Dessa spel sålde bäst i julas

Robot
Medlem
Dessa spel sålde bäst i julas

Det här är anledningen till varför de släpps så "få" kvalitetsspel. I princip inga av dom hyllade stora spelproduktionerna lyckas ens ta sig in på speltoppen.

Tänk hur mycket billigare Singstar Abba måste vara att producera än att göra Mirror´s Edge. Och när företagen tjänar mer på skitspelen är det inte konstigt att det är massa sånt som blir gjort.

Och som en ps3 fanboy måste jag säga att det är lite tråkigt att inte LittleBigPlanet tog en plats på speltoppen.

Medlem

Singstar på första plats.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

OMG! Förstår vad du menar Mahlberg.
Själv köpte jag Left 4 Dead och är jävligt nöjd.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Casual games ftw!!!!! Eller så inte :\

Medlem

Ett PS2 spel i topp.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

ingen left for dead?

Medlem

Onlineköp t ex via olika nätbutiker eller Steam räknas väl förstås inte med i denna statistik?!

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Singstar på första plats.

Verkligen? Det kunde jag inte läsa själv :/

Medlem

Det är bara att inse att "hardcore gamers" köper för få spel för att det ska löna sig att satsa på mer än ett fåtal titlar (och då gärna uppföljare) till denna målgrupp.

Medlem

Tycker att Rock Band saknas, nya GH är skit enligt mig.


signatur

Xd

Inaktiv

Alltså, vad är definitionen på ett "hardcore game"?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Casual games ftw!!!!! Eller så inte :\

Det är andra tider. Den vanliga familjen har efter decennier nästan helt slutat spy galla på oss datornördar och roar sig hemma med sina kamrater. Denna grupp är sannolikt enorm nu. En ny marknad att mätta och feta summa kan tjänas.

edit: Jag vill inte göra mig rolig på andras bekostnad men den här titeln läste jag som "lisp" vilket gör det lite skojigt med tanke på vad det är för spel

Inaktiv
Skrivet av 6ybite:

Tycker att Rock Band saknas, nya GH är skit enligt mig.

Då skulle du köpt ett gäng för att påverka listan.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Det är andra tider. Den vanliga familjen har efter decennier nästan helt slutat spy galla på oss datornördar och roar sig hemma med sina kamrater. Denna grupp är sannolikt enorm nu. En ny marknad att mätta och feta summa kan tjänas.

Håller inte med helt, det har blivit mer acceptabelt att spela på en dator men sitter man med annat än warcraft eller counterstrike (eller casualspel då) så är man fortfarande inte nog mainstream enligt många

/ LordDaimos

Medlem

Jag kan inte fatta att NFS: Undercover ens är med på listan. Testar folk inte spel innan de köper dem nuförtiden?

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag kan inte fatta att NFS: Undercover ens är med på listan. Testar folk inte spel innan de köper dem nuförtiden?

Inte enligt den listan...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Fifan för alla casual skitspel. (Wii sport, Wiifit, WiiSkit...)
Wii har förstört spelindustrin


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Så jävla sorgligt, är ju knappast lätt att sälja in en rolig spelidé till en förläggare. Blir ju inte direkt lättare nu heller.

Singstar ABBA säljs på ica maxi, klart det toppar försäljningslistan. Varenda medelålders Svenne lär ju slänga ner en i shoppingvagnen.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Tycker att Rock Band saknas, nya GH är skit enligt mig.

Vadå tycker? Det är en lista över försäljning, inte en åsikt av skribenten.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Härlig lista, en äkta jul!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag kan inte fatta att NFS: Undercover ens är med på listan. Testar folk inte spel innan de köper dem nuförtiden?

Tänkt på att alla inte delar samma smak?

Medlem
Skrivet av Peete:

Fifan för alla casual skitspel. (Wii sport, Wiifit, WiiSkit...)
Wii har förstört spelindustrin

Tydligen många som inte tycker som du 8)

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Och som en ps3 fanboy måste jag säga att det är lite tråkigt att inte LittleBigPlanet tog en plats på speltoppen.

Ser bara mörkare och mörkare ut för PS3, tyvärr. Bara den inte sänks helt bland spelutvecklare.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:
Skrivet av Mahlberg:

Och som en ps3 fanboy måste jag säga att det är lite tråkigt att inte LittleBigPlanet tog en plats på speltoppen.

Ser bara mörkare och mörkare ut för PS3, tyvärr. Bara den inte sänks helt bland spelutvecklare.

Enligt denna sida har spelet hittills sålt ca 1,8 miljoner exemplar.

http://vgchartz.com/games/game.php?id=12390&region=All

Är det dåligt för ett rätt udda spel menar ni?

Inaktiv
Skrivet av svendolph:
Skrivet av Mahlberg:

Och som en ps3 fanboy måste jag säga att det är lite tråkigt att inte LittleBigPlanet tog en plats på speltoppen.

Ser bara mörkare och mörkare ut för PS3, tyvärr. Bara den inte sänks helt bland spelutvecklare.

Ja, den ofantligt stora Svenska julhandeln är ju verkligen något som är representativt för hur det går för PS3 globalt. Snacka om mörker.

Medlem

weee inget the sims och CS. faan så glad jag blir! )

dock ska tiläggas att den här nya "gamern" som börjar komma, han/hon som köpar singstar men inte ens fattar vad en CPU är hatar jag, tyvärr kommer den gruppen bli jävligt stor, men jag hatar dom!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Bästa pris inom EU 269:- för Singstar ABBA

VA FAN TROR NI!!!!!
Jag ryggar tillbaka när jag ser ett spel som är 1 år gammalt som står uppe på hyllan för 650 kr... Jävla skitmarknad. Köpte dock Galaxy för att min sambo verkligen ville ha det men själv hade jag kunna väntat tills det droppa under 400. Tycker spelen är för dyra och skulle lätt köpa fler om de kosta cirka 400. Jag är inte snål och tjänar ok men tycker inte priset är värt att slänga ut 600 för något man kanske sitter under en kväll (11 timmar).

Skönt att lågkonjunkturen har slagit till så de kanske börjar fatta vad som händer.

Medlem

Jag är itne förvånad att guitar hero toppar udner julen, det är en relativt stor investering för inkångsköpare att köpa spel med guitarr. och då önskas det i julklapp.

Kanske därför rockband 2 inte ligger med dels är det en större summa i inköpspris med alla instrument samt att det finns väll enbart för 360 och PS3 d.v.s dyrare konsoller samt mindre total marknad.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Blev inte direkt förvånad över att SingStar började toppa nu, med tanke på den nya uppdateringen som gör det möjligt för PS3an att köra PS2-SingStar. Men en sak som dock gjorde mig förvånad var att inte Guitar Hero Aerosmith var med. Denna upplaga säljs ju numera på varenda ICA-butik, och "alla" handlar väl på ICA (och har ofta barnen med sig)?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

12
Skriv svar