Pinsamma händelser?!

Inaktiv
Pinsamma händelser?!

Det här har säkert varit uppe några gånger förut men ärligt talat så är det ju en sjukt rolig topic

Här är några av mina egna favoriter:
Jag står i Ica affären bredvid där jag bor och 'den söta' tjejen är i kassan. Av nån annledning har jag "im to sexy for my body" i huvet och jag nynnar lite tyst men ändå för högt 'aajm to seexy, im to seeexy for maa baaadeeey' varpå hon svarar, "eh, ok, var det bra så?".

En gång på ett säkerhetsjobb så står jag i hissen och tittar på migsjälv i spegeln, tar fram mina solglasögon och kollar hur jag ser ut i reflektionen. Med svart kostym och glasögonen ser jag rätt farlig ut, så jag spänner ögonen i migsjälv, lutar mig fram och säger 'YOU TALKING TO ME??' och plötsligt känner jag ett drag i hissen, tittar mot väggen och inser att varuhissen har två dörrar beroende på vilken våning man åker till... där ute står en kille med reflexväst och tittar på mig...
jag gick ut med glasögonen på och försökte se allvarlig ut, jag kom iaf runt hörnet innan killen började asgarva.

En gång på ett annat jobb skulle jag 'söka' en passagerare som skulle ut å flyga, hon står där framför mig och undrar varför det pep i metalldetektorbågen, jag tittar på henne och ser ett ganska tungt järnsmycke som hänger runt halsen, med några sorts fyrkanter som hänger ner mellan hennes stora bröst... jag tittar på fyrkanterna och säger 'dom är ju rätt stora' .... hon tittar på mig med en min som växlar mellan shock och flört... plötsligt inser jag vad jag har sagt och jag rodnar som fan... jätteroligt

På ventrilo en gång satt vi över 40 stycken i kanalen när min mic är igång utan att jag har koll på det, jag sitter å sjunger med i nån jävla kommersiell dum populär emolåt på radion och tycker att livet är stort tills nån utropar på vent "who the fuck is Sinatra?" ..... jag blev fort jävligt tyst och nån säger "yeah, Saph, you...." sen asgarvar allihopa och har så jävligt roligt på min bekostnad, fast det får man fan bjuda på

Jag har en märklig grej med kramar och kan få för mig att krama om folk fast det kanske inte är världens bästa timing, här är två tilfällen jag kommer på just nu

Den första är om en grymt vacker tjej som jobbade ute på arlanda en stund samtidigt som jag fast olika jobb. Vi brukade heja på varann eftersom vi sågs rätt ofta och nåt år var det dags för mig att jobba därute en julafton. Då så jag henne där också i sina stövlar, den korta kjolen och figursydda kavajen, man kan ju bli upphetsad av mindre och i min julyra fick jag för mig att gå fram till henne och säga god jul, hon ler och säger god jul tillbaka och jag tar ett steg fram och kramar om henne.... det vart helt jävla supermärkligt och när vi drog ifrån säger hon 'du.. jag har pojkvän'... jag svarar, 'ah, fan va bra' ... hon tittar på mig lite märkligt.... och jag avslutar 'du är jävligt söt' ..... 'eh, tack' säger hon och ler igen, jag ler tillbaka, sen är det tyst......'okej' säger jag.... 'aah, vi ses' säger hon och efter det vill jag bara åka hem.

Den andra storyn handlar om hur vår chef dök upp på jobbet i sommarklänning en gång, jag stod där och såg inte ens att det var hon när hon plötsligt hejar på mig, jag hajjar till och inser att jag känner henne, och av nån märklig annledning så tar jag och kramar om henne, en sån där bamsekram också för hon är ganska liten och hon såg så somrig och fin ut...fast vi har ju fan knappt skakat hand innan och känner inte varann... jag drar isär och hon tittar lite osäkert på mig och säger 'tack'.. min lokala chef tittar på mig, biter sig i handen och springer in på ett kontor där han gör ett jävligt dålig jobb på att dölja sitt asgarv (han visste dessutom om den andra storyn) så där står vi, jag vet inte vafan jag ska göra och hon har rodnat lite lätt och tittar åt sidan, nån kollega till henne hostar lite och undrar om dom ska gå vidare, 'ja, det gör vi' säger hon och när dom går iväg vänder hon sig om och ler mot mig, ungefär som att jag är intresserad av henne och är skyldig mig ett leende iaf. Efter det kom min chef ut och sa att han älskar att jobba ihop med mig för allt sjukt jag gör

Arrite, er tur gott folk!
- Modemis

Medlem

Haha, riktigt roliga händelser det där
Okej, kan berätta en grej som hände i gymnasiet, när man hade inriktningsklasser (hade äventyr, där man får hålla på och gå i fjällen och åka skidor osv ), vi åker iallafall upp till fjällen för att åka skidor och snowboard.

