU lider av bluescreen...

Kan vara problem med OS om det är felinstallerat eller om något buggat. Mixie formatera din dator så borde det lösa sig så länge det inte är hårdvarufel.


signatur
Medlem

får inte mitt virus program att fungera
(Crashar bara) efter installationen (bullguard)
fungerar ju så under bar annars..

Tänker inte förnedra mig med Norton i allafall

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av Kidrobot:

Hahahahah fan va jag garvar åt den här tråden!
Ni grabbar måste vakna upp. Jag har kört Vista sen första betan och krigade mig igenom början utan Internet drivisar... Vista har utvecklats utav bara fan och är nu betydligt mycket bättre än XP i de flesta fallen TYCKER jag. Vista hade för höga systemkrav vid release och ni som klagar på Vista nu bör förstå att det är era datorer som börjar bli gammla. Efter 2 år nu bör man ha över 2GB RAM och en dual core för att ens vara med i den här diskussionen. det enda som jag på handen på hjärtat kan säga att XP tok dödar Vista på är grafikkortsdrivrutiner.

Nu har jag kört 7an sen första läkta betan och är mycket nöjd! Windows har verkligen lyssnat på feedback och optimerat sjukt bra. Kolla bara på stödet för den kommande Hårddisk standard SSD.

Program som inte gjorts kapabla med Vista + 7an på 2 år är inte ens värda att installera tycker jag. Inte för att jag kan komma på något sånt program nu men... Fan jag är egentligen för överklasifierad för att tjaffs med små xp fanboys på FZ.

Sista meningen säger allt...

Men lycka till med Windows 7.

Säger inte att han har rätt, men man får den känslan ibland. Så mycket "bashande" mot Vista från personer som verkar följa trender utan att ha en aning om vad de säger.

Enda XP gör bättre jämfört med Vista numera, är dess snabbhet. Men på någorlunda nytt system kommer Vista vara snabbare än XP. Sedan är såklart mer drivrutiner utvecklade för XP. Men det är gammalt problem nu, har inga problem med drivrutiner längre.

Snart kommer XP inte ens vara snabbaste operativsystemet. Vad ska alla XP användare göra då? Gå tillbaka till 2000/98 (ME räknas väl inte)? För att gå framåt verkar vara svårt.

Medlem

Hmm, bara jag som har haft problem med betan än så länge?

Gjorde en ren installation och allt började väl bra. Men sen började OS:et hänga sig stup i kvarten. Att avsluta aktiviteten eller processen hjälpte inte så man kunde varken logga ut eller stänga av datorn på "rätt" sätt. Fick stänga av den via powerknappen minst 5 gånger på grund av det.

Till slut fick jag nog, och nu är jag tillbaka i Vista. Synd, för jag såg verkligen fram emot att prova betan ett tag. Man kanske får prova igen lite senare, men just nu är jag inte på humör.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Hmm, bara jag som har haft problem med betan än så länge?

Gjorde en ren installation och allt började väl bra. Men sen började OS:et hänga sig stup i kvarten. Att avsluta aktiviteten eller processen hjälpte inte så man kunde varken logga ut eller stänga av datorn på "rätt" sätt. Fick stänga av den via powerknappen minst 5 gånger på grund av det.

Till slut fick jag nog, och nu är jag tillbaka i Vista. Synd, för jag såg verkligen fram emot att prova betan ett tag. Man kanske får prova igen lite senare, men just nu är jag inte på humör.

Ett tipps är ju att använda tex Virtual PC och installera där o testa? ska jag göra om en stund iaf.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Hmm, bara jag som har haft problem med betan än så länge?

Gjorde en ren installation och allt började väl bra. Men sen började OS:et hänga sig stup i kvarten. Att avsluta aktiviteten eller processen hjälpte inte så man kunde varken logga ut eller stänga av datorn på "rätt" sätt. Fick stänga av den via powerknappen minst 5 gånger på grund av det.

Till slut fick jag nog, och nu är jag tillbaka i Vista. Synd, för jag såg verkligen fram emot att prova betan ett tag. Man kanske får prova igen lite senare, men just nu är jag inte på humör.

Hm. OS:et hänger sig stup i kvarten? Kan inte stänga av datorn på ett vettigt sätt? Låter verkligen inte som om du har något fel på din Windowsversion.

