Spelmakarverktyget Kodu aviserat på CES

Inaktiv

LBP är ju ripoff av nintendo, jag menar super mario. Båda är ju platformsspel, vilket även Mirror's Edge är så alla bara snor varandra. Så på så vis så har också Kodu blivit en rip-off av super mario.

Nånstans känns det som att FZ logiken brister, igen.
Ni som inte bryr er om XBOX360(läs fanboys), sluta trolla. Ni som däremot är ägare eller framtida ägare eller spekulerar över att införskaffa konsolen kan ju säga sitt om hur denna nyhet gynnar oss spelare samt hur relevant det är till intresset så FZ vet var de ska fokusera sin bevakning på.

Så fint att varje tråd på internet blir mer eller mindre påhoppstrådar.

För övrigt intressant, vill dock se kraften i detta verktyg innan jag är övertygad.

Medlem

kodu ripoff på mario, pff.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av Azet:

Microsoft ska ju fan maxa allt. Ta alla idier från Sony som typ singstar och nu detta. Microsoft har ju redan så bra spel med 360 only varför ta flera ?

Kan du berätta likheten mellan Singstar och Lips?
Helt två olika Musikspel men innehåller samma syfte : att sjunga.

Då kan vi ju lika gärna säga att Resistance har kopierat Halo för att man gör samma sak : skjuter och dödar. Men så är det inte.

Jag försvarar bara MS då detta var en onödig kommentar.

Tycker detta verkar skit grymt! Kodu

Det är i princip lika. Förutom att singstar har olika svårighetsgrader. Samt har tillgång till MYCKET mer musik (sony, gör allt ).

Här är det bara fanboys, inklusive mej

Medlem

Fattar mig inte på detta snack om sno, varken MS eller Sony var först med konsoler i huvudtaget...
Om inte saker görs om i nya upplagor och konkurerar så blir det inga nya förbättrade ting. Patetiskt att sitta gapa om vem som snor hit å dit för det handlar inte om det. Jösses dra ner nattmössan å somna om grabbar.

Inaktiv

lol singstar har mer musik än lips? knappast, lips kan använda all musik på din mp3spelare, nuff said tror nog att all musik i världen är mer än vad singstar har på sin dvd

Dessutom är LBP ripoff på, tja alla 2d fysikspel som funnits till pc de senaste 10 åren
Allt är ripoff på allt, ända tillbaka till Pong, så är det bara. Ingen mening att böla över
Hade utvecklare inte rippat off varandra hade vi fortfarande bara haft Dune som rts, och Wolfenstein som fps.

Tack gode gud att dom tar efter varandra, annars hade det knappt funnits några bra spel.

Medlem

jaha, det läget fanns också. Men blir inte det bättre om sångerna finns i skivan, det tror jag.

Inaktiv
Skrivet av Zheri:

Fattar mig inte på detta snack om sno, varken MS eller Sony var först med konsoler i huvudtaget...
Om inte saker görs om i nya upplagor och konkurerar så blir det inga nya förbättrade ting. Patetiskt att sitta gapa om vem som snor hit å dit för det handlar inte om det. Jösses dra ner nattmössan å somna om grabbar.

Nej du har rätt. Men jag har ju rätt att säga vad jag tycker ändå? Detta är ju endå en forum och då får man vara med på att diskussioner tas.

Medlem

herregud ännu en patetiskt konsol rövslickeri debatt

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Angående cerocs post så ser inte jag var det här har gemensamt med LBP alls. Hur menar du? LBP är ett spel där man kan bygga egna banor, här bygger du egna spel. Eller har jag missförstått något?
Det kommer att tilltala samma målgrupp till viss del absolut, men jag förstår inte hur det kan vara något "stulet".

Man bygger en bana och slänger in ett "spelmoment". 90% av spelet är ju banbyggandet.. ja.. hmm..

Medlem

Men allvarligt little big planet är mycket bättre med lite feeling och den sköna plattform men ändå 3d känslan.

12
Skriv svar