Som en början så ska alla åka längst upp för att sen få åka fritt, det går ju ganska bra att åka i hissen (jag var ganska så mycket nybörjare, hade åkt en gång innan och det var i en riktigt dålig backe), då bestämmer två vänner till mig att vi åker i en ganska brant backe men som leder oss (förhoppningsvis) till barnbacken, jag var ju som sagt noob osv
Vi börjar åka, mina kompisar har ju såklart åkt i över 4 år medans jag ska tydligen åka nerför en backe som är hur jävla brant som helst (det var en backe med färgkoden svart, vilket betyder att den är svårast ).

Sagt och gjort, vi börjar åka neråt (jag ramlar i princip hela tiden, är inte van alls och så går det så sjukt jävla snabbt då jag knappt lärt mig stanna eller svänga ).
Det tar ju såklart sin givna tid, och vi kommer tillbaka till en medelsvår backe som sedan leder ner till hissarna, börjar åka neråt, aningen mörbultad, men svänger lite till och från för att det inte ska gå så jävla snabbt igen

När man är längst nere så försöker jag svänga in, men det går (såklart) förjävla fel och jag skär fel, jag börjar rulla runt som en galning och så står det en äldre kvinna i vägen, och jag slår då in på något sätt in i hennes skidstavar så att en stav får en tillbuckling (ingen aning alls hur :S), shockad som jag är så ställer jag mig upp och säger förlåt, hon börjar då tjafsa om att jag måste köpa ett helt nytt par stavar.

Och det värsta är då såklart att ALLA, jag menar verkligen ALLA står då och kollar på mig, och så kommer en biffig jävla vakt (varför fan har dom såna i en backe för?) och undrar om jag tänkte göra något åt det, feg som jag är, och dum då jag hade lätt kunnat börja prata massa nonsenstyska och gå därifrån går såklart och betalar ett par stavar, och äckelkärringen väljer då ett nytt par, som var ganska dyra, cirka 500:- tror jag två stavar gick på

Dagen går då såklart, och vi försvinner mot lite lättare backar, och gissa vem jag träffar på då?
Ni gissade rätt, stålmannen kom och skrattade åt mig!
Nä men kärringen står där uppe, och är längst ner i backen igen, väntandes på att någon annan idiot ska köra in i henne säkert.
Hon har då mage att tacka mig för stavarna!

Usch för henne, aja nu när man ser tillbaka på det är det ändå en lite rolig historia om hur en total noob åker svåraste backarna ner (omedvetet) och sen slå in i några fjolliga stavar (som hade lätt kunnats böja tillbaka, vilket jag började tänka på efteråt :/) och betala en massa pengar för det!

Kommer säkert på något mer senare, men ni får nöja er tills vidare med min och modemis historier


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs

Rolig tråd

Har nog några nya pinsamheter på lager, har haft en del i mitt liv då jag är ganska dum i huvudet.
Kan dra ett exempel som hände för ett par dagar sedan.

Satt och pratade med en jobbarkompis i ett kontor, mitt emot hans kontor så är det ett till kontor, och i det kontoret så hade företaget finbesök från Kina, som skall vara här i 2 veckor (1 vecka till då). Så kommer det en kille, ställer sig utanför kontoret och säger något spydigt till mig så jag pekar fingret åt honom, men han springer snabbt iväg, och utan att veta det så satt jag och peka fingret åt två kineser som bara kolla på mig.
Jag har inte vågat säga något till dom på hela deras vistelse.

En annan sak som var ganska pinsamt var när jag åkte skidor när jag och min vän började köra bredvid varandra och fightas med stavarna, typ putte undan varandras skidor och sådant, det slutade iaf med att vi ramlade, ja fick en stav i bröstet och böjde skiten, ganska hårt.. det var hyrstavar så det var väl lugnt.. pinsamt som det var åkte vi ner till skiduthyrningen och bad om en ny stav.. han sneglade på oss och undrade vad fan vi hade gjort.. "Nej jag ramla" var mitt svar.
Fick min nya stav och direkt åkte vi upp till backarna igen och började fightas. Denna gången ramlade han och jag på honom, vilket ledde till att hans stav BRÖTS AV. Och andra staven blev böjd. Vi åkte ner till lifthuset, och där stod liftvakten och suckade åt oss "va håller ni på med igentligen?".

Åker och lämnar in stavarna, denna gången var han sur, han sa inget, det var därför, inget hej eller något, bara bytte ut dom och typ stirra på oss. Ganska pinsamt.

