Spelmakarverktyget Kodu aviserat på CES

Robot
Inaktiv
Spelmakarverktyget Kodu aviserat på CES

Kul att se om det blir nåt vettigt av det eller nåt man tröttnar på direkt för att det blir för få funktioner, framförallt med tanke på att det är gjort för att även småbarn ska klara av det. Men men, hoppas hoppas

Medlem

Till alla er ps3-fanboys som kommer klaga på att M$ bara härmar Little Big Planet tycker jag man kan säga: "Varsågod, achievements är populärt så vi stoppar er inte om ni vill lägga till Trophies, men då tar vi tillbaka lite också!"

Medlem

hmmm, kanske kan vara kul, ser ju inte allför avancerat ut dock


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

jag tycker att det ser balt ut, synd att man "bara" har wii och ps3

Medlem

Spännande! Jag är nyfiken på hur de ska behandla content creation, om det finns inbyggt stöd för meshar, texturer och ljud eller om man får välja från ett bibliotek mer som i Spore.

Angående att det ser enkelt ut så är det ofta en bra sak. Med lite kreativt tänkande brukar man kunna göra riktigt avancerade saker ändå. Ungeför som att någon gjorde en FPS i SEUCK till C64an. :]

Angående cerocs post så ser inte jag var det här har gemensamt med LBP alls. Hur menar du? LBP är ett spel där man kan bygga egna banor, här bygger du egna spel. Eller har jag missförstått något?
Det kommer att tilltala samma målgrupp till viss del absolut, men jag förstår inte hur det kan vara något "stulet".

Medlem

hahahahhaha jävla Little Big Planet wannabe's!! patetiskt

Medlem

Kanske blir nått till slut med XNA, men LBP var juh totalt färglöst så förbaskat besviken på skitspelet. Att det är med på förra årets spellista är ett skämt. Årets mest överhypade spel är Little Big Planet, lika kul som att titta på när målarfärg torkar.

Inaktiv
Skrivet av nsco:

hahahahhaha jävla Little Big Planet wannabe's!! patetiskt

hehe, moget första inlägg:)

Tycker det verkar intressant, ska hålla ett öga på det:)

Medlem

Vad jag tycker är roligt är att alla xbox-fanboys och microsoft själva klankade ner på LBP för att man kan dela med sig av sina hemgjorda banor via PSN och att det då bara blir en massa skit- och snopp-banor som översvämmar servrarna. Men så kommer de nu själva och ger ut en massa spel som endast blir roligt om man får dela med sig av sitt egna skapande och då är det frid och fröjd.

Man kan ju garanterat vänta sig en massa spel som går ut på att få in pitten i hålet.

Medlem

Såklart att M$ ska kopiera Sony.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Såklart att M$ ska kopiera Sony.

MS kopierar och snor från alla andra så det här är inte det minsta förvånande, Patetiskt....


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Sluta snacka.. Xbox 360 hade achievements först så säg inte att MS kopierar LBP!

Detta verkar vara roligt och grymt, varför hålla på klaga?

Medlem

De flesta företag hämtar "inspiration" från andra företag. Inte bara MS. Sålänge det inte bryter emot copyright så är det väl okej. Att det sen inte uppskattas får dom väl räkna med.

Medlem

Littlebig planet var inte heller först, nån var först för länge sedan, Alla lånar av alla. Sony snor grejer av MS och vice versa. Det är så innom allt: kläder, möbler, musik, spel, ALLT. Så det är ingenting att klaga på, man tar idéer från många olika och gör det till sitt eget. IKEA t.ex är ju rätt så bra på det.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

äää man ska inte klaga på att dom kopierat över huvud taget, isf är det Sony som kopierat MS XNA, dom har faktiskt bara visuelt uppdaterat XNA Game Studio o det har funnits längre än LBP. Det ligger ändå i samma branch...


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem
Skrivet av Zheri:

Kanske blir nått till slut med XNA, men LBP var juh totalt färglöst så förbaskat besviken på skitspelet. Att det är med på förra årets spellista är ett skämt. Årets mest överhypade spel är Little Big Planet, lika kul som att titta på när målarfärg torkar.

hehe, du måste spela ett spel innan du säger något.