Medlem

Nja, inte superstabilt, men jävligt snyggt. Det är ju dock en beta så man kan ju inte ha för höga förhoppningar. Plus för att alla mina tillbehör funkar perfekt

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av Kidrobot:

Hahahahah fan va jag garvar åt den här tråden!
Ni grabbar måste vakna upp. Jag har kört Vista sen första betan och krigade mig igenom början utan Internet drivisar... Vista har utvecklats utav bara fan och är nu betydligt mycket bättre än XP i de flesta fallen TYCKER jag. Vista hade för höga systemkrav vid release och ni som klagar på Vista nu bör förstå att det är era datorer som börjar bli gammla. Efter 2 år nu bör man ha över 2GB RAM och en dual core för att ens vara med i den här diskussionen. det enda som jag på handen på hjärtat kan säga att XP tok dödar Vista på är grafikkortsdrivrutiner.

Nu har jag kört 7an sen första läkta betan och är mycket nöjd! Windows har verkligen lyssnat på feedback och optimerat sjukt bra. Kolla bara på stödet för den kommande Hårddisk standard SSD.

Program som inte gjorts kapabla med Vista + 7an på 2 år är inte ens värda att installera tycker jag. Inte för att jag kan komma på något sånt program nu men... Fan jag är egentligen för överklasifierad för att tjaffs med små xp fanboys på FZ.

Sista meningen säger allt...

Men lycka till med Windows 7.

Säger inte att han har rätt, men man får den känslan ibland. Så mycket "bashande" mot Vista från personer som verkar följa trender utan att ha en aning om vad de säger.

Enda XP gör bättre jämfört med Vista numera, är dess snabbhet. Men på någorlunda nytt system kommer Vista vara snabbare än XP. Sedan är såklart mer drivrutiner utvecklade för XP. Men det är gammalt problem nu, har inga problem med drivrutiner längre.

Snart kommer XP inte ens vara snabbaste operativsystemet. Vad ska alla XP användare göra då? Gå tillbaka till 2000/98 (ME räknas väl inte)? För att gå framåt verkar vara svårt.

Vad alla som anväder XP idag kommer göra är att vänta till det kommer något bättre och sen byta till det, enkelt!

Jag inte hunnit testa W7 nog mycket än för att säga om det är bättre än XP men klart mycket bättre än Vista är det iaf, så jag har tagit bort XP och ska ge W7 en chans. Precis som jag gjorde med Vista innan jag tog bort det och gick tillbaka till XP.

Varför är det så många som tror att alla som inte gillar Vista är bakåtsträvande stofiler som inte gillar något nytt? Nytt är bra så länge det inte innebär en försämring, är inte det självklart... varför byta bara för att det är nytt?

Men som sagt, W7 verkar lovande, känns snabbt och smidigt och med tanke på att det bara är en beta så lär det väl bara bli bättre

BTW skitsnacket om att alla som inte gillar Vista sitter med en föråldrad dator kan ni sluta med, jag har en 4xCore med 4gig ram osv... det spelar ingen roll, XP är iaf snabbare än Vista.

Medlem

Jag tycker i allafall att det funkar bra har kört i en dag nu

Medlem

Hopp fastnar på 297mb..

Medlem

Vad är det som ska vara skillnad mot Vista? Visst, det är lite snyggare, men jag har inte hittat någon funktion som jag tycker skiljer. Skönt att dom har en "show desktop"-knapp nere vid klockan, men i övrigt ser det ju bara ut som grafiskt lulllull som bara förvirrar?

EDIT: ah, dom har snott Findern nu också. Snyggt!

Inaktiv

Windows 7 är kört att använda för dom av oss som spelar CoD4. PB kickar för "Unknown windows API function [13113*]" Inom ngr minuter. Skrev en ticket på Evenbalance angående kicken men fick detta svar

01/12/2009 00:07:31 - "Hendrik Thole"
Note #2: This is due to PunkBuster not supporting Windows 7, and we will not support Windows 7 until it is released to the general public for purchase. I'm sorry, but we do not support beta or release candidate operating systems.

Man kan ju fundera lite på hur dom tänker när dom inte är beredd att uppdatera sin programvara så den funkar på Windows 7 Beta 700 verren som mer än 2.5 miljoner personer komme ratt använda.

Medlem

folk måste komma ihåg här inne att det är en BETA.
kolla upp vad det betyder innan ni grinar över att nått program eller spel inte fungerar.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

folk måste komma ihåg här inne att det är en BETA.
kolla upp vad det betyder innan ni grinar över att nått program eller spel inte fungerar.

Undrar hur du tänker? Eller det gör du kanske inte ja.

Medlem

Det här med Punkbuster är ju nästan löjligt. Med tanke på hur många som nu sitter o kör betan så borde de väl för sjutton kunna fixa så att pb funkar med det. De lär ju göra det sen i alla fall så varför inte börja redan nu? Ska man alltså välja mellan att gå tillbaka till sitt "gamla" OS för att kunna spela spel som använder Pb eller sitta med win7 o inte kunna spela online...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

hellre ett bättre linux faktiskt


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Skriv svar