Dagen efter det, så fightades vi i ankarliften, jag ramlade och min stav fastnade i liften och i backen och min kompis mellan där på något sätt, så hela skiten blev böjd. Tog mig ganska lång tid att samla mod och byta ut den IGEN.

En annan gång på gymmet när jag tränade så hade jag köpt nya träningsbyxor, långabyxor.. dom va ganska slappa och hängde lagom lite längre ner vid midjan.
Skulle köra en övning med någon tung hantel och när jag lyfte upp den så sprack byxan, det sprack inte som "Ritttttttch" utan det small, som en smällare ungefär, en tigersmällare eller en thunderking. Stod två killar och garvade DIREKT när de hände, dom kunde inte ens hålla sig. Ja började garva med, men det var inte roligt länge till, för ja skulle ha kickbox pass efter det, hade inget ombyte så ungefär 20 friska tjejer och pojkar fick se min svettiga pung varje gång jag skulle göra en fin kick typ. Trevligt!

En annan gång på gymmet skulle jag köra bröstövningar, tog två hantlar, runt 35-40 kg st minns inte riktigt, och lyckades tappa en rakt på bröstet från ja , armlängs höjd, i ett fullproppat gym, sedan så tappade jag balansen så hela hanteln och jag gick rakt ner i marken med ett duns. Enda jag kunde säga var "ajaj".

Kommer nog mer här, måste bara sucka lite och förfriska mitt minne!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Haha ja sikken rolig tråd!

fan Polish jag fick kramp när läste dina små upplevelser:)

Jag kan dra en som jag tycker är jäkligt pinsam. Jag var ute på krogen med några polare, men den egentliga anledningen till att jag var ute det var för att jag vill träffa en brud då som bukade hänga på samma hak som jag. Men i alla fall, det hade tagit ett tag för mig att samla nerver för att gå fram till henne och visa henne mina "moves", men precis innan jag o mina polare skulle hem så jag till mig själv *foock it* nu går jag och snackar med henne. Så ja började sakta gå mot henne, försökte se cool ut, peka på folk o låtsas att jag känner dom, hälsar på villt främmande människor...men sen var jag framme. Jag snackade med henne ett tag och det gick kanon...tills att hon frågade om jag har körkort (vilket jag inte hade vid det tillfället), så av någon riktigt dum anledning så sa jag "ööööhhhhhh aja för fan, det är jag som kör hem grabbarna idag", och då sa hon ja men vad bra, då kan du köra mig hem, för jag kommer inte hem, jag ska bara ringa min kompis och säga att vi har skjuts hem, så medans hon gjorde det så såg jag hela scenariot i huvudet och undrande var det gick snett haha. Så efter hon hade ringt sin polare så sa jag, äähhh öööhh asså jag har druckit lite, kanske inte kan köra hem, men jag kan betala för en taxi, så sa hon, nä men det är lugnt min kompis har inte druckit något så han kan väl låna din bil? Jag svalde en gång och sa, du...eehh jag har inge körkort, jag bara "skojade" (och ja jag gjorde citattecken med fingrarna), så sa hon aahaaaa HA.....ha..he, men här har du mitt nummer ring mig nångång puss hej.....hon gav mig "fel" nummer!

En annan gång så nös jag på en begravning, och det hördes som f*n, blev helt tyst och alla gråtandes släktingar kollade på mig som om JAG hade dödat personen som begravdes:) Lite småpinsamt.

kommer inte på fler nu...to be continued!


signatur

What seems to be the officer problem?

Youtube-proffs

Kom på en till.
En tisdagsmorgon klockan åtta så gick jag och en vän till en Coop forum i backaplan och skulle handla lite skit för dagen som skulle komma... vi blev ganska rastlösta och hittade en liten leksak, en sån här ungefär, http://whateveruwant.com.au/LImage.aspx?i=958&t=1

Min kompis satte sig på den, och jag började putta, gud vad jag puttade jag puttade så hårt att vi åkte i sjuka hastigheter, hyllorna med käk, frukt, saft, dricka bara flög förbi, och vid chipshyllan så såg jag i min ögonvrå, någon med blå tröjja (coop anställd).

Min kompis garva, sedan hoppa han av och sprang vidare medans jag stod kvar, tog 2 sekunder sedan kom det en kvinna, hon fråga.
"Hur gammal är du?"
"21.. hurså..?"
"DETTA ÄR EN LEKSAK FÖR 3ÅRINGAR DOM KLARAR INTE 21ÅRINGAR FATTAR DU DET ELLER?!"

Tog svansen mellan benen och gick vidare, min kompis bara garvade och jag slog han hårt i njuren för att han bara gick ifrån mig sådär, och lät mig ta smällen, den luffarn.