Men förstår inte likheten med lbp och detta..

Medlem

Alltså SONY har tagit en massa själva alla gör ju det liksom det här verkar bli bättre än LBP och jag förstår att många tänker på LBP då man läser om det eftersom.

Det är nästan samma princip spelar gjort content men här gör du egna spel och LPB är det ett spel där man gör maps.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Måste bara fråga, varför är det dåligt att kopiera/härma en bra ide av en konkurent?

Medlem

Får väl se vad det får för betyg. Att slå en 10/10 kanske kan bli LITE svårt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag sa det förut men tänker säga det igen eftersom så många här inne är helt lost i pannan: Hur fan kan ni tycka att det här är en rip-off på LBP? Ni är galna. Det är ju inte samma sak. Alls.

Lite som att säga att Battlefield 1942 är en rip-off på Arlanda eftersom båda har flygplan.

Medlem

Det ständiga gnatet om vad M$ snor från Sony och vad Sony snor från M$. Att folk inte tröttnar. När ska människor fatta att det bara gynnar oss spelare? Tack vare dessa eventer så slipper jag (fattig som jag redan är) hosta upp stora pengar för en ny konsol bara för att jag vill ha ett spel som enbart säljs för [Insert Name of Console].

Härmed hyllar jag både Sony och M$ för deras oerhört givande insatser inom deras interna tjyv-maraton. Go go!

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Jag sa det förut men tänker säga det igen eftersom så många här inne är helt lost i pannan: Hur fan kan ni tycka att det här är en rip-off på LBP? Ni är galna. Det är ju inte samma sak. Alls.

Lite som att säga att Battlefield 1942 är en rip-off på Arlanda eftersom båda har flygplan.

FZ Börja


signatur

hejsanhejsanhejsan

KoP
Medlem
Skrivet av nsco:

hahahahhaha jävla Little Big Planet wannabe's!! patetiskt

Moget.. contruction kits där man kan skapa sin egna spel ingen ny företeelse. Har själv suttit med SEUCK å testat ett gäng andra construction kits genom åren. Så kom inte och snacka skit om att M$ plankar LBP. I Kodu skapar du ju helt nya små spel medans i LBP har du ju bara tillgång till en baneditor i vilket du bara skapar nya banor till en och samma spel.

Skrivet av druqs:

Man kan ju garanterat vänta sig en massa spel som går ut på att få in pitten i hålet.

Jepp! Har redan börjat skissa på ett sånt spel.

Medlem
Skrivet av Zamuz:
Skrivet av Zheri:

Kanske blir nått till slut med XNA, men LBP var juh totalt färglöst så förbaskat besviken på skitspelet. Att det är med på förra årets spellista är ett skämt. Årets mest överhypade spel är Little Big Planet, lika kul som att titta på när målarfärg torkar.

hehe, du måste spela ett spel innan du säger något.

Men förstår inte likheten med lbp och detta..

Jag har spelat spelet.

Inaktiv

Kan nog bli intressant..

Medlem

Kan nog bli lite roligt!
Men JAG VILLE JU HA LITTLEBIGPLANET!!! BUHU
!111111


signatur

Wai

Inaktiv

palla bry sig om vem som härmar vem? spela spelen o ha kul..


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Microsoft ska ju fan maxa allt. Ta alla idier från Sony som typ singstar och nu detta. Microsoft har ju redan så bra spel med 360 only varför ta flera ?


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Inaktiv
Skrivet av Azet:

Microsoft ska ju fan maxa allt. Ta alla idier från Sony som typ singstar och nu detta. Microsoft har ju redan så bra spel med 360 only varför ta flera ?

Kan du berätta likheten mellan Singstar och Lips?
Helt två olika Musikspel men innehåller samma syfte : att sjunga.

Då kan vi ju lika gärna säga att Resistance har kopierat Halo för att man gör samma sak : skjuter och dödar. Men så är det inte.

Jag försvarar bara MS då detta var en onödig kommentar.

Tycker detta verkar skit grymt! Kodu

12
Skriv svar