Handlade inte där på .. well... 2 veckor. Handlade snabbt när det väl var dags dock


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

hehe roliga saker.

själv är jag en sån som försätter folk i pinsamma situationer.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

haha, sköna storys

Efter att ha läst Polish storys så började jag tänka på vad som hänt för kul i gymmet och det är ju endel. Alla vi som tränat på gym har väl nångång stått å stirrat på nån läcker brud och undrat vad hon tittar på i spegeln och när man tittar dit möts blicken, jaha, hon ser att jag står å sittar på hennes häck, perfekt! ...

Min bror å jag var å tränade och i duschen efteråt så drog vi in i bastun, lite då och då går man ju ut å duschar i kallvatten och i en sån liten paus så ser jag hur brorsan glider fram till handukskrokarna, drar ner sin vita handuk och börjar dansa nån märklig jackass stipper dans medans han drar handuken mellan benen och juckar som en världsmästare. Då hör jag en stor kille bredvid mig säga 'vafan gör han med min handuk??' han stormar ut och brorsan dör nästan i skam, jag skrattade så jag hade riktigt ont i magen

Medlem

Jag har en del...

vi var en grabbgäng på liseberg och vi skulle köra lite carnage i bilarna vad de nu heter... jag är ganska stor så jag hade riktigt svårt att få på mig bältet som man tar på som en ryggsäck men en anställd hjälpte mig... vi krockade loss ett par minuter och när allt var över gick alla från banan... alla utan jag, jag kunde inte komma ur bältet... det var folk runt hel rinken och alla skrattade åt clownen som inte kom ur barnleksaken... till slut fick jag hjälp och kom ur bältet - folk började klappa händerna (de fick ju vänta tills jag var borta innan de fick åka)
Fan, detta måste kompenseras med något coolt tänker jag och tar sats för att hoppa över staketet som en ninja... jag fastnar med ena foten och flyger ut pladask på asfalten som 100 kg köttfärs... folk skrattade så de sket på sig. Inte jag dock...

En annan pisam grej var när dåvarande tjejens småbröder önskade sig leksaksbilar i julklapp... de ville ha en sort som man kunde dra längs golvet, sedan släppa dem så de åkt iväg... micromachines tror jag de kallades... på förpackningarna stod det inte om bilarna var uppdragbara eller inte så jag testade genom att pilla in fingre i förpackningen... jag var kanske lite hemlig av mig eftersom jag fattar att man inte får öppna förpackningen men efter tre förpackningar med misslyckt resultat hoppade det fram en riktigt ultrakärring och började skrika att jag snattade bilar... Jag rättar på mig och närmar mig henne för jag vill inte att hon skall skrika så alla hör - då skriker hon ännu värre och jag kan se på henne att hon är livrädd för mig - jag blir asförbannad på kärringen men jag skämdes mer än jag var arg tydligen för folk blörjade samlas runt mig för att se på snattaren... det slutade med att jag fick köpa alla förpackningar jag öppnat... Jävlar vad arg jag var på den där kärringen för att hon anklagade mig på det sätt hon gjorde - jag var där igen redan dagen efter för att se om jag kunde jävlas tillbaka men jag har aldrig sett henne igen... kanske lika bra det, man var ju ganska vild i ungdomen vem vet vad man hade hittat på...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

En annan grej jag kom på: Jag skulle käka pizza med min granne så när vi väl hade fått våra pizzor så skojade min granne lite torrt och dåligt och sa, "fan vad den ser äcklig ut" (och jag kan påpeka att han sa det lite tyst) men då skulle jag ju självklart kontra och säga nåt i samma stil så sa jag ganska högt (eller starkt heter det, ni musikfreaks förstår) "AHA MEN DIN PIZZA SER UT SOM SKIT!!" vilket bagarn hörde...kul att sitta där och käka efter det. Jag och min granne sa inte ett ord till varann tills vi hade ätit upp.

En annan pinsam sak: Jag var på krogen med min flickvän en kväll så kom vi på villovägar, hon skulle träffa en kompis och jag likaså. Efter sisådär en timme så fick jag syn på någon som såg exakt ut som min flickvän...bakifrån hehe, såg bara hennes rygg eftersom hon stod vid baren och skulle beställa. Så jag gick fram till henne och gav henne en liten slap på rumpan, vilket fick henne att vända sig om illa kvickt...hör och häpna, det va inte min flickvän. Jag sa bara eehh oj, trodde du var någon annan och gick därifrån fort som f*n.


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Sent på kvällen nu så jag hinner bara berätta en.

Var väll runt 12 år eller nått sånt där, jag var ute och gick med en polare som hade tagit cyckeln med sig. Vi gick och tjöjade tills vi hittade ett långt rep som låg inne i ett buskage.
"Vad kul!" tänkte vi och beslöt oss för att hitta på nått med det. Så vi knöt ena änden av repet runt min mage och den andra runt cyckelstyret och jag gick sedan runt och drog på honom medan han satt på cyckeln.
Det var väll ganska kul tyckte vi tills vi skulle korsa en väg. Tanken var ju förstås att vi skulle korsa den samtidigt så det inte skulle hända något. Saken var bara den, att när det väl blev en lucka i trafiken så var jag den enda som gick över, och det upptäckte jag när jag väl var över på andra sidan.

Så där stod jag på ena sidan av vägen, och min kompis på andra med ett jävla rep spänt över vägen.
Jag såg på honom, och han såg på mig, sen på repet och tänkte "Det här kommer inte sluta bra".

Sen kom en cycklist.

Fort.

In i repet (som var sträckt till midjan på honom).

PANG!

Och av cyckeln for han.

Han klarade sig tack och lov ganska bra, men vi fick världens utskällning efteråt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Jag är ganska rak och ärlig av mig, dessutom säger jag saker innan jag tänkt efter. Så det händer pinsamheter ganska ofta. :s

Kan ta det första jag kommer ihåg, en gång när jag var liten skulle jag till frisören och klippa mig. Det var en ganska liten salong och det första jag möttes av var bakdelen av en STOR tjej. Det var då jag utbrast likt en unge på ett Zoo. "WOW! TITTA MAMMA VILKEN STOR RUUUMPA HON HAR! :D". Nästa sekund satt jag i bilen och frågade morsan, "Men skulle jag inte klippa mig?"

Det var middag och kräsna jag höll på att städa bort alla morötter på tallriken. Min dagmamma såg detta och frågade:
"Men jocke! Tycker du inte om morötter!?"
"-Jo, Jag tycker om morötter..."
Hon tittar på mig frågande.
"...men jag äter dom inte."

Morsan fick höra detta, så det var ofta hon skämde ut mig med:
"-Jocke, glöm inte att äta upp dina vänner också", när vi hade besök!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Nae, måste dra en till:)

Jag skulle kolla på en film med min blivande flickvän, detta var innan rumpslap incidenten hehe. Ja men i alla fall så skulle vi kolla på film. Så när vi sett ungefär halva filmen så sa hon något kaxigt/småroligt om mitt hår,vilket jag då reagerade med att...inte skratta åt det som vilken normal person som hellst utan nej, jag var tvungen att ösa en kudde rakt i nyllet på henne(keep in mind att soffkuddar brukar vara ganska styva och hårda). Hon blev helt förbluffad och skrattade lite nervöst...vi sa inte så mycket till varandra på ett tag. Och i ögonvrån så såg jag att hon var lite(mycket) röd i kinden efter min sucker punch:)


signatur

What seems to be the officer problem?

MFC
Medlem

Pinsamt för kärringarna bakom mig men...

Jag stod o kön på ICA och eftersom jag kan ett o annat språk så råkade jag höra när dom snackade skit om mig på ett annat språk. Jag behövde bara vända mig om o titta på dom för att dom skulle fatta att jag förstod varenda ord dom sa.

P0WN3D


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

många pinsamma stunder ser jag men jag vet inte om nåt kan slå detta

jag och brorsan satt vid datorn och kollade lite roliga klipp som jag hade i min mapp, så vi hade roligt ett tag, sen kom brorsans brud och frågar vad vi gör, kort därefter kommer också farsan och frågar samma sak och just då dubbelklickar brorsan på en film som jag borde ha raderat bort eftersom det var en PORRFILM
(kan notera att jag knuffade till brorsan diskret om att han INTE skulle visa filmen men han visste inte)

så där satt alla tre med ögonen på skärmen (utom jag som försökte kolla bort och låtsas som ingeting) och då sa farsan "jaha vad är det här för roligt klipp då" medans han tog mej på axeln och nöp mej

ett minne som jag skulle betala för att få bort

Medlem
Skrivet av MFC:

Pinsamt för kärringarna bakom mig men...

Jag stod o kön på ICA och eftersom jag kan ett o annat språk så råkade jag höra när dom snackade skit om mig på ett annat språk. Jag behövde bara vända mig om o titta på dom för att dom skulle fatta att jag förstod varenda ord dom sa.

P0WN3D

Det har jag också varit med om ett antal ggr:)

PWN3D!!!


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

haha så jävla bäst


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Kom på en till händelse.
Jag var hos en kompis när han bodde i studentkorridor och en gång när han var ute i det gemensamma köket och höll på så fick jag för mig att jag skulle byta bakgrundsbilden på datorn, så jag googlar 'goatsex' eller nåt liknande och börjar leta runt efter den sjukaste bilden jag kan hitta och efter en stund får jag upp nån jävla risig historia med nån tysk brud i högfjällsoutfit som runkar av en get, jag är så nöjd med mitt fynd och sitter där och skrattar för migsjälv, snart nog är det fixat och jag slänger upp hans firefox fönster igen. Kvällen går och inget upptäcks, först dagen efter får jag ett msn meddelande från honom med 'jävligt roligt! ha..ha.."

jag blir lite besviken, vadå, det var väl fan skitkul? .. jaja, månaderna går och plötsligt bestämmer tjejerna i korridoren att dom ska ha en fest med romerskt tema. Så vi klär ut oss och håller på och nån gång utåt midnatt hör jag plötsligt en tjej säga till en annan, 'där är han jag berättade om' .... 'fyfan' säger hon då till svar... jag fattar ingenting och frågar min kompis varfan som står på, då erkänner han att en av tjejerna hade kommit fram till honom och berättat att hans kompis hade surfat på getporr.... jävla kul att man inte kom ihåg att stänga dörren innan man satt med ryggen mot och letade getporr

Jag pratade med dom efter det, och dom skratta lite men såg ändå lite skumt på mig.... jahapp, då kunde man ju skriva av alla dom tjejerna på en gång då!

Medlem

Haha, skönaste tråden.

Har väl förträngt de värsta händelserna.

Följande händelseförlopp är efterkonstruerat med hjälp av diverse bevis i brist på minne...
Var i alperna i början av året. Det här var typ näst sista dagen på resan tror jag. Jag och polarna hade krökat ner oss ganska rejält på en av klubbarna. Väl uppe på hotellrummet hade jag tydligen klättrat ut på en fönsterkarm för att klämma en cigg. Tankad som jag var ramlade jag ner kanske 4-5 meter ner på en stenterass.
Jag landade på fötterna men benen vek sig on impact och knäna tog första smällen och sen pannan, smack ner i stenterassen.

Det sista jag minns den kvällen är att jag beställde in en till flaska skumpa och 2 redbull vodka.
Nästa minne är inne på ett par tjejers hotellrum med två sjukvårdare över mig.
20 stygn i pannan och pajjade knän som inte var dugliga för mer skidåkning den resan.
Iaf så var min hoodietröja helt nerblodad, luvan var helt dränkt i blod och jeansen var pajjade vid knäna. Jag hade fått bandage för min huvudskada men det blödde fortfarande och hade blött igenom.

Jag hade världens hjärnskakning och fått order av läkaren att ligga ner och sova max 4 timmar i taget för att undvika att hjärnceller dog och fler minnesförluster. Jag var även bakis som ett djur.
Jag hade inte mycket rena kläder kvar, det visste jag så när jag gick från läkarmottagningen, nästan helt borta på smärtstillande, baksmälla och hjärnskakning, så klev jag in på en Billabong butik, fortfarande i mina helt nerblodade kläder. Måste sett ut som fan. Går in och plockar åt mig ett par jeans och en tröja och går för att betala.
Den stackars tjejen i kassan såg ut som om hon skulle börja gråta och utbrast: "Oh my God! What happened to you."

Såhär i efterhand var det väl lite pinsamt kanske.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Hahaha vilka sköna historier.

Kan berätta en sportrelaterad historia när jag spelade bandy (på is) i Tranås.

Jag är själv målvakt i den sporten, och vart värvad till den klubben. Vi hade en match mot Frillesås, hemma på bredstorp som arenan heter. Matchen står och väger och de avslutar ett skott som jag greppar fint i mina handskar, publiken (ca 500 st) applåderar och jublar. Känner mig som en stjärna. Jag ska då kasta ut bollen till en medspelare, dock visar sig igen som jag kan kasta till. Så jag lägger den bakom ryggen till våran libro som ska ta den... Problemet här var ju då att det var inte libron, utan en motspelare som titta förvånat på mig och föste in bollen i mål...

Publiken jublade inte kan jag säga...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

fanboy -- tranås, bandy på is! du råkar inte jobba på Ydreskåp?
träligt btw med passen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

This is why I love FZ! <3

Inaktiv

Jag har väl gjort klassikerna "snacka-skit-om-någon-precis-när-personen-i-fråga-står-bakom-ryggen" någon gång.

Annars kan ju jag tala för en kompis. Han och hans då nya flickvän hade hyrt Borat för att se på den. För er som sett den finns det en väldigt rolig scen från hotellet när Borat och den tjocke jäveln bråkar nakna i sängen, så det ser ut som att filmen är en annan typ av film. I just den scenen kom kompisens mamma in i rummet. =D


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Jag har väl gjort klassikerna "snacka-skit-om-någon-precis-när-personen-i-fråga-står-bakom-ryggen" någon gång.

Annars kan ju jag tala för en kompis. Han och hans då nya flickvän hade hyrt Borat för att se på den. För er som sett den finns det en väldigt rolig scen från hotellet när Borat och den tjocke jäveln bråkar nakna i sängen, så det ser ut som att filmen är en annan typ av film. I just den scenen kom kompisens mamma in i rummet. =D

[KAN VARA SPOILER FÖR FOLK SOM INTE SETT ETT AVSNITT AV SOUTHPARK!]

Det där påminner om när jag (själv) såg avsnittet i southpark där dom driver med 300, det handlar helt enkelt om att mr garrison hittar en lebbklubb där h*n blir stammis, och så kommer perserna och köper upp allt.

Såklart så vill h*n inte att det ska hända, och börjar kämpa emot det
Iallafall, för att komma till poängen.
Mr garrison lär ju sig vad "scissoring" är för något, för er som inte vet / sett avsnittet är det när två kvinnor sätter sig i en saxposition (därav namnet, duh ), vilket händer även i slutet när h*n och perserledaren ska sluta fred eller vad man vill kalla det, just när den scenen började så kom min mor in på mitt rum och behövde fråga något.

Han dra ner lite på volymen, men skulle såklart sett väldigt suspekt ut om jag stängt av skärmen också, jag vet inte om hon såg det jag såg på, men det var väldigt pinsamt och genant att sitta där och kolla på en sådan scen när min mor står i dörren och pratar.
Tycker vi borde utöka den här tråden från enbart pinsamma saker till roliga grejer, för vissa saker gör man ju faktiskt självmant (som kan förvisso göra att andra kan tycka det är pinsamt).

Kan återkomma när jag kommer på något mer pinsamt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha en till (f*n vad jag klottrar btw:P):

När jag gick i 9an eller 8an så var jag med något som heter skolmästerskapen, det är en väldigt fjantig idrottstävling mellan skolor. Ja i alla fall så skulle jag hoppa höjdhopp, iochmed att det var lite småkyligt ute så hade jag en tunn jacka på mig som hade elastiska band runt och innuti nedre delen av jackan så man kan spänna åt så det inte pyser in luft.
Sååå då var det dags för mig att hoppa, så jag reste mig upp och kände att det ryckte till lite så jag kollade bak och märkte att någon hade satt sig just på gummibandet. Då kollade jag på personen och ryckte i bandet, men bandet vägrade lossna och puckot som satt på den fattade ingenting. Så där satt cirkus 2-300 pers och fnissade. Efter 10 löjligt långa sekunder sa jag "HALLÅ du sitter typ på min jacka!", OJ sa personen och lyfte på arslet....*SNÄÄÄÄÄÄÄRT*, gummibandsfanskapet kom slungandes tillbaks och piskade mig rakt i arslet...försökte fortfarande se cool ut men jag märkte att dom flesta låg och vred sig, men det struntade jag i så jag tog sats, sprang snabbare än en pansionär påväg till pressbyrån för att köpa bingolotter....halkade, "hoppade" och rev!

En annan pinsam sak om inte hände mig men som hände några meter framför mig var att:

På min föredetta skola så fick man inte ha keps på sig i matsalen så då var man tvungen att ta av den (duh). Men en tydligen förvirrad lärare gick fram till en tjej och sa "ta av dig mössan nu vaa" på göteborska. Tjejen kollade förvirrat på honom och pep ut "...eehhm va?", "jaa mössaan, ta av dig den!", då sa hon "meen eehh det är en slöja...". Läraren stod där i 2-3 sekunder och skämdes kan jag tänka mig och sa "jahaja...men "vanliga" mössor får man inte ha...bara så du vet".


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

Kom just ihåg en annan underbar liten anekdot, detta hände en kompis till mig. Han var kär i en tjej som hade en lillebror med downs syndrom. En kväll fick han äntligen till det att åka bil tilsammans med henne till en fest eller dylikt. På vägen ut till bilen ska han skämta lite me sin kompis i framsätet och härmar en cp skadad i hur han går och säger HALLÅÅÅ, sen kliver han in bredvid sin drömtjej som klart irriterad säger "min bror har downs" varpå min kompis i panik svarar "jaha, vad coolt!" och hon svarar "nej, det är inte alls coolt!" ..... han "eh, nej, ok".

Dom är inte tillsammans idag

Inaktiv

En av dom roligaste sakerna jag har sett live förresten var ute på Arlanda. Delta airlines checkin stänger om 5 minuter när en ytterst välklädd herre kommer injoggandes i fullt fyrsprång. Han har sin väska i ett fast grepp och hans min är strictly business, inget skitsnack här inte. Just utanför checkin fanns en uppsatt avspärrning ungefär som på liseberg innan en åkattraktion, nånstans på vägen måste denna herre tittat på avspärrningen och tänkt 'vafan, jag kilar under banden så går det fortare' och det är då det geniala inträffar. Hans ena putsade affärssko greppar plötsligt golvet som karelin på droger och försätter hela gubben totalt ur balans, han faller framåt och har att välja på att låta sin nypressade kostym nudda golvet eller försöka rädda situationen på nåt sätt.

Till mitt och alla checkintjejerna yttersta nöje så väljer karn att försöka springa ifatt sin balans. Detta resulterar i att han istället för att ramla omkull börjar springa framåtlutande fort så innåt helvete mot första avspärrningsbandet. Hans vansinnesfärd slutar med att han river med sig hela jävla avspärrningsslingan och ramlar i golvet som en säck potatis. Pricken över i't är att karjävlen har fått upp så hög fart nu att han glider på sin fina kostym fram över golvet säkert 2-3 meter efter att han väl ramlat i golvet. När han väl ställde sig upp var kostymen mer grå än svart. Det var fruktansvärt svårt att inte skratta högt.

Inaktiv

Just det, kom just ihåg en annan helt jävla osannolik grej jag fortfarande knappt tror på själv.

Arrite, så jag sitter på bussen på väg ut till Arlanda till mitt jobb när det kliver på en tjej som sätter sig framför mig. Detta är på vårkanten och vi har riktigt sol för första gången på länge. Så där sitter jag i bussen på väg ut och blundar medans solskenet skiner genom träden vi åker förbi och bildar ett sorts meditativt flimrande skuggmönster på ögonlocken, grym lugnande och mitt uppe i detta smyger sig hennes parfym bak till mig, en helt underbar doft som kompletterar vårsolen och känslan perfekt.

Jag blir superinspirerad och måste självklart skriva några rader till henne så jag skriver ner något som mer liknar en dikt än något annat där jag hyllar kvinnan och tackar henne för att hon finns till och valde att sätta sig just där och hur hon lyfte min dag. Jag avslutar med att skriva hälsningar killen på bussen, för detta handlar inte om nåt raggningsförsök, det var bara en inspirerad liten grej jag fick för mig.

Så vi kommer fram till Arlanda och vi ställer oss upp samtidigt, jag rör henne vid armen och hon vänder sig om, jag ger henne lappen och säger med ett leende 'den här är till dig', sen går jag iväg innan hon hinner säga nåt. En kvart senare kilar jag in våran konferenslokal med en kopp nybryggd kaffe och därinne sitter ingen annan än just den här tjejen omgiven av mina kvinnliga kolleger. Jag tittar på henne och hon på mig, sen hälsar hon på mig med mitt namn.. jag fattar ingenting, det enda jag får fram är "hur?" och då förklarar tjejerna att dom hade listat ut att det måste vara mig pga hur den här nya tjejen hade beskrivit "killen på bussen".

Jag tog det hela med godan ro och försökte va lite cool, gick fram till den här tjejen och frågade vad hon hette, hejade på riktigt liksom. Rätt pinsamt när alla tjejerna runtom satt med kilometerstora leenden och glodde på. Några dagar senare kom en manlig kollega fram och berättade att han inte trodde en sekund att jag inte visste att hon skulle börja hos oss, men att det var ett jävligt fint stunt för att få en massa uppmärksamhet.. ja, vad säger man.

Detta var många år sen men jag träffade den här tjejen för inte så länge sen och vi pratade lite, hon berättade att hon fortfarande har den lappen på sitt kylskåp

Medlem
Skrivet av IceMan:

fanboy -- tranås, bandy på is! du råkar inte jobba på Ydreskåp?
träligt btw med passen

Nej, det gjorde jag inte, men jag besökte dem flera ggr. Jobbade på Tranås Åkeri.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

vet inte om detta är så bra att skriva här,
men skit samma ni får blunda om ni vill.

jag och en polare bor på en ö och dit går det en färja.

det är så här att polarn satt på dass och lekte lite med sin snabel på färjan,
men hade inte låst dass dörren,

och färjegubben ryckte upp dörren för att pinka å där satt polarn med skamsen blick.

Medlem

Jag har säkert gjort hundratals saker som de flesta andra som skulle klassa som pinsama. Men jag har inte riktigt den läggningen att skämmas över saker jag gör, så jag vet inte


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

12
Skriv svar